Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sözlü İletişim Becerileri 2 İÖZ108 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İletişim odaklı konuşma yoluyla, öğrenciler kendi sözcük dağarcıklarını, telaffuz ve tonlamalarını geliştirir, iletişim kurmada daha rahat ve etkili olurlar.
Dersin İçeriği İleri düzeyde sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; röportajlar, sunumlar ve tartışmalar gibi sözel etkinlikler yoluyla duygu ve düşüncelerini uygun bir biçimde ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; duyduğunu anlamaya yönelik tekniklerin ve stratejilerin tanıtılması ve uygulanması yoluyla ileri düzeyde konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler bilgiyi paylaşacak ve sözlü olarak doğaçlama fikir üretebilecekler.
- Öğrenciler bir kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelebilecekler.
- Öğrenciler yeni fikirleri ve bu fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri anlar, özümser ve uygulayabilir.
- Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler.
- Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta İntikam ve affetme üzerine tartışma Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
2. Hafta Hayvanlar ve insan hakları üzerine tartışma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
3. Hafta Yeme Ahlakı Tartışması Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım
4. Hafta Hayvan ve insan hakları konusunda Lincoln Douglas iddia çürütmesi Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati
5. Hafta Uzay üzerine tartışma Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
6. Hafta Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
7. Hafta Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışmaya devam Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
9. Hafta Gizemli cinayet oyun etkinliği Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Araştırma
10. Hafta Tasarımcı bebekler ve gen manipülasyonu üzerine tartışma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışma Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışmaya devam Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Narsizism ve kibir üzerine tartışma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
14. Hafta Final Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
Kaynaklar
Çeşitli internet siteleri Crace, Araminta and Richard Acklam. Total English (Upper Intermediate). Pearson Longman 2011. Dainty, Peter. Newspaper Articles to Get Teenagers Talking. Timesaver: Upper-Intermediate/Advanced. Scholastic 2006. Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press 2005. Hancock, Mark and Annie McDonald. English Result (Intermediate). Oxford University Press 2009. Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com. MacAndrew, Richard and Ron Martinez. Multiple chapters. Instant Discussions. Thomson Heinle. MacAndrew, R. and R. Martinez. Multiple chapters. Taboos and Issues. Thomson Heinle 2002. Roth, Eric H. and Toni Aberson. Multiple chapters. Compelling Conversations. Chimayo Press 2008
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 60
PY2 5 5 5 5 5 5 60
PY3 3 4 4 2 2 1 60
PY4 4 4 4 5 4 4 -
PY5 5 5 5 5 5 5 60
PY6 3 5 2 2 2 4 60
PY7 4 3 5 5 2 5 60
PY8 4 5 5 5 2 4 60
PY9 3 5 2 2 2 4 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 81
Dersin AKTS Kredisi 3,0