Yüksek lisans programımız, kamu kurumu ve özel kuruluşlardaki örgün ve yaygın eğitimi planlamak ve yürütmek üzere program geliştirme uzmanlarını ve eğitim fakültelerinde ilgili alanlarda görev yapacak öğretim elemanlarını yetiştirmektedir.
Eğitim fakültesi mezunlarının ve öğretmenlerin lisasüstü eğitim taleplerini, bilimsel çalışma yapma ve kariyerlerinde yükselme isteklerini karşılayarak, ayrıca öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Öğrencilerin,bilimsel düşünme süreçlerine ve araştırma yapma becerilerine katkı sağlamak.
Eğitim ile ilgili sorunlara farkındalık geliştirmek.
Eğitim ile ilgili sorunlara çözüm önerileri getirilmesine katkı sağlamak.
Öğrencilerin, eğitim alanında yeni teknolojileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri izlemelerini sağlamak.
Ulusal ve uluslararası düzeydeki eğitim sistemlerine, uygulamalarına farkındalık geliştirmek.
Eğitimde program geliştirme süreçlerini kavramalarını sağlamak.
Eğitimde program geliştirme süreçlerini öğrenme ve öğretme sürecinde kullanma becerisini geliştirmek
Bilimsel okur-yazarlık becerilerini geliştirmek.
Eğitim ile ilgili bilimsel yayınları ve gelişmeleri takip etmelerini sağlamak.
Bu program, yüksek lisans düzeyinde öğretim veren bir programdır.
Yüksek Lisans Programına başvuruda bulunacak olan adayların:
• Bir lisans diplomasına sahip olması,
• Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)’ndan
başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana sahip olması
veya uluslararası geçerliliği olan GMAT sınavından en az 450 puan ya da
GRE sınavının “quantitative /sayısal” bölümünden en az 610 puan almış
olması,
• Adayın KPDS/ÜDS veya YÖK tarafından eşdeğer kabul
edilen başka sınav sonuç belgesi yoksa, Enstitü tarafından açılacak
yabancı dil sınavına katılmış olması ve ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı
tarafından istenen koşullara sahip olması,
• Mülâkatta/yetenek değerlendirmesinde başarılı olması,
• Referans mektubu ve Türkçe’yi ve/veya yabancı dili kullanma
yeteneğini ve yazma becerisini gösteren ve neden yüksek lisans yapmak
istediğini anlatan bir metni başvuru dosyasına eklemesi gerekir.
•
Değişim öğrencilerinin başvuruları, Düzce Üniversitesi ve partner
üniversite tarafından imzalanan ikili anlaşmada yer alan kayıt kabul
koşullarına göre yapılmaktadır.
• Özel öğrenciler, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının onayıyla bu programda verilen derslere kayıt yaptırabilirler.
Tezli yüksek lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
• En az 7
ders ve Seminer ile Yüksek Lisans Tezi’ne kayıt olmaları ve 120 AKTS
kredisini tamamlamaları gerekmektedir. Programlarındaki bir dersten
başarılı olabilmek için o dersten en az CB notu almış olması
gerekmektedir.
• Programlarında öngörülen tüm derslerden 4.00
üzerinden en az 3,00 genel not ortalamasına sahip olmak ve Seminer
dersinden ve Yüksek Lisans Tez Savunmasında başarılı olmakla
yükümlüdürler.
Tezsiz yüksek lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
• En az 10 ders ile bir Mezuniyet Projesi’ne kayıt olmaları ve 120 AKTS
kredisini tamamlamaları gerekmektedir. (Başarılı/Başarısız” olarak
değerlendirilen Mezuniyet Projesinin yerel kredisi bulunmamaktadır.)
• Programlarındaki bir dersten başarılı olabilmek için en az CB notu almış olması gerekmektedir.
• Programlarında öngörülen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 3.00
genel not ortalamasına sahip olmak ve Seminer dersinden ve Mezuniyet
Projesinden Başarılı olmakla yükümlüdürler.
DÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler
çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği,
DÜ’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili
fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması
durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması
Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem
değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin
akademik dönemleri ve dersleri DÜ tarafından tanınmaktadır.
ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden
yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan
önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir
öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması;
öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversite alacağı dersleri ve AKTS
değerlerini göstermektedir.
Buna ek olarak, öğrencilerin
Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu
belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin DÜ’deki
eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi
belirlenmektedir.
Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt
dışında aldığı dersler, orijinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve
notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin
resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve
işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders”
anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM yüksek lisans tezli programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için: Ders planındaki 120 AKTS'lik tüm dersleri başarmak, 4,00 üzerinden en az 2,00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. |
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | 1.Program geliştirme ve öğretim alanının temel kavramlarını tanır ve kullanır. |
2 | 2.Öğretim programlarını program geliştirme süreci açısından değerlendirir ve raporlaştırır. |
3 | 3.Program geliştirme süreçlerine uygun olarak bir öğretim programı tasarlar. |
4 | 4.Öğrenme- öğretme sürecini planlar, değerlendirir, yönetir. |
5 | 5.ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları ve gelişmeleri izler. |
6 | 6.alanıyla ilgili bilimsel araştırmaları yapar ve raporlaştırır. |
7 | 7.çağın gerektirdiği öğretmenlik mesleği ile ilgili bireysel ve mesleki yeterlikleri benimser. |
8 | 8.Araştırma ve uygulamalarında öğretim materyal, teknoloji ve kaynaklarını etkili kullanır. |
9 | 9.mesleki ve bilimsel çalışmalarında, ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören etik değerlere uygun davranmayı ilke edinir. |
10 | 10.Alanıyla ilgili akademik çalışmalarında işbirliği ve paylaşıma açıktır. |
Yüksek lisans programımız, kamu kurumu ve özel kuruluşlardaki örgün ve yaygın eğitimi planlamak ve yürütmek üzere program geliştirme uzmanlarını ve eğitim fakültelerinde ilgili alanlarda görev yapacak öğretim elemanlarını yetiştirmektedir.
Sınav:
Üniversitemizde yarıyıl içi, yarıyıl
sonu, bütünleme, mazeret, seviye tespit ve tek ders sınavları
yapılmaktadır.
Değerlendirme:
Öğrencinin başarısı; yarıyıl içi
sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve
benzeri çalışmalardaki başarı düzeyi ile yarıyıl sonu sınavı ve
bütünleme sınavı sonuçları değerlendirilerek belirlenir.
Bir dersin yarıyıl içi
değerlendirmelerinin (ara sınav, kısa sınav, ödev ve uygulama) toplam
ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %30’dan az ve %60’tan
çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
Notlandırma:
Öğrencilere aldıkları her ders için,
aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu
ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan
üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.
Başarı Notu | Katsayısı | Mutlak Sistem Karşılığı |
---|---|---|
AB | 3.70 | 83.67-93.00 |
BA | 3.30 | 76.67-83.66 |
BB | b.00 | 69.67-76.66 |
BC | 2.70 | 60.34-69.66 |
CB | 2.30 | 56.61-60.33 |
CC | 2.00 | 53.33-56.60 |
DC | 1.50 | 49.00-53.32 |
DD | 1.00 | 45.00-48.99 |
FF | 0 | 44.99 and below |
Diğer değerlendirmelerde aşağıdaki notlar kullanılır:
a) DZ notu: Derse devam yükümlülüklerini
yerine getirmeyen öğrenciye verilir. Not ortalaması hesabında FF notu
gibi işlem görür. Öğrenci, DZ notu aldığı dersi tekrar eder.
b) İZ notu: Akademik izinli olduğu için
derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları
yerine getirmeyen öğrenciye verilir ve not ortalamasına katılmaz.
Öğrenci, İZ notu aldığı dersi tekrar eder.
c) YT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarılı olan öğrenciye verilir.
ç) YZ notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.
d) GM notu: Öğrencinin girmediği
sınavlara verilir. Yarıyıl içi sınavlarda GM notu alan öğrenci, yarıyıl
içi mazeret sınavına girerse, GM notu sayısal nota dönüştürülür. Yarıyıl
içi mazeret sınavına girmezse, GM notu sıfıra (0) dönüştürülür.
Bütünleme sınavı sonunda aldığı not, yarıyıl sonu sınav notu olarak
yarıyıl içi notları ile birlikte değerlendirilerek, öğrencinin sınıftaki
başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür.
Bütünleme sınavına katılmayan öğrencilerin GM notu, sıfır (0) kabul
edilerek öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre
başarı notuna dönüştürülür.
e) SD notu: Ders planları intibakları
sonucunda kaldırılan, öğrencinin sorumlu olmadığı derslere SD notu
verilir ve ortalamaya katılmaz. Not dökümünde gösterilir; ancak not
durum belgesinde gösterilmez.
Ders Tekrarı:
Öğrenciler, öncelikle ön koşulunu
sağlayamadıkları dersler dışındaki notu FF, YZ ve DZ olan veya hiç
almadıkları alt yarıyıldaki derslerini almak zorundadır. Başarısız
olunan dersler tekrar alındığında alınan en son not, not ortalaması
hesabına katılır. Genel not ortalamasını yükseltmek amacı ile öğretim
süresi boyunca, daha önce başarılı olduğu dersleri tekrar edebilir ve
alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır.
Başarı Değerlendirmesi:
Öğrencilerin başarılı olabilmesi için
genel not ortalamasının en az 2.00 olması zorunludur. Belirtilen zorunlu
genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başarısız kabul edilir.
Başarı değerlendirme yönergesine göre öğrenciler, onur ve yüksek onur
öğrencisi olarak belirlenir.
21 kredilik ders almış ve hepsinde başarılı olmak
Seminer ve Uzmanlık Alan dersinde başarılı olmak
Yüksek lisans tezi jürisinde başarılı olmak