Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenciler çağdaş eğitim yaklaşımlarıyla hazırlanan bir programla öğrenim görmeleri hedeflenmektedir. Dört yıllık programda öğrenciler, spora özgü öğretim yöntemlerini, öğretim sürecinde malzeme ve materyal geliştirip kullanabilmeyi, beden eğitimi ve sporun felsefik temellerini, eğitim plan ve programlarını geliştirmeyi ve ders içeriklerini nasıl oluşturacaklarını öğrenirler. Bununla birlikte, farklı yaş gruplarına ve farklı özelliklere sahip bireylerin özelliklerine göre spor eğitimi verebilecek yeterlikte bilgi ve beceri düzeyine sahip olurlar.
Öğretmen adaylarına kişilik özellikleri , yeterlilik ve program açısından bulunması gereken nitelikleri kazandırmak, İlk ve ortaöğretim düzeyinde çağdaş ve nitelikli beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirmek; Öğretmen adaylarını mesleki yaşantılarında karşılaşabilecekleri problemlere çözüm üretebilme yeteneği kazandırmak; Seçmeli dersler ile öğrencilerin ilgi duydukları alana yönelmeleri ve kendilerini yetiştirmelerini sağlamak; Genel kültür dersleri ile kültürlü ve entelektüel olmalarını sağlamayı hedeflemektedir.
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi bölümü, eğitim bilimleri, spor psikolojisi, kinesiyoloji, biyomekanik, spor fizyolojisi, motor öğrenme, motor beceri, antrenman bilimi gibi konuları içeren interdisipliner bir alandır. Bölüm öğrencilerinin mesleki bilgilerinin yanında, nitelikli, araştırıcı, problemlere kısa sürede doğru çözümler bulabilen, bilimsel ve teknik gelişmeleri takip edebilen, çağdaş, üretken ve donanımlı bireyler olarak mezun olmalarını sağlar.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
2 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar. |
3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır |
4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. |
5 | Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.- |
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. |
7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar. |
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
9 | Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir. |
10 | Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar. |
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. |
12 | Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. |
13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. |
14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. |
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi bölümünden mezun olan öğrenciler başta Mili Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel okullarda olmak üzere; Spordan Sorumlu Devlet Bakanlığı ve bağlı kuruluşlar özel sektör ve kulüpler, belediyeler, il özel idareleri ve öğretim kurumlarında istihdam edilecektir.
İstihdam Sağlayacak Kuruluşlar;
Spor Kulüpleri,
Tatil Köyleri
Turizm,
Belediyeler,
Özel Sanayi Kuruluşları,
Gençlik ve Spor Bakanlığı
- Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri,
- Federasyonlar,
- Gençlik Kampları,
Özel İdareler,
Eğitim Kurumları. Türkiye de gerek kamu kurum ve kuruluşlarında spor kulüplerinin ihtiyaçlarının karşılanması için gerekse özel sektör kulüplerinin ihtiyacı için iyi yetiştirilmiş meslek elemanlarına ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaç şu anda kısa süreli kurslarla yetişmiş alanla ilgili talebi mesleki yeterlilik açısından karşılayamamaktadır. Bu alana insanı tanıyacak eğitecek ve onun performansını en üst düzeye çıkartabilecek planlamayı yapabilen meslek elemanı yetiştirmek programın asıl gayesidir.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği lisans programı toplamda 161 yerel ve 240 AKTS kredisine sahip derslerin örgün öğrenim bazlı olarak öğrencilere aktarılacağı bir program olmak üzere düzenlenmiştir.Programda Yükseköğretim Kanunu’nda yer alan Ortak Zorunlu Dersler ile İngilizce ve Üniversite Senatosu’nun belirlediği diğer ortak dersler yer alır.Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin staj yapma zorunluluğu bulunmaktadır.
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi bölümünden mezun olabilmek için öğrencilerin tamamlamaları gereken ulusal kredi miktarı toplamda 20’si seçmeli derslere ait olmak üzere 161 kredidir. AKTS kredi miktarı ise her dönem için 30 olmak üzere toplamda 240 olarak belirlenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi bölümünün eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim dili Türkçe’dir. Her yarıyıl içindeki 14 haftalık ders süreci boyunca ara sınav, ödev, proje vb. değerlendirme aktiviteleriyle birlikte dönem sonu final sınavları bulunmaktadır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 14 iş günü endüstride başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Staj mezuniyet ön şartı olmakla birlikte programda ayrıca kredilendirilmemiştir. Staj ile elde edilecek deneyim ve gerekli iş yükü program içerisinde ilgili derslerin içerik, uygulama ve çalışma iş yükleri içerisinde dikkate alınmıştır. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da istenmektedir. Mezun olmaya hak kazanmak için öğrencilerin; öğretim programlarındaki derslere devam edip tümünden başarılı olmaları, Ağırlıklı not ortalamalarının 4 üzerinden en az 2.50 düzeyinde olması gerekir.