Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematikte Problem Çözme | MTÖ401 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının problem çözmenin matematik öğretiminde kullanımlarını amaçlarına göre incelemesini ve probleme dayalı öğrenme ile zengin öğrenme ortamları hazırlayabilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğretmen adayları matematik öğretiminde problem çözmeye yönelik farklı yaklaşımları inceler. - Problem türleri ve problem çözme stratejilerini tanır. - Probleme dayalı öğrenim ile farklı öğrenme alanlarına yönelik ders tasarımları tasarlar. - Problem çözme ve kurma yolu ile alternatif değerlendirme sistemlerini öğrenir. - Problem kurma sürecini bilerek, öğretimde kullanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği, işlenişi ve ölçme değerlendirme sürecine ilişkin bilgi ve fikir alışverişinde bulunma; Problem ve problem çözme nedir? İyi bir problem nasıl olmalı? | Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Problem çözme süreci: Polya'nın problem çözme adımları | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Problem kurma ve problem kurma stratejileri | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Sistematik liste yapma stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
5. Hafta | Tahmin Kontrol stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım |
6. Hafta | Diyagram çizme stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
7. Hafta | Bağıntı Bulma (İlişki Arama) stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati |
8. Hafta | ARA SINAV | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Değişken Kullanma (Eşitlik ya da Eşitsizlik Yazma) stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
10. Hafta | Tahmin Etme stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Benzer Basit Problemlerin Çözümünden Faydalanma stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
12. Hafta | Geriye Doğru Çalışma stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Eleme stratejisi ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
14. Hafta | Tablo yapma ve muhakeme etme stratejileri ile çözülebilen problemlerin incelenmesi ve stratejiye uygun problem kurma | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri, Yeliz Yazgan Çiğdem Arslan, Pegem Yayınevi |
Ortaokullarda Matematik Öğretimi (5-6-7 ve 8. Sınıflarda). Murat Altun, Aktüel Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | - |
PY17 | 4 | 0 | 5 | 4 | 0 | 5 | - |
PY18 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | - |
PY24 | 3 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Diğer Faaliyetler | 11 | 1 | 11 |
Sözel Anlatım | 13 | 1 | 13 |
Görsel Sunum | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2,5 | 2,5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |