Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 | İNÖ303 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Yusuf ŞEN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler dinleme öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayırt edebileceklerdir. - Öğrenciler konuşma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir. - Öğrenciler sözcük öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir. - Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının ne şekilde arttırılabileceğinin farkına varacaklardır. - Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Sözcük nedir? Sözcükler nasıl öğrenilir? | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
2. Hafta | Sözcük öğretimi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | Sözcük sunumu | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Sözcük öğretimi dersi planlaması | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
5. Hafta | Dinleme ve Sesletim Dersinin Bölümleri-Başka bir dilde konuşmaya ve dinlemeye başlamak | Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
6. Hafta | Dinleme Becerisi; Dinleme Modelleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
7. Hafta | Dikte ve ilgili aktiviteler ile dinleme öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
9. Hafta | Dinleme dersi planlanlaması | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Görev odaklı etkileşimle öğrenme. Resmi konuşma-günlük konuşma. Resmi konuşmanın öğretilmesi | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | Akıcı konuşmanın geliştirilmesi. Akıcılığın doğası. Akıcılık ve Doğruluk. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
12. Hafta | Akıcı ve doğru konuşma için etkinlikler düzenlenmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
13. Hafta | Birleşik dinleme ve konuşma becerileri dersi planlaması | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press Thornbury, S. (2006) How to Teach Vocabulary. Pearson Education. Harmer, J. (2008) How to teach listening, Essex: Pearson Longman. Harmer, J. (2005) How to teach speaking, Essex: Longman. Nation, I.S.P. and Newton, J. (2009) Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York: Routledge. McCarthy, M. (2016). The Cambridge guide to blended learning for language teaching. Cambridge : Cambridge University Press. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 3 | 9 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |