İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim dalımız 2011 yılında kurulmuş olup, ilköğretimin ikinci kademesinde (5-8. sınıflar) görev alarak matematik derslerini yürütecek; özgür düşünebilen; yaratıcı; akıl yürütme becerisine sahip; bilgiye ulaşma yollarını bilen; çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen; ülkemizdeki matematik eğitimindeki sorunları çözmeye aday; öğretmenlik mesleğini, matematiği ve matematik öğretmeyi seven; ülkesine hizmet edecek nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmeyi amaç edinmiştir. Ulusal ve uluslararası standartlar ile ortaya konulan eğitim ve mesleki becerilerin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır. Programımız 2018-2019 eğitim-öğretim yılı itibarıyle öğrenci alımına başlamış olup eğitim-öğretim devam etmektedir. Düzce Üniversitesi Konuralp Yerleşkesinde bulunan Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Programı 1 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Araştırma Görevlisi Doktor ve 1 Araştırma Görevlisi ile hizmet vermektedir.
İlköğretim Matematik Eğitimi Programının temel temelleri; eğitimin ve iyi eğitim için uygun ve hedef çocukluk eğitim öğretimk, tamamlama üniversiteleri bilim adamlarını kazandırmaktır.
Program temel vizyonu; beceri, donanımın sahip olması gereken, beceri, beceri ve beceri kazandırmak, donanıma sahip bir donanıma sahip bilgidir.
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans derecesi (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.
[] Kazanılan Derecenin Seviyesi
Bu program, lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi).
Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Düzce Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
[] Dersin Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Öğrenciler, programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamalı ve her dersten 100 üzerinden en az 50 puan almış olmalıdır. 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) elde etmek zorundadırlar. Ayrıca öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları da zorunludur.
[] Önceki Öğrenmenin Tanınması
DÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, DÜ’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması
Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri DÜ tarafından tanınmaktadır.
ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversite alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.
Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin DÜ’deki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.
Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orijinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.
İlköğretim Matematik Eğitimi Programı, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.
[] Program Yeterlilikleri
No |
Program Yeterlilikleri |
1 |
Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. |
2 |
Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur. |
3 |
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. |
4 |
Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
6 |
İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
7 |
Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
8 |
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
9 |
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. |
10 |
Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. |
11 |
disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. |
12 |
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
13 |
özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır. |
14 |
çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
15 |
matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. |
16 |
Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir. |
17 |
Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. |
18 |
Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. |
19 |
Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. |
20 |
Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
21 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
22 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. |
23 |
Kendi öz değerlendirmesini yapabilir. |
24 |
Öğrenmeyi öğrenir. |
25 |
Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. |
26 |
sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. |
[] TYYÇ - Temel Alan Yeterlilikleri - Program Yeterlilikleri
[] Mezunların Mesleki Profili
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir. Mezun olan öğrenciler devlet ve özel ilköğretim okullarında istihdam edilir.
[] Bir Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
İlköğretim Matematik Öğretmenliği ABD'nin öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu program, eleştirel düşünme, kişisel yansıma ve öğreten adaylarının profesyonel gelişimine vurgu yapar. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Lisans ve Lisans üstü düzeyinde eğitim verilmekte olup, programını tamamlayanlar, orta öğretimde öğretmen olarak görev alabilir.
[] Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için
tıklayınız.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Prof. Dr. Murat GENÇ
E-Mail:muratgenc@duzce.edu.tr
-
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Murat GENÇ
muratgenc@duzce.edu.tr
-
Öğretim Üyesi
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
sahindanisman@duzce.edu.tr
-
Öğretim Üyesi
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
duyguarabaci@duzce.edu.tr
-
Öğretim Üyesi
Dr. Öğr. Üyesi Emine Nur ÜNVEREN BİLGİÇ
eminenurbilgic@duzce.edu.tr
-
Öğretim Elemanı
Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR
tugbaakgur@duzce.edu.tr
-
Öğretim Elemanı
Arş. Gör. Gülşade SAVAŞ
gulsadesavas@duzce.edu.tr
-
Öğretim Elemanı
Öğr. Gör. Halil İbrahim FİLİZ
halilfiliz@duzce.edu.tr