Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu esnasında meydana gelen gelişmeler ve çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri ve bu süreçte yaşanan politik gelişim |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluş dönemi öncesi fikir ve siyasi hareketlerinden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu esnasında meydana gelen gelişmeler ve çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri ve bu süreçte yaşanan politik gelişim anlatılmaktadır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Avrupa’nın gelişimi | |
2. Hafta | Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri | |
3. Hafta | Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri | |
4. Hafta | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi | |
5. Hafta | Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi | |
6. Hafta | Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması | |
7. Hafta | Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi | |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri | |
10. Hafta | Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması | |
11. Hafta | İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz | |
12. Hafta | Sevr Antlaşması | |
13. Hafta | Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı | |
14. Hafta | Lozan Barış Antlaşması |
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu |
Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap, Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | - |
PY2 | 2 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | - |
PY5 | 1 | 0 | - |
PY6 | 1 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | - |
PY8 | 1 | 0 | - |
PY9 | 1 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 1 | 12 |
Araştırma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 1,5 | 3 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |