Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 İNÖ303 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Yusuf ŞEN
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler dinleme öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayırt edebileceklerdir.
- Öğrenciler konuşma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler sözcük öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının ne şekilde arttırılabileceğinin farkına varacaklardır.
- Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sözcük nedir? Sözcükler nasıl öğrenilir? Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
2. Hafta Sözcük öğretimi Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati
3. Hafta Sözcük sunumu Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Sözcük öğretimi dersi planlaması Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
5. Hafta Dinleme ve Sesletim Dersinin Bölümleri-Başka bir dilde konuşmaya ve dinlemeye başlamak Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
6. Hafta Dinleme Becerisi; Dinleme Modelleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
7. Hafta Dikte ve ilgili aktiviteler ile dinleme öğretimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav 1 Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
9. Hafta Dinleme dersi planlanlaması Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
10. Hafta Görev odaklı etkileşimle öğrenme. Resmi konuşma-günlük konuşma. Resmi konuşmanın öğretilmesi Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
11. Hafta Akıcı konuşmanın geliştirilmesi. Akıcılığın doğası. Akıcılık ve Doğruluk. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
12. Hafta Akıcı ve doğru konuşma için etkinlikler düzenlenmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
13. Hafta Birleşik dinleme ve konuşma becerileri dersi planlaması Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
14. Hafta Final Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
Kaynaklar
Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press Thornbury, S. (2006) How to Teach Vocabulary. Pearson Education. Harmer, J. (2008) How to teach listening, Essex: Pearson Longman. Harmer, J. (2005) How to teach speaking, Essex: Longman. Nation, I.S.P. and Newton, J. (2009) Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York: Routledge. McCarthy, M. (2016). The Cambridge guide to blended learning for language teaching. Cambridge : Cambridge University Press. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 4 5 60
PY2 4 5 4 2 4 4 60
PY3 3 3 4 2 4 4 60
PY4 4 5 4 2 4 4 60
PY5 4 3 5 2 4 4 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 5 70
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 3 3 9
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 131
Dersin AKTS Kredisi 5,0