[] Program Hakkında

Bu programın geçmişi, 1976 yılında kurulan Düzce Meslek Yüksekokulu İktisadi ve İdari Programlar Bölümü’ne dayanmaktadır. 2011 yılında ise Düzce Üniversitesi ‘ne bağlı olarak öğretime başlayan SBMYO bünyesine katılmıştır.

Meslek eğitim süresi 2 yıl olup; öğrencilerimiz 2 yılın sonunda 122 AKTS kredisi ile mezun olacaklardır. Eğitim süresince öğrencilere verilen zorunlu ve seçmeli derslerin yanı sıra, öğrenciler 30 iş günü süreli endüstriye dayalı eğitimi (staj) başarı ile tamamlamaları gereklidir.

İşletme meslek elemanı, kamu ve özel sektör işletme ve kuruluşlarının üretim ve hizmet faaliyetlerinin verimli bir şekilde yürütülmesinde çalışan ara elemandır. İşletmecinin-yöneticinin denetiminde; çalıştığı kurumda, kurumun sahip olduğu para, insan gücü, araç ve gereçten en iyi biçimde yararlanmayı sağlayacak çalışma düzenini planlar, yönetim, üretim ve pazarlamada çalışmalarında, kurumun harcamalarını saptamada, muhasebe, araştırma, geliştirme ve halkla ilişkiler alanında işletmecinin verdiği görevleri yerine getirir, çalışmaları denetler.

İşletme meslek elemanlarının ücret düzeyleri kişilerin bilgi, beceri, deneyim vb. özelliklerine göre farklılık göstermekle beraber asgari ücretin üzerindedir. Ücret daha sonra gösterilen başarıya göre artma gösterebilmektedir.

Programın hedefleri; İşletmecilik alanındaki temel ilkeleri ve yönetim fonksiyonlarını bilen, yönetim kademelerinin taşıması gereken sorumlulukları bilen, piyasanın ve işletmelerin özelliklerini bilen, işletmenin bütün bölümlerinde görev yapabilen, alanı ile ilgili konularda bireysel veya grup olarak çalışma yapabilen, hukuki sorumluluklarını bilen, ekonomi ve borsa ile ilgili temel kavramları bilen, kendi adına işletme kurup çalıştırabilen, ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini bilen, mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilen, etkili iletişim kurabilen mezunlar yetiştirmektir.

“İşletme” ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde;"TABLO-2. ÖN LİSANS MEZUNİYET ALANLARINA GÖRE DİKEY GEÇİŞ YAPILABİLECEK LİSANS PROGRAMLARI"  Bankacılık, Bankacılık ve Sigortacılık, , Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Ekonomi ve Finans, Finans ve Bankacılık, İşletme, Lojistik Yönetimi, Muhasebe ve Finans Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Sermaye Piyasası, Sigortacılık, Sigortacılık ve Risk Yönetimi, Sigortacılık ve Ssoyal Güvenlik, Uluslararası Finans, Uluslararası Finans ve Bankacılık, Uluslararası İşletme Yönetimi, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve İFinansman, Uluslarararı Ticaret ve Lojistiki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS) ile  Açıköğretim Fakültesinin Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Maliye, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler Lisans programlarını tercih edebilirler (https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2024/DGS/TERCIH/tablo2_18092024.pdf''ye göre).

[] Amaç

Ülkelerine ve dünyaya daha iyi hizmet edebilmeleri için kaliteli eğitim sağlamak, sürekli değişen, gelişen ve küreselleşen rekabet ortamında ulusal/uluslararası alanda kamu/özel sektörün ihtiyaç duyduğu, özgür düşünebilen, iletişim becerilerine ve iş ahlakına sahip, araştırmacı ve çağdaş işletmecilik bilgileriyle donatılmış girişimci, yönetici ve çözüm ortağı olarak çalışabilecek bireyler yetiştirmektir.

[] Hedef

İş dünyasının beklentilerine uygun kalite ve yeterlikte elemanlar yetiştiren, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslar arası düzeydeki mesleki eğitim projeleri ve işbirlikleri ile ülkemizin kalkınmasına ve gelişmesine katkı sağlayan,  tercih edilen lider bir program olmaktır.

[] Eğitim Dili
Türkçe
[] Kazanılan Derece
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İşletme Yönetimi önlisans derecesi (associate degree) almaya hak kazanmaktadırlar.
[] Kazanılan Derecenin Seviyesi
Bu program, ön lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
[] Kayıt Kabul Şartları
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Branş ile ilintili Meslek Liselerinin mezunları da YÖK ve ÖSYS tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler.
 
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi).
 
Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Düzce Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
[] Dersin Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Öğrenciler, programda mevcut olan (toplam 120 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamalı ve her dersten 100 üzerinden en az 50 puan almış olmalıdır.  4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) elde etmek zorundadırlar.  Ayrıca öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları da zorunludur.
[] Önceki Öğrenmenin Tanınması
DÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, DÜ’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması

Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri DÜ tarafından tanınmaktadır.

ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversite alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.

Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin DÜ’deki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.

Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orijinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.
[] Programın Tanımı

Ülkelerine ve dünyaya daha iyi hizmet edebilmeleri için kaliteli eğitim sağlamak, sürekli değişen, gelişen ve küreselleşen rekabet ortamında ulusal/uluslararası alanda kamu/özel sektörün ihtiyaç duyduğu, özgür düşünebilen, iletişim becerilerine ve iş ahlakına sahip, araştırmacı ve çağdaş işletmecilik bilgileriyle donatılmış girişimci, yönetici ve çözüm ortağı olarak çalışabilecek bireyler yetiştirmektir.

[] Program Yeterlilikleri
No Program Yeterlilikleri
1 Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Alanı ile ilgili fizibilite çalışması yürütme ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmakAlanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak.
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak
8 Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün, cumhuriyetçi, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş hukuku ve sosyal güvenlik bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak.
11 Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
12 Kendi adına işyeri açabilmek, işletebilmek, çalışanların performanslarını değerlendirmek ve denetlemek, girişimcilik konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
[] TYYÇ - Temel Alan Yeterlilikleri - Program Yeterlilikleri
[] Mezunların Mesleki Profili
İşletme Yönetimi Programı mezunları, iş dünyasında özel sektör ve kamu sektörü işletmelerinde pazarlama, finans, muhasebe, halkla ilişkiler, insan kaynakları ve üretim planlama departmanlarında uzman yardımcısı, araştırmacı, denetçi yardımcısı ve yönetici yardımcısı olarak çalışma imkânına sahiptirler.
[] Bir Üst Kademeye Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca lisans programına devam edebilirler.

[] Program Yapısı

İşletme Yönetimi Programı öğrencilerin tamamlamaları gereken ulusal kredi miktarı toplamda 22’si seçmeli derslere ait olmak 85’dir. AKTS kredi miktarı ise her dönem için 30 olmak üzer toplamda 122 olarak belirlenmiştir. İşletme Yönetimi Programı eğitim süresi 2 yıldır.


YÖNETİM VE ORGANİZASYON BÖLÜMÜ / İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI (2023 Sonrası Girişliler)
1.YIL
1.YIL
1. YARIYIL DERS PLANI
2. YARIYIL DERS PLANI
Kodu Ders Adı T U K AKTS   Kodu Ders Adı T U K AKTS
AIB1101 Atatürk İlk. Ve İnkılap Tarihi I 2 0 2 2
AIB1102 Atatürk İlkeleri ve İnk. Tar.- II 2 0 2 2
TDB1121 Türk Dili I 2 0 2 2
TDB1122 Türk Dili - II 2 0 2 2
ING1101 İngilizce - I 2 0 2 2
ING1102 İngilizce - II 2 0 2 2
ISL1111 Genel Hukuk Bilgisi 2 0 2 3
ISL1612 Temel Bilgi Teknolojileri - II 2 0 2 3
ISL1211 İktisada Giriş 2 0 2 3
ISL1412 Dönem Sonu Muhasebe İşl. 3 1 4 5
ISL1311 Genel İşletme 3 0 3 5
ISL1522 İstatistik 2 0 2 4
ISL1411 Genel Muhasebe 3 1 4 5
ISL1312 İşl. Becerileri Grup Çal. 2 0 2 3
ISL1511 Matematik 3 1 4 5
ISL1212 Makro İktisat 2 0 2 3
ISL1611 Temel Bilgi Teknolojileri - I 2 0 2 3
ISL1112 Ticaret Hukuku Bilgisi 2 0 2 3
  TOPLAM 21 2 23 30   ISL1512 Ticari Matematik 2 0 2 3







KRP102 Kariyer Planlama 1 0 1 2







  TOPLAM 22 1 23 32













2.YIL
2.YIL
3. YARIYIL DERS PLANI
4. YARIYIL DERS PLANI
Kodu Ders Adı T U K AKTS
Kodu Ders Adı T U K AKTS
ISL2413 Bilgisayarlı Muhasebe 3 1 4 5   ISL2314 İnsan Kaynakları Yönetimi 2 1 3 3
ISL2433 Finansal Yönetim 2 1 3 5
ISL2324 Üretim Yönetimi 2 1 3 4
ISL2323 Yönetim ve Organizasyon 3 0 3 5
ISL2224 Pazarlama İlkeleri 2 1 3 3
  SEÇMELİ - 1     2 3
ISL2304 Staj 0 0 0 5
  SEÇMELİ - 2     2 3
  SEÇMELİ - 1     2 3
  SEÇMELİ - 3     2 3
  SEÇMELİ - 2     2 3
  SEÇMELİ - 4     2 3
  SEÇMELİ - 3     2 3
  SEÇMELİ - 5     2 3
  SEÇMELİ - 4     2 3
           
  SEÇMELİ - 5     2 3
  TOPLAM     20 30     TOPLAM     19 30
                         
3. Yarıyıl Seçmeli Ders Listesi
4. Yarıyıl Seçmeli Ders Listesi
Kodu Ders Adı T U K AKTS
Kodu Ders Adı T U K AKTS
ISL2113 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku 2 0 2 3
ISL2334 Yönlendirilmiş Çalışma 1 1 2 3
ISL2123 Vergi Hukuku 2 0 2 3
ISL2214 Türkiye Ekonomisi 2 0 2 3
ISL2213 Kamu Maliyesi 2 0 2 3
ISL2414 Yönetim muhasebesi 2 0 2 3
ISL2223 Dış Ticaret İşlemleri Yönetimi 2 0 2 3
ISL2614 Mesleki Yabancı Dil - II 2 0 2 3
ISL2233 Elektronik Ticaret 2 0 2 3
ISL2354 Satış Yönetimi 2 0 2 3
ISL2333 Kalite Yönetimi 2 0 2 3
ISL2424 Muhasebe Standartları 2 0 2 3
ISL2343 Davranış Bilimleri 2 0 2 3
ISL2434 Dış Tic. İşl. Muhasebesi 2 0 2 3
ISL2353 Halkla İlişkiler 2 0 2 3
ISL2466 Girişimcilik II 2 0 2 3
ISL2363 İletişim Teknikleri 2 0 2 3
ISL2444 Muhasebe Denetimi 2 0 2 3
ISL2373 Sigortacılık 2 0 2 3
ISL2454 Mali Tablolar Analizi 2 0 2 3
ISL2383 Perakendeciliğe Giriş 2 0 2 3
ISL2374 Perakend. ve Mağaza Yön. 2 0 2 3
ISL2423 Şirketler Muhasebesi 1 1 2 3
ISL2384 Genel ve Teknik İletişim 2 0 2 3
ISL2433 Finansal Yönetim 2 0 2 3
ISL2464 Bilgisayarlı Muhasebe - II 1 1 2 3
ISL2443 Finansal Yatırım Araçları 2 0 2 3
ISL2394 Müşteri İlişkileri Yönetimi 2 0 2 3
ISL2623 Tüketici Davranışları 2 0 2 3
ISL2124 İş Hukuku Uygulamaları 1 1 2 3
ISL2633 Kamu Yönetimi 2 0 2 3
ISL2664 İş Sağlığı ve Güvenliği 2 0 2 3
ISL2453 Maliyet Muhasebesi 2 0 2 3
ISL2674 Gayrimenkul Değerleme 2 0 2 3
ISL2613 Mesleki Yab. Dil - I 2 0 2 3
ISL2684  İlk Yardım 2 0 2 3
ISL2643 Girişimcilik I 2 0 2 3
ISL2694 Temel Finans Matematiği 1 1 2 3
UGS201  İşaret Dili 2 0 2 3
UGS204 Trafik Güvenliği 2 0 2 3
ISL2143 Araştırma Yöntem ve Tekn. 2 0 2 3
ISL2226 Stratejik Yönetim 2 0 2 3
ISL2395 Rehberlik ve Danışmanlık 2 0 2 3
ISL2654 Meslek Etiği 2 0 2 3
ISL2153 Müşteri İlişkileri Yönetimi 2 0 2 3
ISL2204 Performans Yönetimi 2 0 2 3
ISL2155 Sosyolojiye Giriş 2 0 2 3
ISL2206 Sigorta Pazarlaması 2 0 2 3
ISL2157 Sosyal Medya 2 0 2 3
ISL2208 Kriz ve Stres Yönetimi 2 0 2 3
ISL2103 Kişisel Verilerin Korunması 2 0 2 3
ISL2201 İdare Hukuku 2 0 2 3
ISL2159 Sosyal Bilimlerde Temel Kavr. 2 0 2 3
ISL2210 Zaman Yönetimi 2 0 2 3







ISL2114 Türk Vergi Sistemi 2 0 2 3
Mezuniyet Toplamı: 122 AKTS (2021 Öncesi 120 AKTS)






3. ve 4. yarıyıllarda 5'er tane seçmeli ders alınacaktır.
Zorunlu Staj Süresi : 30 İşgünü



[] Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
[] Mezuniyet Koşulları
Önlisans Bologna Mezuniyet Koşulları:
İşletme Yönetimi Programı mezun olabilmek için öğrencilerin tamamlamaları gereken ulusal kredi miktarı toplamda 22’i seçmeli derslere ait olmak 85.’dir. AKTS kredi miktarı ise her dönem için 30 (2.dönem 32) olmak üzer toplamda 122 olarak (2021 öncesi 120 AKTS) belirlenmiştir. İşletme Yönetimi Programı eğitim süresi 2 yıldır. Öğretim programlarında gösterilen derslere devam edip tamamından başarılı olmuş, bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerinde yer alan bütün çalışmaları tamamlamış olan öğrenci, Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 30 iş günü endüstride başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Staj 5 AKTS değerinde ve transkripte yer almaktadır. AGNO' larının en az 2.00 düzeyinde olması ve diğer bütün çalışmalarını tamamlamış olmaları gerekir.
[] Eğitim Türü
Tam Zamanlı
[] Müdür ve Müdür Yardımcıları
Müdür
Dr. Öğr. Üyesi Vahdet TARAKÇI
E-Mail:vahdettarakci@duzce.edu.tr

Müdür Yardımcısı
Öğr. Gör. Murat ÜSTÜNEL
E-Mail:muratustunel@duzce.edu.tr

Müdür Yardımcısı
Öğr. Gör. NURBANU OCAK
E-Mail:nurbanuocak@duzce.edu.tr

[] Bölüm Başkanı
Öğr. Gör. Şenay GÜREL
E-Mail:senaygurel@duzce.edu.tr
[] Akademik Kadro
  • Bölüm Başkanı
       Öğr. Gör. Şenay GÜREL
       senaygurel@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Ömer BOSNALI
       omerbosnali@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Öğr. Gör. Buşra KESİCİ
       busrakesici@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Öğr. Gör. Şenay GÜREL
       senaygurel@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Öğr. Gör. NURBANU OCAK
       nurbanuocak@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Öğr. Gör. Yelda ÜNVER
       yeldakale@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Öğr. Gör. Sinan ÇIKMAK
       sinancikmak@duzce.edu.tr