Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve Sesletim 2 | İÖZ102 | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ögrenci’lerin Ingilizce sesleri algılamaları ve seslendirmeleri yetisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Not alma, öngörüde bulunma, belli ve ayrıntılı bilgiye ulaşma, bağlamdan anlam çıkarma, içeriğin özünü anlama gibi dinleme alt-becerileri; fonetik; mülakatlar, filmler, şarkılar, konferanslar, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli alanlardan alınan değişik İngilizce aksanlarını içeren özgün dinleme materyalleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler dinledikleri metinlerinde "ana tema, destekleyici fikir, sonuç ve çıkarım yapma" konusuna hakim olacaklardır - Öğrenciler İngilizce konuşulan ülkelerdeki aksanlara aşina olacaklardır - Öğrenciler gerçek yaşam konuşmalarındaki olası sorunları tespit edip, bu sorunlara çözüm geliştirecek konuşmalar yapabileceklerdir. - Öğrenciler farklı dinleyici ve amaca uygun konuşmalar yapabilecektir - Öğrenciler konuşmalarında empati, anlayış ve anlaşma geliştirebileceklerdir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğrencilerin dinledikleri metnin konusunu ve anlatım planı hakkında bilgi vermek | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
2. Hafta | Öğrencilerin dinleme esnasinda yeni konu ya da yeni fikire geçiş bilgisi. | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
3. Hafta | Dinleme metninde genel yargı ve destek ifadeleri. | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
4. Hafta | Dinlenen metinde vurgu ya da bilgiyi daha açıklığa kavuşturmak için yapılan tekrar ifadelerini tanıma. | Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
5. Hafta | Dinlenen metinde neden sonuç bağıntılarını tanıma. | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görsel Sunum Ders Saati |
6. Hafta | Söylenmesi zor olan kelimeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama |
7. Hafta | Dinlenen metinde neden ve sonuçları tahmin etmeyi sağlayan yapıları tanımak | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
9. Hafta | Dinleme metninde eden sözlü olmayan yapıları tanımak | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Vurgulanan heceler | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görsel Sunum |
11. Hafta | Dinleme metninde tanımlar. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
12. Hafta | Dinleme metninde alinti , başka kaynaktan aktarma. | Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Tüm not alma tekninkerinin tekrarı ve uygulaması | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum |
1. Frazier, L &Leeming, S. (2007). Lecture Ready 3. Oxford. 2. Cunningham, S., Bowler, B. New Headway Pronunciation (Intermediate & Upper Intermediate). Oxford Contemporary Topics İleri Düzey www.ted.com |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 60 |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 60 |
PY7 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |