Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 | İNÖ304 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Okuma, yazma ve dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerinin ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir - Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir. - Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir. - Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının ne şekilde arttırılabileceğinin farkına varacaklardır. - Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir. - Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları. Dilbilgisi nedir? | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Kurallarla dilbilgisi öğretmek. Örneklerle dilbilgisi öğretmek. | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Metinlerle dilbilgisi öğretmek. Dilbilgisi etkinlikleri. | Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati |
4. Hafta | Dilbilgisi hatalarıyla baş etmek. Dilbilgisini diğer becerilerle birleştirmek | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Dilbilgisi dersi planlaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
6. Hafta | Okuma nedir? Metin ve söylem. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama |
7. Hafta | Sadece anlam için okuma. | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
9. Hafta | Okuma Dersi Planlaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Teknolojiyi dil becerilerinin öğretimine nasıl entegre ederiz | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Süreç olarak yazma. Yazılı metni betimleme. | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Dil sınıflarında yazma. Öğrenci metinlerine geri dönüt verme. | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
13. Hafta | Okuma ve Yazma birleşik dersi planlaması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman. Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Nuttall, C. (2005). Teaching reading skills in a foreign language. Macmillan Education: Oxford. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman Stanley, G. (2013). Language learning with technology : Ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: CUP. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 60 |
PY5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY8 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 5 | 25 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |