Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinleme ve Sesletim 1 İÖZ101 1. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrenci bu dersin sonunda, Hedef dildeki ünlü ve ünsüz harflerin doğru ve düzgün bir şekilde çıkması için gerekli olan organların işlevlerini ve bu seslerin sesletimini öğrenerek hedef dilde etkin dinleme ve doğru bir sesletim becerisi kazanır.
Dersin İçeriği Sesletim, dinleme, hedef dildeki ünlü ve ünsüz harfler, hedef dildeki çeşitli ses olayları
Ders Öğrenme Kazanımları - İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.
- Öğrencilerin dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
- Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
- Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.
- Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler
- Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
- Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dinleme ve sesletime giriş Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
2. Hafta Hedef dildeki seslerin çıkışında çalışan organları tanıma ve işlevlerini bilme Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Hedef dildeki seslerin çıkışında çalışan organları tanıma ve işlevlerini bilme Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
4. Hafta Hedef dildeki seslerin çıkışında çalışan organları tanıma ve işlevlerini bilme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
5. Hafta Hedef dildeki ünsüz harfler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler
6. Hafta Hedef dildeki ünsüz harfler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Araştırma
7. Hafta Hedef dildeki ünlü harfler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
9. Hafta Hedef dildeki ses olayları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Hedef dildeki ses olayları Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
11. Hafta Hedef dildeki ses olayları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
12. Hafta Hedef dildeki ses olayları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler
13. Hafta Hedef dildeki Türkler için problem teşkil eden sesleri tanıma Uygulama Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Hedef dildeki Türkler için problem teşkil eden sesleri tanıma Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
Kaynaklar
Demirezen, M. (1987). Articulatory Phonetics and the Principles of Sound Production. Ankara: Yargı Yayınevi. Marks, J. (2007). English Pronunciation in Use. UK: CUP
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60,40,60,40,60
PY2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 4 1 5 5 5 5 5 2 2 5 -
PY4 3 5 5 0 5 0 5 0 0 5 60
PY5 2 1 5 5 5 5 5 2 2 5 60,60
PY7 2 0 5 0 5 0 5 0 2 0 60
PY8 3 5 0 5 0 5 0 2 0 5 60
PY9 3 5 0 5 0 5 5 0 5 0 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 20 2,5 50
Araştırma 2 2 4
Sözel Anlatım 3 3 9
Ara Sınav 1 1 4 4
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 74
Dersin AKTS Kredisi 3,0