Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etik | FLS303 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Aysun AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ahlaki davranışın ne olduğu, iyi ve kötünün ne olduğu ve nasıl yaşamalıyım? sorularına cevap aramak, etik teorileri açıklamak, ilkçağdan günümüze kadar etiğin kısa bir tarihini irdeleyerek değerlendirmek |
Dersin İçeriği | Temel ahlak teorileri; Bencillik etiği, determinist etik, sezgicilik ve ahlak duygusu öğretisi, duygudaşlık etiği, Aydınlanma etiği, Kantın ödev etiği, yararcılık görüşleri betimlenecek ve Schopenhauer’in, Nietzsche’nin, Marx’ın etik görüşleri, varoluşçu etik Fenomenolojik değer etiği ve metaetik teoriler tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Felsefe disiplinin ahlak felsefesi alanını anlama ve tartışma - Ahlak felsefesinin temel problemlerini kavrama - Ahlak felsefesinin temel teorilerini anlama ve tartışma - Ahlak felsefesinini temel teorilerini karşılaştırma ve çağdaş yorumları anlama - Güncel etik problemleri tartışma |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş | |
2. Hafta | Etik kavramının tanımı ve türlerinin ele alınması | |
3. Hafta | Etiğin ortaya çıkışı: Sokrates öncesi, Sokrates ve Sofistler | |
4. Hafta | Platon’un Etik Anlayışı | |
5. Hafta | Aristoteles’in Etik Anlayışı | |
6. Hafta | Aristoteles ve Nikomakhos’a Etik | |
7. Hafta | İslam ve Hıristiyan düşüncesinde Etik | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | 17 ve 18.yy Felsefesinde Etik | |
10. Hafta | Kant Etiği | |
11. Hafta | Hegel ve Marx’ın Etik Anlayışları | |
12. Hafta | Varoluşçu Felsefenin Etik Anlayışı | |
13. Hafta | Faydacı Felsefenin Etik Anlayışı | |
14. Hafta | Fenomenolojik Değer Etiği | |
15. Hafta | Final |
Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma yayınları, İstanbul 2008. |
İoanna Kuçuradi, Etik, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1999. |
MacIntyre, Alasdair, Ethik’in Kısa Tarihi, (Çev. Hakkı Hünler, Solmaz Z. Hünler), Paradigma Yayınları, İstanbul, 2001. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 2 | 45 | 90 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 1 | 40 | 40 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |