Üretimde kalite kontrol programı; İşletmelerin
ihtiyaç duyduğu kalite kavramına sahip eleman boşluğunu dolduracaktır. Bu
üretimde ölçülebilir düzeyde kalite artışı ve bunun sürekliliğinin sağlanmasına
katkıda bulunacaktır. Üniversitelerin lisans ve yüksek lisans düzeyinde kalite
kavramı ile ilgili çok sayıda ders bulunmaktadır. Ancak kalite kavramına sahip
ön lisans düzeyinde bir bölüm bulunmamaktadır. Bu bölüm, uygulanan kalite
sistemlerini daha etkin hale getirme konusunda büyük katkılarda bulunacaktır.
Üretimde kalite kontrol programının amacı
ülkemizde hızla gelişmekte olan imalat sektörünün teknik eleman ihtiyacını
karşılamaktır. Bu program teknik resim imalat bilgisi olan, bilgisayar ortamında
çeşitli tasarımlar yapabilen, kalite geliştirme tekniklerine ve kalite kontrole
hakim teknik elemanlar yetiştirmektedir. Öğrenciler, yeterli teorik bilgiye ve
bu bilgiyi uygulama becerisine sahip olan, çağdaş ve en son teknolojileri takip
edebilecek şekilde eğitilirler.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur |
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
3 | Problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
4 | Endüstriyel uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
9 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
10 | Mesleki alanda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur |
11 | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
12 | Endüstriyel çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir |
13 | Kalite güvencesi ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur ve işlemleri yürütme becerisi kazanır. Aynı zamanda, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
14 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; endüstriyel uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
15 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersini okumanın gerekliliğini kavrar, İnkılâp, Islahat, Tanzimat, Meşrutiyet, Darbe ve Cumhuriyet kavramlarını bilir, söz konusu kavramların birbirleri ile olan benzerlikleri ve farklılıklarını ayırt eder, bu kavramlarla ilgili tarihteki örnekleri bilir ve kavramları ortaya çıkaran unsurları söz konusu örnekler üzerinden analiz eder. |
16 | “Osmanlı Devleti Gerileme Dönemi” ifadesi üzerinden hareket ederek tarihi bilginin oluşumunu sorgular ve tarihi bilgi dışında da herhangi bir bilim dalında elde ettiği bilgilere karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirmenin gerekliliğinin farkına varır. |
17 | Osmanlı Devleti ile ilgili olarak “buhran” dönemini, bu dönemin iç ve dış dinamiklerini bilir ve bu dönemin Türk İnkılâbına olan etkisini elde ettiği bilgiler bağlamında değerlendirir. |
18 | Osmanlı Modernleşme sürecini, bu dönemde ortaya çıkan tarihi olay ve durumları bilir, bu sürecin Türk İnkılâbına olan etkisini elde ettiği bilgiler bağlamında değerlendirir. |
19 | Şark Meselesi ve söz konusu süreç çerçevesinde yaşanan tarihi olayları bilir. |
20 | Birinci Dünya Savaşının sonuçlarının dünya tarihine etkilerini kavrar. |
21 | Milli mücadele ruhunu ve bu ruhun nasıl oluştuğunu kavrar. |
22 | Misak-ı Milli’nin hangi şartlar altında biçimlendiğini kavrar. |
23 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devamlılığı için milli birlik ve beraberlik, vatan ve insan sevgisi gibi duyguların önemini kavrar. |
24 | Söz konusu ders çerçevesinde bilgiye erişme yollarını bilir, kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, ulaştığı bilgileri sorgular, ulaştığı bilgileri değerlendirir ve değerlendirmelerini ifade eder, farklı düşüncelere saygılı davranmanın önemini kavrar, demokratik davranış biçimini benimser, insan haklarına saygılı olmayı ilke edinir, farklılıkları ayrıştıran değil bütünü oluşturan parçalar olarak değerlendirir. |
25 | Öğrencilerin okuduklarını, dinlediklerini, gördüklerini, anladıklarını ve düşündüklerini söz ve yazı ile planlı, etkili ve akıcı bir şekilde ifade etme yeteneklerini geliştirmek. |
26 | Doğru anlatımın iletişimdeki önemini kavrayarak, dili kişisel ve toplumsal iletişim aracı olarak kullanabilmek. |
27 | Yazacağı akademik tezlerde (lisans, yüksek lisans ve doktora) Türk dilini tez yazım kuralları çerçevesinde kullanabilir. |
28 | Olayları ve düşünceleri açık ve organize bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
29 | Başka insanlarla işbirliği yapabilme |
30 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olma |
31 | Mesleğiyle ilgili teknoloji, her türlü makine alet teçhizatı kullanma bilgisine sahip olma |
32 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar |
33 | - İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilmesi ve bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilmesi |
34 | Kişi yönetici veya uzman olarak ya organizasyonları tasarlayacak veya yönetim bilgilerini kullanarak mesleğini uygulayacaktır. |
35 | Yönetim ve organizasyon bilgisi, görgüsü ve anlayışı kazandırılacaktır |
36 | Örgütlerin, örgütün içindeki ve dışındaki çıkarları inceler |
37 | Saptanan amaçları başarmaya yardımcı olacak stratejileri ve bu stratejileri yürüttükleri süreci tanıtır |
38 | pazarlama gibi işletme fonksiyonları arası temel ilkeleri ve ilişkileri kavrar |
39 | sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirme |
40 | mesleki konularla ilgili yazışma ilkelerini uygulayabilmesi ve iletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulayabilmesini sağlama |
41 | Grup faaliyetleri düzenleyerek bireysel yeteneklerini geliştirme |
Öğrencilerimizin iş alanları şunlardır:
Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans programlarına devam edebilirler.
Makine Mühendisliği
Endüstri Mühendisliği
İmalat Mühendisliği
İstatistik
Kayıt oldukları ön-lisans programlarının ders
planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Düzce
Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde
gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş
öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.