[] Program Hakkında

Yüksek lisans programımız,  kamu kurumu ve özel kuruluşlardaki örgün ve yaygın eğitimi planlamak ve yürütmek üzere program geliştirme uzmanlarını ve eğitim fakültelerinde ilgili alanlarda görev yapacak öğretim elemanlarını yetiştirmektedir.

[] Amaç

Eğitim fakültesi mezunlarının ve öğretmenlerin lisasüstü eğitim taleplerini, bilimsel çalışma yapma ve kariyerlerinde yükselme isteklerini karşılayarak, ayrıca öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

[] Hedef

Öğrencilerin,bilimsel düşünme süreçlerine ve araştırma yapma becerilerine katkı sağlamak.
Eğitim ile ilgili sorunlara farkındalık geliştirmek.
Eğitim ile ilgili sorunlara çözüm önerileri getirilmesine katkı sağlamak.
Öğrencilerin, eğitim alanında yeni teknolojileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri izlemelerini sağlamak.
Ulusal ve uluslararası düzeydeki eğitim sistemlerine, uygulamalarına farkındalık geliştirmek.
Eğitimde program geliştirme süreçlerini kavramalarını sağlamak.
Eğitimde program geliştirme süreçlerini öğrenme ve öğretme sürecinde kullanma becerisini geliştirmek
Bilimsel okur-yazarlık becerilerini geliştirmek.
Eğitim ile ilgili bilimsel yayınları ve gelişmeleri takip etmelerini sağlamak.

[] Eğitim Dili
Türkçe
[] Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.

[] Kazanılan Derecenin Seviyesi

Bu program, yüksek lisans düzeyinde öğretim veren bir programdır.

[] Kayıt Kabul Şartları

Yüksek Lisans Programına başvuruda bulunacak olan adayların:

•    Bir lisans diplomasına sahip olması,
•    Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)’ndan başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana sahip olması veya uluslararası geçerliliği olan GMAT sınavından en az 450 puan ya da GRE sınavının “quantitative /sayısal” bölümünden en az 610 puan almış olması,
•    Adayın KPDS/ÜDS veya YÖK tarafından eşdeğer kabul edilen başka sınav sonuç belgesi yoksa, Enstitü tarafından açılacak yabancı dil sınavına katılmış olması ve ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından istenen koşullara sahip olması,
•    Mülâkatta/yetenek değerlendirmesinde başarılı olması,
•    Referans mektubu ve Türkçe’yi ve/veya yabancı dili kullanma yeteneğini ve yazma becerisini gösteren ve neden yüksek lisans yapmak istediğini anlatan bir metni başvuru dosyasına eklemesi gerekir.
•    Değişim öğrencilerinin başvuruları, Düzce Üniversitesi ve partner üniversite tarafından imzalanan ikili anlaşmada yer alan kayıt kabul koşullarına göre yapılmaktadır.
•    Özel öğrenciler, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının onayıyla bu programda verilen derslere kayıt yaptırabilirler.

[] Dersin Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi

Tezli  yüksek lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
• En az 7 ders ve Seminer ile Yüksek Lisans Tezi’ne kayıt olmaları ve 120 AKTS kredisini tamamlamaları gerekmektedir. Programlarındaki bir dersten başarılı olabilmek için o dersten en az CB notu almış olması gerekmektedir.
• Programlarında öngörülen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 3,00 genel not ortalamasına sahip olmak ve Seminer dersinden ve Yüksek Lisans Tez Savunmasında başarılı olmakla yükümlüdürler.

Tezsiz yüksek lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
• En az 10 ders ile bir Mezuniyet Projesi’ne kayıt olmaları ve 120 AKTS kredisini tamamlamaları gerekmektedir. (Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilen Mezuniyet Projesinin yerel kredisi bulunmamaktadır.)
• Programlarındaki bir dersten başarılı olabilmek için en az CB notu almış olması gerekmektedir.
• Programlarında öngörülen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 3.00 genel not ortalamasına sahip olmak ve Seminer dersinden ve Mezuniyet Projesinden Başarılı olmakla yükümlüdürler.

[] Önceki Öğrenmenin Tanınması

DÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, DÜ’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması

Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri DÜ tarafından tanınmaktadır.

ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversite alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.

Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin DÜ’deki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.

Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orijinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.

[] Programın Tanımı
Program, eğitim programları ve öğretimi alanında yüksek lisans eğitim vermektedir.

[] Program Yeterlilikleri
No Program Yeterlilikleri
1 EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM yüksek lisans tezli programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için: Ders planındaki 120 AKTS'lik tüm dersleri başarmak, 4,00 üzerinden en az 2,00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.
[] TYYÇ - Temel Alan Yeterlilikleri - Program Yeterlilikleri
No Program Yeterlilikleri
1 1.Program geliştirme ve öğretim alanının temel kavramlarını tanır ve kullanır.
2 2.Öğretim programlarını program geliştirme süreci açısından değerlendirir ve raporlaştırır.
3 3.Program geliştirme süreçlerine uygun olarak bir öğretim programı tasarlar.
4 4.Öğrenme- öğretme sürecini planlar, değerlendirir, yönetir.
5 5.ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları ve gelişmeleri izler.
6 6.alanıyla ilgili bilimsel araştırmaları yapar ve raporlaştırır.
7 7.çağın gerektirdiği öğretmenlik mesleği ile ilgili bireysel ve mesleki yeterlikleri benimser.
8 8.Araştırma ve uygulamalarında öğretim materyal, teknoloji ve kaynaklarını etkili kullanır.
9 9.mesleki ve bilimsel çalışmalarında, ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören etik değerlere uygun davranmayı ilke edinir.
10 10.Alanıyla ilgili akademik çalışmalarında işbirliği ve paylaşıma açıktır.




Dosya için tıklayınız.
[] Mezunların Mesleki Profili
Mezunlarımız, kamu ve özel kuruluşlar ile üniversitelerde program geliştirme uzmanı olarak çalışmaktadırlar.

[] Bir Üst Kademeye Geçiş
Yüksek lisans programını tamamlayanlar, bir üst öğrenim derecesi olan doktora eğitimlerine devam edebilirler.

[] Program Yapısı

Yüksek lisans programımız,  kamu kurumu ve özel kuruluşlardaki örgün ve yaygın eğitimi planlamak ve yürütmek üzere program geliştirme uzmanlarını ve eğitim fakültelerinde ilgili alanlarda görev yapacak öğretim elemanlarını yetiştirmektedir.

[] Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

SINAVLAR, DEĞERLENDİRME VE NOTLANDIRMA

Sınav:
Üniversitemizde yarıyıl içi, yarıyıl sonu, bütünleme, mazeret, seviye tespit ve tek ders sınavları yapılmaktadır.
Değerlendirme:
Öğrencinin başarısı; yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalardaki başarı düzeyi ile yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavı sonuçları değerlendirilerek belirlenir.
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin (ara sınav, kısa sınav, ödev ve uygulama) toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %30’dan az ve %60’tan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
Notlandırma:
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.

Başarı Notu Katsayısı Mutlak Sistem Karşılığı
AB 3.70 83.67-93.00
BA 3.30 76.67-83.66
BB b.00 69.67-76.66
BC 2.70 60.34-69.66
CB 2.30 56.61-60.33
CC 2.00 53.33-56.60
DC 1.50 49.00-53.32
DD 1.00 45.00-48.99
FF 0 44.99 and below

Diğer değerlendirmelerde aşağıdaki notlar kullanılır:
a) DZ notu: Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrenciye verilir. Not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. Öğrenci, DZ notu aldığı dersi tekrar eder.
b) İZ notu: Akademik izinli olduğu için derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları yerine getirmeyen öğrenciye verilir ve not ortalamasına katılmaz. Öğrenci, İZ notu aldığı dersi tekrar eder.
c) YT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarılı olan öğrenciye verilir.
ç) YZ notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.
d) GM notu: Öğrencinin girmediği sınavlara verilir. Yarıyıl içi sınavlarda GM notu alan öğrenci, yarıyıl içi mazeret sınavına girerse, GM notu sayısal nota dönüştürülür. Yarıyıl içi mazeret sınavına girmezse, GM notu sıfıra (0) dönüştürülür. Bütünleme sınavı sonunda aldığı not, yarıyıl sonu sınav notu olarak yarıyıl içi notları ile birlikte değerlendirilerek, öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür. Bütünleme sınavına katılmayan öğrencilerin GM notu, sıfır (0) kabul edilerek öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür.
e) SD notu: Ders planları intibakları sonucunda kaldırılan, öğrencinin sorumlu olmadığı derslere SD notu verilir ve ortalamaya katılmaz. Not dökümünde gösterilir; ancak not durum belgesinde gösterilmez.
Ders Tekrarı:
Öğrenciler, öncelikle ön koşulunu sağlayamadıkları dersler dışındaki notu FF, YZ ve DZ olan veya hiç almadıkları alt yarıyıldaki derslerini almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tekrar alındığında alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır. Genel not ortalamasını yükseltmek amacı ile öğretim süresi boyunca, daha önce başarılı olduğu dersleri tekrar edebilir ve alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır.

Başarı Değerlendirmesi:
Öğrencilerin başarılı olabilmesi için genel not ortalamasının en az 2.00 olması zorunludur. Belirtilen zorunlu genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başarısız kabul edilir. Başarı değerlendirme yönergesine göre öğrenciler, onur ve yüksek onur öğrencisi olarak belirlenir.

[] Mezuniyet Koşulları

21 kredilik ders almış ve hepsinde başarılı olmak
Seminer ve Uzmanlık Alan dersinde başarılı olmak
Yüksek lisans tezi jürisinde başarılı olmak

[] Eğitim Türü
Tam Zamanlı

[] Dekan ve Dekan Yardımcıları
[] Akademik Kadro
  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Abdullah ADIGÜZEL
       abdullahadiguzel@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER
       fahriyehayirsever@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Filiz EVRAN ACAR
       filizacar@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Şule AY
       suleay@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
       aslihankuyumcu@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Osman AKTAN
       osmanaktan@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI
       merveeris@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Arş. Gör. Eda ÇİÇEK
       edacicek@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Arş. Gör. Kağan KIRCABURUN
       kagankircaburun@duzce.edu.tr

  • Öğrenci İşleri Memuru
       Doç. Dr. Taner ATMACA
       taneratmaca@duzce.edu.tr