Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Olasılık ve İstatistik Öğretimi MTÖ304 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin temel düzeyde ihtiyaç duyacakları istatistik ve olasılık konuları ilgili kavram ve fikirleri geliştirmelerini, bu kavramlar ve fikirler arasında anlamlı ilişkiler kurmalarını sağlamak ve istatistiksel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramların dayandığı temelleri ve öğrenme kuramlarını göz önünde bulundurarak etkili öğrenme için etkinlikler hazırlar.
- Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları öğrencilerin nasıl algıladıklarını analiz eder.
- Olasılık ve istatistik öğretimde kullanılan araç-gereç, teknoloji ve materyallerin öğretime katkılarını bilir.
- 5-8. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan olasılık ve istatistik konusu ile ilgili bir kazanıma ilişkin ders planı tasarlar ve uygular.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık çeşitleri ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
3. Hafta Olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
4. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
5. Hafta Veri toplama, verilerin organize edilmesi ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
6. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
7. Hafta Verilerin gösterimi ve analizi ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
10. Hafta Dağılım kavramı ve sıklık dağılımları ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
11. Hafta Çarpıklık ve basıklık ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
12. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler
13. Hafta Merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
14. Hafta İstatistik ve Olasılık öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma
Kaynaklar
Olasılık ve İstatistik Öğretimi Sibel Yeşildere, Hatice Akkoç Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
Ortaokulda Matematik Öğretimi (5 - 8. Sınıflar), Yaşar Baykul, Pegem
İlköğretimde Matematik Öğretimi İlköğretim 2. Kademe - 6. 7. ve 8. Sınıflarda, Murat Altun, Alfa Aktüel Yayıncılık
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 4 5 0 -
PY2 2 5 0 4 0 -
PY18 3 5 0 3 5 -
PY19 2 0 0 4 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 3 18
Diğer Faaliyetler 2 5 10
Sözel Anlatım 1 3 3
Görsel Sunum 1 2 2
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0