Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü
1994 yılında, Düzce’de eğitim ve öğretime başlamıştır. 2021 yılı itibariyle
yaklaşık 800 kişi lisans, 69 kişi Lisansüstü programımızdan mezun olmuş ve
Türkiye’nin farklı illerinde değer üretmeye başlamıştır.
Bölümümüzde 2021 yılı itibariyle 11 öğretim üyesi (4
profesör, 5 doçent, 2 dr. öğr. üyesi) ve 8 araştırma görevlisi
ile akademik ve bilimsel faaliyetlerini sürdürerek, 2021 yılı itibariyle
yaklaşık 424 adet tam metin bildiri (ulusal-uluslararası), 363 adet makale
(ulusal-uluslararası), 31 adet kitap içi bölüm/kitap (ulusal-uluslararası), 108
adet ödül (ulusal-uluslararası), 119 adet
proje (ulusal-uluslararası) üretilmiştir.
Peyzaj Mimarlığı programını bitiren Peyzaj Mimarları,
·
Mekânsal planlara (bölge planları, mekânsal
strateji planları, nazım ve uygulama imar planları vb.) ekolojik temelli plan
kararları üreterek,
·
Sürdürülebilir kaynak yönetimine ilişkin
planlama ve tasarım yaklaşımlarında sağlıklı yaşam ve gıdaya erişim,
dirençlilik, iklim değişikliği yönetimi, kırsal/kentsel kalkınma ve teknoloji
kullanımına yönelik öneriler geliştirilmesinde,
·
Yaşanılan coğrafyanın karşı karşıya kaldığı
etki, baskı ve değişimlerde mekânsal/zamansal ölçek bağlamında peyzaj içindeki
süreçlerin bütünsel algılanması, planlanması, tasarlanması ve yönetim
modellerinin oluşturulması için
geliştirilecek önerilerle,
·
Açık yeşil alan sistemlerinin planlanması, mavi
ve yeşil altyapı sisteminin geliştirilmesinde,
·
Karbon salınımının ve iklim değişikliğinin
küresel düzeydeki etkisinin azaltılması ve uyum sağlanmasında,
·
Ekosistemlerin ve hizmetlerinin sürekliliğini
sağlamak amacıyla kriz yönetiminde, afetlere karşı dirençli kent gelişimlerinin
sağlanmasında,
·
Kullanılabilir su kaynaklarımızın korunması ve
yönetiminde,
·
Doğal, kültürel ve tarihi alanlarımızın
korunması ve onarımı için,
·
Maden ve taş ocakları, akarsu ve deniz kıyıları,
karayolları, katı atık depo alanları, gürültü kirliliği, hava, toprak ve su
kirliliğine ilişkin getirilecek önerilerle,
·
Yaşadığımız çevrenin korunması, doğal alanlarımızın
artması için,
·
Peyzaj proje ve uygulamalarıyla yaşanabilir
kentlerin oluşturulması için,
·
Dezavantajlı gruplar için evrensel tasarım ve
adil kullanım ilkeleri doğrultusunda erişilebilirliği sağlanmasında ,
·
Kent kimliğinin gelişimine ilişkin getirilecek
önerilerle,
·
Bitkisel tasarım için getirilecek önerilerle,
doğal ve kültürel kaynaklarımızın sürdürülebilir kullanım,
koruma, planlama ve yönetimine katkı sağlamaktadır.
Peyzajların sürdürülebilirliği için ekolojik-sosyal dengeyi gözeten,
etik değerleri özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojiyi takip eden ve bu alanlara
katkılar sağlayan, özgün ve eleştirel düşünebilen, altyapı olanakları ile
araştırmacı, yenilikçi, girişimci, evrensel bakış açısına sahip, meslek ve
bilim insanları yetiştirmektir.
Girişimci ve yenilikçi bir anlayışla, etik değerlere bağlı, güçlü
iletişim ağı kurabilen, peyzaj planlama, tasarım ve uygulama süreçlerinde
etkin, evrensel nitelikte değerler üreten, ülkemizde öncü ve lider bölüm olmak.
1. Makro ve mikro ölçek aralığında doğal ve yapılı çevrede yaşanabilir mekânların,
planlama, tasarlama ve uygulanmasını sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde
farklı meslek disiplinleri ile işbirliği içinde yönetirler.
2. Sürdürülebilir estetik, fonksiyonel ve bilimsel ilkeleri, kolektif
bellek, ve kültürel mirasla bütünleştirerek, toplum sağlığı ve refahını
önemseyen etik ilkelerle planlama ve tasarım çalışmaları yürütürler.
3. Gelişen teknoloji ve bilişimi sayısal, istatistiksel, finansal,
ekolojik okuryazarlık bilgisi ile girişimci ve yenilikçi bir anlayışla yakından
takip ederler.
4. Dezavantajlı gruplar için evrensel tasarım ve adil kullanım ilkeleri
doğrultusunda erişilebilirliği sağlar ve alana özgü materyalleri etkin bir
şekilde kullanabilirler.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Bilgi: Çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri çerçevesinde (kamu yararı ve değerini gözeterek) planlama, tasarım, yönetim etkinlikleri ve araştırmalarını yürütecek güncel bilgileri kazanma, yansıtabilme bilgi ve kavrayışına sahip olmak, |
2 | Bilgi: Sürdürülebilir kaynak yönetimine ilişkin planlama ve tasarım yaklaşımlarında sağlıklı yaşam ve gıdaya erişim, dirençlilik, iklim değişikliği yönetimi, kırsal/kentsel kalkınma ve teknoloji kullanımına yönelik bilgilere sahip olmak, |
3 | Bilgi: Alanıyla ilgili evrensel, kurumsal ve mesleki etik değerler hakkında bilgiye sahip olmak, |
4 | Bilgi: Alanıyla ilgili, ulusal ve uluslararası normlar, sözleşmeler mesleki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahip olmak, |
5 | Beceri: Yaşanılan coğrafyanın karşı karşıya kaldığı etki, baskı ve değişimlerde mekânsal/zamansal ölçek bağlamında peyzaj içindeki süreçlerin bütünsel algılanması, planlanması, tasarlanması ve yönetim modellerinin oluşturulması için gerekli araçları kullanma becerisi, |
6 | Beceri: Planlama ve tasarım süreçlerinde alana özgü kuram ve yöntemlere uygun, alternatif kurgu ve çözümleri geliştirebilme becerisi, |
7 | Beceri: Disiplinler arası / transdisipliner ekip içinde, sorumluluk alarak işbirlikçi ve kapsayıcı bir biçimde hedefleri belirleme, görevleri planlama ve katılımcı bir şekilde çalışabilme becerisi, |
8 | Beceri: Alana özgü konularda bireysel görüşlerini tartışabilme ve kendini geliştirebilme becerisi, |
9 | Yetkinlik: Sürdürülebilir, yenilikçi ve girişimci yaklaşımları içselleştirerek, yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinciyle hareket etme yetkinliği, |
10 | Yetkinlik: Alanındaki gelişmeleri izleyecek ve iletişim kuracak düzeyde yabancı dil yetkinliği, |
11 | Yetkinlik: Meslek alanında evrensel ilkelerden hareketle, çevre haklarına, sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adil ve katılımcı bir bilinçle karar verme yetkinliği, |
12 | Yetkinlik: Peyzaj Mimarlığı kuramı ve metodolojisi, açık yeşil alan planlaması, yeşil ve mavi altyapı, kültürel peyzajların yönetimi, korunması ve yorumlanması becerileri ile peyzaj yönetimi konularındaki bilgisini dikkate alarak alanıyla ilgili proje hazırlama, uygulama, yönetme ve izleme yetkinliği, |
13 | Yetkinlik: Farklı ölçeklerdeki peyzajların yönetimi, alt yapı projelerinin planlama ve tasarımı, materyal ve konstrüksiyon teknikleri konusundaki bilgilerini alanındaki bilgi teknolojileri ile bütünleştirerek, fidanlık, uygulama ve büro staj deneyimiyle peyzaj planlama, tasarım ve materyal konusunda disiplinler arası işbirlikleri içinde projeler üretme yetkinliği, |
Peyzaj Mimarlığı Bölümü program yeterlilikleri TYYÇ Temel Alan Yeterlilikleri ilişkisi aynı başlıklı yandaki butonda verilmiştir.