Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Dili II | GKZ104 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Nilgün BÜYÜKER GÜNGÖR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkçe yazım kurallarını öğretmek, Türkçe metinlerde noktalama işaretlerinin yerinde kullanımını öğretmek, Türkçenin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratmak, yazılı ve sözlü anlatım türlerini öğretmek, Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerisini geliştirmek, Türkçenin anlam çeşitliliğini ve zenginliğini kavratmak |
Dersin İçeriği | Yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlam bilgisi, cümle bilgisi, yapı bilgisi, sözlü ve yazılı anlatım türleri (dilekçe yazımı, kaynakça yazımı, cv hazırlama, rapor vb.) |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türkçe yazım kurallarını bilir. - Türkçe metinlerde noktalama işaretlerini doğru kullanır. - Sözlü ve yazılı anlatım türlerini bilir. - Türkçe yazma ve anlatma becerisi gelişir. - Türkçe sözvarlığı gelişir. - Bilimsel çalışmalarda kullanılan kaynakça ve atıf yazım kurallarını bilir. - Kurumsal/resmî yazışma kurallarını öğrenir ve resmî/kurum yazıları (dilekçe, öz geçmiş, rapor vb.) yazar. - Türkçeyi bilinçli, doğru ve özenli kullanır. - Türkçe sözcük ve metinlerdeki çok boyutlu anlam katmanlarını pekiştirir. - Öğretici ve edebî metinleri yapı ve içerik bakımından değerlendirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Yazım Kuralları-I | |
2. Hafta | Yazım Kuralları II | |
3. Hafta | Noktalama İşaretleri I | |
4. Hafta | Noktalama İşaretleri II | |
5. Hafta | Sözlü Anlatım | |
6. Hafta | Yazılı Anlatım I (Edebî Metinler) | |
7. Hafta | Yazılı Anlatım II (Öğretici Metinler) | |
8. Hafta | Dilekçe ve Kaynakça Yazımı | |
9. Hafta | Ara sınav | |
10. Hafta | Sözcükte Anlam | |
11. Hafta | Cümlede ve Paragrafta Anlam | |
12. Hafta | Sözcük Türleri | |
13. Hafta | Cümle Bilgisi | |
14. Hafta | Final | Sözel Anlatım |
Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Afyon Eğitim Sağlık ve Bilim Araştırma Vakfı Yayını, Afyon 2004 |
SAĞOL, Gülden [ed.] vd.:TÜRK DİLİ KİTABI, İstanbul 2006, 317 s., Duyap. |
Anadolu Üniversitesi, Türk Dili I (https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/TUR201U/ebook/TUR201U-15V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf) |
Atatürk Üniversitesi, Türk Dili-I ( https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=turkdilii ) |
İstanbul Üniversitesi, Türk Dili-I ( http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/turkdili1.pdf ) |
Türk Dil Kurumu, Sözlükler, ( https://tdk.gov.tr/ , https://sozluk.gov.tr/ ) |
KORKMAZ, Zeynep, GÜLENSOY, Tuncer, ERCİLASUN, Ahmet B.; TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON BİLGİLERİ, Yargı Yay., Ankara, 2001. |
ERGİN, Muharrem: TÜRK DİL BİLGİSİ, Bayrak Yay., İstanbul, 1999. |
GÜLENSOY, Tuncer: TÜRKÇE EL KİTABI, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005. |
YAVUZ, Kemal; YETİŞ, Kâzım; BİRİNCİ, Nejat: ÜNİVERSİTE TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON DERSLERİ, Bayrak Yayınları, İstanbul, 2001. |
SERTKAYA, Osman Fikri: “Atatürk ve Türk Dili”, TÜRK DİLİ: Ankara 2001, II. C., 599. S., 549-563 s. |
KORKMAZ, Zeynep: “Yazılı Devirlerdeki Gelişmelere Göre Eski Türkçenin Yaşı”, TDAY-Belleten 1989: Ankara 1994, 353-370. s., TDK Yay.: 553. |
ÖZKAN, Mustafa: YÜKSEK ÖĞRETİMDE TÜRK DİLİ YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. |
Düzce Üniversitesi Türk Dili Bölümü Ders Notları. |
PALA, İskender: İki Dirhem Bir Çekirdek: İstanbul 2005, 17. bsk., 212 s., Kapı Yay. |
VURAL, Birol: Toplum Önünde Etkili ve Başarılı Konuşma -Prezentasyon, Sunum: İstanbul 2003, 391 s., Hayat Yay. |
PALMER, Frank Robert: Semantis-A New Outline: [Çev.: Ramazan Erturk]: Semantik Yeni Bir Anlambilim Projesi: Ankara 2001, 196 s., Kitabiyat Yayınları. |
DELİCE, Halil İbrahim.:“Cümle Nasıl Tanımlanmalıdır?”, Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish orTurkic: Turkey 2012, Winter 7/1 Vol., 37-40 p. |
AKTAŞ, Şerif: Şiir Tahlili -Teori ve Uygulama- : Ankara 2009, 144 s., Akçağ Yay |
OZDEN, Halil İbrahim.:“Türkiye Türkçesinde Es Anlamlılık ve Örtmece (Tabu) Kelimelerin Es Anlamlılık İçindeki Yeri”, KMU Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergı̇si :Karaman 2014, 16. S. (Özel Sayı:1), 160-165. |
ÖZKAN, Mustafa: “Anlamlarına Göre Cümleler”, Türkçe Cümle Bilgisi: 2010 Eskişehir, 276-289. s., Anadolu Unv. Yayını No: 2173, AOF Yayını No: 1200. |
Metin | Yazım Kuralları I |
Metin | Yazım Kuralları II |
Metin | Noktalama İşaretleri I |
Metin | Noktalama İşaretleri II |
Metin | Sözlü Anlatım ve Türleri |
Metin | Yazılı Anlatım I (Edebî Metinler) |
Metin | Yazılı Anlatım II (Öğretici Metinler) |
Metin | Dilekçe ve Kaynakça Yazımı |
Metin | Sözcükte Anlam |
Metin | Cümlede ve Paragrafta Anlam |
Metin | Anlam Bilgisi-Uygulamalar |
Metin | Sözcük Türleri |
Metin | Cümle Bilgisi |
Metin | Anlatım Bozuklukları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY16 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY37 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |