Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okullarda Rehberlik MB404 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Okullarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmak.
Dersin İçeriği Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Ders Öğrenme Kazanımları - Psikolojik danışma ve rehberlikte temel kavram ve ilkeleri açıklar.
- Rehberliğin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklar.
- Rehberliği türlerine göre sınıflandırır.
- Bireyin hangi alanda rehberliğe ihtiyaç duyduğuna dikkat edin.
- Kişisel rehberliğin kavramlarını bilir
- Eğitim Rehberliğinin amacını ve kapsamını açıklayın.
- Mesleki gelişim teorilerini bilir.
- Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık kavramlarını bilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eğitim Sürecinde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik Diğer Faaliyetler Ders Saati
2. Hafta Rehberliğin Tarihsel Gelişimi ve Temelleri, Öğretim Hizmetleri ile Rehberlik Hizmetlerini Karşılaştırılması Ders Saati
3. Hafta Rehberlik Modelleri ve İnsancıl Yaklaşım Diğer Faaliyetler Ders Saati
4. Hafta Rehberlik Hizmet Alanları Ders Saati Diğer Faaliyetler
5. Hafta Eğitsel Rehberlik Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Kişisel Rehberlik Diğer Faaliyetler Ders Saati
7. Hafta Mesleki Danışma Kuramları Diğer Faaliyetler Ders Saati
8. Hafta Mesleki Danışma Kuramlarında Temel Kavramlar
9. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri: Test Teknikleri Diğer Faaliyetler Ders Saati
10. Hafta Bireysel Tanıma Teknikleri: Test Dışı Teknikler Diğer Faaliyetler Ders Saati
11. Hafta Okullarda Karşılaşabileceğiniz Bazı Sorunlar Diğer Faaliyetler Ders Saati
12. Hafta Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik1 Diğer Faaliyetler Ders Saati
13. Hafta Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik2 Ders Saati Diğer Faaliyetler
14. Hafta Rehberlikte Örgütlenme Sistemi Ders Saati
Kaynaklar
Yeşilyaprak, B. (2013). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları.
KPSS Eğitim Bilimleri Rehberlik ve Özel Eğitim Konu Anlatımlı Kitap
Arı, Korkmaz, E. (2015). İlk ve Ortaöğretim Okullarında Rehberlik ve Danışmanlık Uygulamalı Yaklaşım. Eğitim Yayınevi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
PY3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
PY9 4 4 4 4 4 4 4 4 4 -
PY16 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
PY34 4 5 5 5 4 4 4 4 4 -
PY35 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 2 26
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 3 18
Araştırma 3 2 6
Diğer Faaliyetler 1 3 3
Ödev 1 1 13,5 13,5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0