Pazarlama programının temel amacı; pazarlamada gerekli yetişmiş personel kaynağını sağlamak için maksimum müşteri memnuniyeti, pazarlamadaki yeni kavramları tanıtmak, satış stratejileri konusunda öğrencilere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu programdan mezun olan öğrenciler, iş piyasasında satış, müşteri hizmetleri, satınalma, pazarlama ve reklamcılık ile ilgili dallarda çalışabileceklerdir
Düzce Üniversitesi Gölyaka Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Pazarlama Programının misyonu; sektörün ihtiyaç duyacağı, alanı ile ilgili her türlü bilgi ve beceri donanımına sahip, takım ruhuna sahip, kendine güvenen, yeniliklerin takipçisi ve uygulayıcısı olan bireyler yetiştirmektir.
Düzce Üniversitesi Gölyaka Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Pazarlama Programının vizyonu; alanında gerekli bilgi ve donanıma sahip ulusal ve uluslar arası arenada bulunduğu faaliyet alanına ve çalıştığı işletmeye katkı sağlayacak, yenilikler getirecek bireyler yetiştirerek yerel ve ulusal gelişime katkı sağlayan, bulunduğu çevreyle sürekli etkileşim içinde olan ülkemizdeki öncü programlardan biri olmak.
Pazarlama Programı, lise öğrenimi sonrasında iki yıllık eğitim vermekte olan bir önlisans programıdır. Programda sadece I.öğretim olmak üzere 30 öğrenci alınmaktadır. Öğrencilerin mesleği ile ilgili alanlarda 30 iş gününü kapsayan bir stajı program koordinatörünün onayı ile birlikte tamamlaması da zorunludur. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri ve seçmeli dersleri almak ve başarıyla geçmek zorundadır.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | 1. Pazarlamacılık temel kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma yetisine sahip olur. |
2 | Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilir. |
3 | 3. Pazarlama programının yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrayabilir. |
4 | 4. Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanabilir. |
5 | Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. |
6 | 6. Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerisine sahip olabilir. |
7 | 7. Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilir. |
8 | 8. Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilir. |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilir. |
10 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilir. |
11 | 11. Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. |
12 | 12. Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirebilir. |
13 | 13. Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir. |
14 | 14.Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir. |
Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların pazarlama ve satış departmanlarında, bankaların müşteri hizmetleri departmanlarında ve diğer pazarlama alanlarında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler.
Bu
programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans
programlarına devam edebilirler.
Pazarlama programı öğrencilerin tamamlamaları gereken ulusal kredi miktarı toplamda 94, bunun 28’si seçmeli derslere aittir. AKTS kredi miktarı ise her dönem için 30 olmak üzere toplamda 120 olarak belirlenmiştir. Programın eğitim süresi 2 yıldır.
Öğretim programlarında gösterilen derslere devam edip tamamından başarılı olmuş, bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerinde yer alan bütün çalışmaları tamamlamış olan öğrenci, Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 30 iş günü endüstride başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Staj mezuniyet ön şartı olmakla birlikte programda ayrıca kredilendirilmemiştir.Pazarlama programı öğrencilerin tamamlamaları gereken ulusal kredi
miktarı toplamda 94, bunun 28’si seçmeli derslere aittir. AKTS kredi miktarı
ise her dönem için 30 olmak üzere toplamda 120 olarak belirlenmiştir. Programın
eğitim süresi 2 yıldır.
Öğretim programlarında gösterilen derslere devam edip tamamından
başarılı olmuş, bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerinde yer alan
bütün çalışmaları tamamlamış olan öğrenci,
Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 30 iş günü endüstride başarılı bir
staj yapmış olması gerekmektedir. Staj mezuniyet ön şartı olmakla birlikte
programda ayrıca kredilendirilmemiştir.