Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Object Oriented Analysis And Design | CE208 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ekrem BAŞER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin nesneye yönelik yaklaşımlar, nesneye yönelik araçlar, yöntemler ve teknikler hakkında bilgilendirilmesi. Öğrencilere nesneye yönelik modeller yaratabilme becerisinin kazandırılması. UML'in Bileşik Süreç (Unified Process) çözümleme ve tasarım süreçlerine nasıl uygulandığının açıklanması. UML kullanarak nesneye yönelik yaklaşımlar ile yazılım geliştirmenin nasıl yapılabildiğinin açıklanması. Gereksinim belirleme ve use case modelleme çalışmalarının gösterilmesi. Sınıf ve nesen kavramı ile çözümleme ve tasarım aşamalarına ait sınıfların nasıl bulunacağının öğrenilmesi. İlişki kavramının UML tarafından nasıl kullanıldığının açıklanması. Kalıtım ve çokbiçimlilik (polymorhism) kavramlarının öğrenilmesi. Use case'lerin nasıl gerçeklenebileceklerinin anlatılması. Aktivite ve durum (state) şemaları çizmeyi öğrenmek. Tasarım sürecinin anlaşılması, tasarım kavramı ve prensiplerini kavramak. Nesneye yönelik tasarım metodlarının anlaşılmasını sağlamak. Alt-sistem, bileşen, arayüz, ve tasarım kalıplarının öğrenilmesi. Nesneye yönelik yazılım mimarisi tasarımı ve katmanlı mimarinin anlaşılması. Arayüz tanımlarının tasarım sürecindeki kullanımının öğrenilmesi. Dosya ve veritabanı tasarımlarının incelenmesi. Çözümleme ve tasarım çalışmalarının nasıl belgelendirileceğinin anlaşılması. Öğrencinin genel olarak çözümleme ve tasarım süreçleri, yöntemleri, araç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması. |
Dersin İçeriği | Nesneye Dayalı Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü. Kullanım-Durumları ile Yazılım Gereksinimlerinin Modellenmesi. Fonksiyonel Olmayan İsterlerin Belirlenmesi. Alan Modelinin Tanımlanması ve Belgelendirilmesi. Sistem Sekans Diyagramları. Gereksinimlerden Tasarıma Geçiş. UML Etkileşim Diyagramları. Tasarım Nesnelerinin ve Sorumluluklarının Belirlenmesi. Tasarımdan Koda geçiş. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Students know the basics of the software development lifecycle. - Students know object-oriented analysis and design techniques and apply their methodologies. - Students create requirements analysis documents with UML. - Students express analysis and design models with UML diagrams. - Students gain the ability to model a software project with UML |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | UML nedir? | |
2. Hafta | Bileşik Süreç (Unified Process) nedir? | |
3. Hafta | İstekler işakışı | |
4. Hafta | Use case modelleme | |
5. Hafta | Çözümleme iş akışı, sınıflar ve nesneler | |
6. Hafta | Çözümleme sınıflarının bulunması | |
7. Hafta | Analiz ilişkileri | |
8. Hafta | Kalıtım ve çokbiçimlilik (polymorphism) | |
9. Hafta | Use case gerçekleştirme ve etkileşim şemaları | |
10. Hafta | Etkinlik şemaları, durum (state) makinaları | |
11. Hafta | Tasarım sınıfları | |
12. Hafta | Çözümleme ilişkilerinin arıtılması | |
13. Hafta | Arayüzler ve alt sistemler | |
14. Hafta | Tasarım kalıpları |
“UML and The Unified Process, Practical Object-Oriented Analysis and Design”, Second Edition; Jim Arlow & Ila Neustadt; Pearson Education, 2005. |
“Object-Oriented Analysis and Design: Understanding System Development with UML 2.0”, Mike O'Docherty, John Wiley & Sons, Ltd., 2005. |
“Head First Object-Oriented Analysis and Design”; Brett D. McLaughlin, Gary Pollice, David West; O’Reilly, 2007. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 5 | 16 | 80 |
Ödev 2 | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |