Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cebir Öğretimi | MTÖ302 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cebir öğretimi için gerekli öğretim yöntem ve tekniklerini, ilgili kaynakları ve kullanımını, ölçme ve değerlendirmeyi ve materyal kullanımını kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Aritmetikten cebire geçiş ve cebirsel düşünmeyi değerlendirir. - Cebir öğretiminde farklı gösterimleri kullanır. - Cebir öğretimindeki kavram yanılgılarını tespit eder. - Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirirler. - Öğrenciler, problem çözme yoluyla yeni matematiksel bilgiler kazanırlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Cebirsel Düşünme ve matematik için önemi. | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Aritmetik ve Cebir İlişkisi. | Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Cebir ve öğretiminin tarihsel gelişimi. | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Etkinlik temelli cebir öğretimi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Cebir öğretiminde materyal kullanımı. | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati |
6. Hafta | Tasarım yolu ile cebir öğretimi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati |
7. Hafta | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi. | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Diğer ülkelerde cebir öğretim örnekleri. | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları. | Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
12. Hafta | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma |
Çelik, D. ve Arslan, Z. (2019). Cebir Öğretimi. G. Hacıömeroğlu ve K. Tarım (Eds.), Matematik Öğretiminin Temelleri Ortaokul içinde, (119-168). Ankara: Anı Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | - |
PY17 | 4 | 3 | 0 | 0 | 5 | 4 | - |
PY24 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 1 | 3 | 3 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 |
Sözel Anlatım | 1 | 10 | 10 |
Görsel Sunum | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 10,5 | 10,5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |