Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 2 | İNÖ302 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara İngilizce öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikâye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türlerini analiz eder. - Öğrenciler erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri tasarlar. - Öğrenciler seçilen izlence türünde çocuk edebiyatını etkili kullanabilir. - Öğrenciler kelime, dilbilgisel yapı ve dil becerilerinin öğretimi için etkinlik tasarlar. - Öğrenciler erken yaşta öğrenenlerin performansını nasıl ölçüp değerlendireceklerini bilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Okuma-Yazma öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
2. Hafta | Okuma-Yazma öğretimi | Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Okuma-Yazma öğretimi | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
4. Hafta | Yapı öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
5. Hafta | Güncel yaklaşımlar | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Güncel yaklaşımlar | Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Sınıf yönetimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
9. Hafta | Çocuklarda ölçme-değerlendirme | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
10. Hafta | Mikro-öğretim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
11. Hafta | Mikro-öğretim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Mikro-öğretim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
13. Hafta | Mikro-öğretim | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
Cameron, Lynne. (2001). Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press. Brewster, J., Ellis, G. & Girard, D. (2010). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English. Gürsoy, E. (Ed.). (2015). Teaching English to Young Learners, Egiten Kitap. Haznedar, B., & Uysal H. (Eds.) (2020). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools (4th ed.). Ankara: Anı yay. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY9 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |