Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi I MBZ209 3. Yarıyıl 1 + 4 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ
Dr. Öğr. Üyesi Emine AYTEKİN KAZANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste öğretmen adayının okul ortamını, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve fakültede öğrendiği bilgileri okul ortamında uygulaması amaçlanmıştır. Diğer bir amaç ise öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliliklerini edinme sürecinde onlara yardım ve rehberlik etmektir.
Dersin İçeriği Okul deneyimi, öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesi ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi için planlanan bir derstir. Öğrenciler bu derste gözleme ve uygulamaya dayalı etkinlikler yapacak ve bu etkinliklerin raporlarını bir dosyada toplayacaklardır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanıma,
- Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olma
- Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma.
- Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme,
- Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları tanıyabilme,
- Okulda diğer öğretmenlerle verimli ve uyumlu çalışabilmek için gerekli becerileri kazanma
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eğitim Fakültelerinin okul deneyimi dersi kapsamındaki öğretmen adayları, lisans ve tezsiz yüksek lisans öğretmen yetiştirme programlarında beşsaat, sınıf içi okul deneyimi yapmak üzere seçilmiş okullara gider. Ayrıca okul deneyiminı değerlendirmek amacıyla öğretim elemanı ile sık sık görüşmeler yapar. Diğer Faaliyetler Ders Saati
2. Hafta Fakülte uygulama koordinatörü, bölüm uygulama koordinatörünce belirlenen öğretmen adaylarının sayısı, adları ile uygulamadan sorumlu öğretim elemanları ve seçilmiş uygulama okullarının adlarını liste halinde milli eğitim müdürlüklerine bildirir. Ders Saati Diğer Faaliyetler
3. Hafta Milli eğitim müdürlükleri de onayladıkları listeleri, ilgili uygulama okullarına ve fakülte uygulama koordinatörüne gönderir. Ders Saati Diğer Faaliyetler
4. Hafta Fakülte uygulama koordinatörü, milli eğitim müdürlüklerince onaylanan öğretmen adaylarının sayısı, adları ile uygulamadan sorumlu öğretim elemanlarının adlarını seçilmiş uygulama okullarına yazılı olarak bildirir. Ders Saati Diğer Faaliyetler
5. Hafta Fakülte ya da bölüm uygulama koordinatörü, seçilen ve milli eğitim müdürlüğünce onaylanan okullara giderek okul koordinatörü ile birlikte uygulama öğretmenlerini belirler. Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Uygulama okulu koordinatörü, fakülte uygulama koordinatörünün gönderdiği öğretmen adaylarının ve uygulamadan sorumlu öğretim elemanlarının listesini ilgili alan uygulama öğretmenlerine dağıtır ve onlarla birlikte okul deneyimi programını ve takvimini hazırlar. Uygulama sürecinde öğretmen adaylarının izleyecekleri okul içi etkinlikleri uygulama öğretmeni ile birlikte düzenler. Diğer Faaliyetler Ders Saati
7. Hafta Öğretmen adayı uygulama öğretmeni ile birlikte uygulama sürecinde izleyecekleri etkinliklerin haftalara göre dağılımını gösteren bir dönem planı hazırlar Ders Saati Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı izlediği etkinliklerle ilgili gözlemlerini dersten sonra öğretmen adayı ile gözden geçirir, yapıcı bir eleştiri ile tartışarak öğretmen adayına zayıf yönlerini anlaması ve kendisini geliştirmesi için dönüt verir. Ders Saati Diğer Faaliyetler
10. Hafta Öğretmen adayı tüm etkinleri yerine getirir. Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanından aldığı dönütler doğrultusunda kendini geliştirir. Ders Saati Diğer Faaliyetler
11. Hafta Etkinliklerin gerçekleştirilmesinde öğretmen adayı bir başka öğretmen adayı ile yardımlaşabilir ve birlikte çalışabilir. Bu durumda sorumlulukların da eşit olarak paylaşılması gerekir. Diğer Faaliyetler Ders Saati
12. Hafta Uygulama öğretim elemanı, öğretmen adayı ile birlikte her hafta okulda yapılan uygulamalarla ilgili gelişmeleri gözden geçirir. Böylece öğretmen adayının uygulamalarda saptadığı ya da karşılaştığı sorunlar üzerinde daha kapsamlı tartışmalar yapılır. Ders Saati Diğer Faaliyetler
13. Hafta Uygulama öğretim elemanı, öğretmen adayı ile birlikte her hafta okulda yapılan uygulamalarla ilgili gelişmeleri gözden geçirir. Böylece öğretmen adayının uygulamalarda saptadığı ya da karşılaştığı sorunlar üzerinde daha kapsamlı tartışmalar yapılır. Ders Saati Diğer Faaliyetler
14. Hafta Uygulama öğretim elemanı, öğretmen adayı ile birlikte her hafta okulda yapılan uygulamalarla ilgili gelişmeleri gözden geçirir. Böylece öğretmen adayının uygulamalarda saptadığı ya da karşılaştığı sorunlar üzerinde daha kapsamlı tartışmalar yapılır. Diğer Faaliyetler Ders Saati
Kaynaklar
Sulak, H. (2009). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Eğitim Yayınları,
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY33 5 5 0 5 4 0 0 -
PY34 1 0 0 5 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 10 2 20
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 10 2 20
Araştırma 3 10 30
Ara Sınav 1 1 7,5 7,5
Ödev 1 1 10 10
Uygulama 10 2 20
Sınıf İçi Etkinlik 10 2 20
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0