Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazma Becerileri 1 İÖZ105 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin cümle, paragraf ve kompozisyon düzeyinde kompozisyon becerileri kazanmalarını sağlamak için yazmanın temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda yazılı metinlerde sözcük ve cümle çeşitliliği üzerinde durarak, öğrencilerin kelime dağarcığını artırmalarını ve akıcı bir stil geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf analizi; paragraf planının çıkarılması; gösterim, betimeleme, anlatım. Kompozisyon teknik özellikleri; kompozisyon analizi; kompozisyon planının çıkarılması. İyi organize edilmiş tutarlı kompozisyonlar oluşturmak: gösterim, betimleme, anlatım. Dilbilgisi çalışmaları. Sözcük çalışmaları. Akran değerlendirmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Yazma işleminin adımlarını kullanır: ön yazma, anahatlama, taslak hazırlama, gözden geçirme ve düzenleme.
- Karmaşık ve bileşik cümle yapılarını kullanır.
- Farklı kompozisyon türlerini birbirinden ayırır
- Anlatım, açıklama ve anlatım gibi çeşitli retorik modlarda paragraflar ve kompozisyonlar yazar.
- İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, yazım denetimi ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için metinleri gözden geçirir ve düzenler
- Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş. Akademik yazmanın özellikleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama
2. Hafta Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
3. Hafta Fikir oluşturma, ön- yazma ve düzenleme Ders Saati
4. Hafta Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
5. Hafta Açıklayıcı, betimleyici , anlatısal paragraflar yazma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
6. Hafta Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
7. Hafta Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Betimleyici kompozisyon. İnsanları betimleme. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
10. Hafta Betimleyici kompozisyon. Yerleri betimleme. Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Akran geri bildirimi .Farklı sözcük ve yapılarla anlatım, hata analizi Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
12. Hafta Anlatısal kompozisyon Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
13. Hafta Dilbilgisi ve yapı alıştırmaları Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Smalley, R. L., Ruetten, M. K. & Kozyrev, J. R. (2000). Refining Composition Skills. (5th Ed.). Heinle & Heinle Publishers, Boston Meyers, A. (2005). Gateways to Academic Writing: Effective Sentences, Paragraphs, and Essay. Newyork: Pearson Education, Inc. Bailey, S. (2017). Academic Writing A Handbook for International Students. 5th Edition. Routledge. Evans, V. (1998). Successful writing: proficiency. Express Publishing.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 4 5 2 5 5 1 5 60
PY2 4 3 2 5 5 5 5 60
PY3 4 5 5 5 2 0 5 60
PY4 4 5 2 5 5 5 5 60
PY5 4 5 2 2 2 5 5 60
PY6 4 5 2 5 5 5 1 60
PY7 4 5 2 5 5 5 5 60
PY8 2 1 2 2 2 1 1 -
PY9 4 3 2 5 5 5 1 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 2 4 8
Uygulama 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 52
Dersin AKTS Kredisi 2,0