Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı 2015-2016 bahar öğretim yılında kurulmuştur. Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ nın amacı okullarda, bakanlık ve kurumların eğitim birimlerinde, Talim ve Terbiye Dairesi' nde uzman ya da uzman yardımcısı yetiştirmektir.
Programın misyonu, bilginin doğasının anlamlı bir biçimde yapılandırılmasını sağlayacak eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine rehberlik edecek; etkili öğretme-öğrenme süreçlerini tasarlayabilen, üst düzey düşünme becerilerine sahip; bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini yaşamının her alanında işe koşabilen yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirmektir.
Programın vizyonu,kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yapmak, öğrenciler tarafından tercih edilen, nitelikli ve sürekli kendini yenileyen eğitim programları ve öğretim uzmanları yetiştirme ve ulusal ve uluslararası eğitim politikalarına yön verilmesine katkı sağlamaktır.
Bilim İnsanı
Bu program doktora düzeyinde eğitim yapan bir programdır.
Doktora
programlarına başvuracak adaylar için bir Lisans veya Tezli Yüksek
Lisans Diplomasına sahip olmak. Lisans derecesiyle doktora programına
başvuranların lisans mezuniyet not ortalaması 4 üzerinden en az 3,0
olması gerekir. Yurtdışı diplomalarda Yükseköğretim Kurulu’nca verilen
denklik belgesi gereklidir.
Adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme
Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ ten (Eşit Ağırlık
puan türünde en az 60 standart puan veya ALES’ e eşdeğer kabul edilen
ve YÖK tarafından ilan edilen eşdeğer puanlardan 60 ALES puanına sahip
olmaları gerekir. Lisans diploması ile başvuracakların ALES sınavından
(Eşit Ağırlık puan türünden) en az 80.00 ve Lisans mezuniyet notunun
4.00 üzerinden en az 3.00 olması gerekir. ALES geçerlilik süresi 3
yıldır.
YÖK tarafından kabul edilen merkezi
yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı
dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul
edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan
almış olmak. KPDS, ÜDS, YDS ve e-YDS sınav sonuçlarının geçerlilik
süresi sınav tarihinden itibaren 5 yıldır.
ALES'in %50'si, Not Ortalamasının (Yüksek
lisans diploması ile başvuranların yüksek lisans not ortalaması, lisans
diploması ile başvuranların lisans not ortalaması) %10' u, Bilim
Sınavının %20'si, Mülakat' ın %20'si alınarak toplanır. Bilim sınavı ve
mülakat sınavlarına girmeyenler başarısız sayılır. Adayların 100
üzerinden yapılacak başarı düzeyinin en az 70 olması gerekir.
Yüksek lisans
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Bilimsel bir araştırma, çalışma ya da proje desenleme, yürütme ve sonuçlandırma |
2 | Bilimsel bulguları eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme |
3 | Program geliştirme modellerini analiz etme ve değerlendirebilme |
4 | Alanıyla ilgili bir konuda eğitim programı tasarısı hazırlayabilme |
5 | Program standartları geliştirme ve standartlara uygun akreditasyon modeli geliştirebilme ve uygulayabilme |
6 | Eğitim programlarını değerlendirme ve sonuçlarını yorumlayabilme |
7 | Öğrenme stil ve stratejilerine uygun öğretim tasarıları hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi |
8 | Eğitimde program geliştirme alanında yaşanan sorunları tanılayabilme ve uygun çözümler geliştirebilme becerisi |
9 | Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sisteminin farklı kademelerinde gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarını çeşitli yönleriyle yorumlama ve analiz edebilme becerisi |
10 | Türkiye’deki öğretmen eğitimi sorunlarına çözüm üretebilme |
11 | Türk eğitim sisteminin sorunları hakkında bilgili olma ve sorunlara ilişkin çözüm geliştirme becerisi |
12 | Hayatboyu öğrenmenin bilincinde olma ve bunu bir yaşam biçimi olarak edinebilme |
13 | Öğrenme ve öğretme süreçleriyle ilgili kazanımlarını etkin bir biçimde kullanabilme |
14 | Eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünebilme |
15 | Bilgi, medya, bilim ve teknoloji okuryazarlığı becerilerine sahip olma |
16 | Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme |
17 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilme |
18 | Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürünleri ilgili çevrelere sunabilme ve tartışabilme |
19 | Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme |
Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin alan ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, öğrenme-öğretme süreçleri, öğretme modelleri, yaşam boyu öğrenme, uzaktan eğitim ve bilimsel araştırma becerilerinin kazandırılmasını öngören derslerle öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık kazandırılması amaçlanmaktadır.
Doktora programını tamamlayanlar, bir üst öğrenim derecesi olan post-doktora eğitimlerine devam edebilirler.
Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin alan ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, öğrenme-öğretme süreçleri, öğretme modelleri, yaşam boyu öğrenme, uzaktan eğitim ve bilimsel araştırma becerilerinin kazandırılmasını öngören derslerle öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık kazandırılması amaçlanmaktadır. Anabilim dalında bir profesör, bir doçent ve dört yardımcı doçent görev yapmaktadır.
Sınav:
Üniversitemizde yarıyıl içi, yarıyıl
sonu, bütünleme, mazeret, seviye tespit ve tek ders sınavları
yapılmaktadır.
Değerlendirme:
Öğrencinin başarısı; yarıyıl içi
sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve
benzeri çalışmalardaki başarı düzeyi ile yarıyıl sonu sınavı ve
bütünleme sınavı sonuçları değerlendirilerek belirlenir.
Bir dersin yarıyıl içi
değerlendirmelerinin (ara sınav, kısa sınav, ödev ve uygulama) toplam
ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %30’dan az ve %60’tan
çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
Notlandırma:
Öğrencilere aldıkları her ders için,
aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu
ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan
üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.
Başarı Notu | Katsayısı | Mutlak Sistem Karşılığı |
---|---|---|
AB | 3.70 | 83.67-93.00 |
BA | 3.30 | 76.67-83.66 |
BB | b.00 | 69.67-76.66 |
BC | 2.70 | 60.34-69.66 |
CB | 2.30 | 56.61-60.33 |
CC | 2.00 | 53.33-56.60 |
DC | 1.50 | 49.00-53.32 |
DD | 1.00 | 45.00-48.99 |
FF | 0 | 44.99 and below |
Diğer değerlendirmelerde aşağıdaki notlar kullanılır:
a) DZ notu: Derse devam yükümlülüklerini
yerine getirmeyen öğrenciye verilir. Not ortalaması hesabında FF notu
gibi işlem görür. Öğrenci, DZ notu aldığı dersi tekrar eder.
b) İZ notu: Akademik izinli olduğu için
derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları
yerine getirmeyen öğrenciye verilir ve not ortalamasına katılmaz.
Öğrenci, İZ notu aldığı dersi tekrar eder.
c) YT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarılı olan öğrenciye verilir.
ç) YZ notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.
d) GM notu: Öğrencinin girmediği
sınavlara verilir. Yarıyıl içi sınavlarda GM notu alan öğrenci, yarıyıl
içi mazeret sınavına girerse, GM notu sayısal nota dönüştürülür. Yarıyıl
içi mazeret sınavına girmezse, GM notu sıfıra (0) dönüştürülür.
Bütünleme sınavı sonunda aldığı not, yarıyıl sonu sınav notu olarak
yarıyıl içi notları ile birlikte değerlendirilerek, öğrencinin sınıftaki
başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür.
Bütünleme sınavına katılmayan öğrencilerin GM notu, sıfır (0) kabul
edilerek öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre
başarı notuna dönüştürülür.
e) SD notu: Ders planları intibakları
sonucunda kaldırılan, öğrencinin sorumlu olmadığı derslere SD notu
verilir ve ortalamaya katılmaz. Not dökümünde gösterilir; ancak not
durum belgesinde gösterilmez.
Ders Tekrarı:
Öğrenciler, öncelikle ön koşulunu
sağlayamadıkları dersler dışındaki notu FF, YZ ve DZ olan veya hiç
almadıkları alt yarıyıldaki derslerini almak zorundadır. Başarısız
olunan dersler tekrar alındığında alınan en son not, not ortalaması
hesabına katılır. Genel not ortalamasını yükseltmek amacı ile öğretim
süresi boyunca, daha önce başarılı olduğu dersleri tekrar edebilir ve
alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır.
Başarı Değerlendirmesi:
Öğrencilerin başarılı olabilmesi için
genel not ortalamasının en az 2.00 olması zorunludur. Belirtilen zorunlu
genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başarısız kabul edilir.
Başarı değerlendirme yönergesine göre öğrenciler, onur ve yüksek onur
öğrencisi olarak belirlenir.
27 kredilik ders almış ve hepsinde başarılı olmak
Seminer, yeterlilik ve Uzmanlık Alan dersinde başarılı olmak
Doktora tezi jürisinde başarılı olmak
Tam Zamanlı