Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması II | MB402 | 8. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 15,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER Doç. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntemleriyle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini aktarma imkanı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleki yeterliklerini geliştirir - Kendi alanının ders programını anlayabilir, ders kitaplarını değerlendirir - Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirir - Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirir - Ölçme ve değerlendirme yapabilir - Yansıtma yapabilir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dönem içeriğinin tanıtılması | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Ders planı hazırlama | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | Yansıtma nedir? | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Özel öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere dil öğretimi | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
6. Hafta | Uluslararası dil olarak İngilizce öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
7. Hafta | Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati |
9. Hafta | Farklı ülkelerin eğitim sistemi modelleri | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
10. Hafta | Öğretmen inanç ve değerleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
11. Hafta | Sınıf içi ders anlatımı (uygulama okulu) | Görsel Sunum Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
12. Hafta | Öğrenci motivasyonu ve özerkliği | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
13. Hafta | Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
14. Hafta | Gözlem ve Değerlendirmele | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, recognizing, doing, and seeing. Routledge. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and perspectives. NY: OUP Richards, J. & Lockhart, C. (2012). Reflective Teaching In Second Language Classrooms. Tanner, R., & Green, C. (1998). Tasks for teacher education: a reflective approach. Addison Wesley Longman |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 5 | 25 |
Araştırma | 10 | 10 | 100 |
Diğer Faaliyetler | 10 | 10 | 100 |
Sözel Anlatım | 2 | 2 | 4 |
Görsel Sunum | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15,0 |