Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının misyonu; çağdaş, bilimsel düşünebilen, toplumun gelişmesine katkıda bulunabilecek, yaratıcı insanlar yetiştirmektir. Bu misyonu gerçekleştirmek için, hızla değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimleri, iletişim ve dünya bütünleşmesi göz önüne alınarak programın sürekli güncel tutulması ve Uluslararası standartlara yükseltilmesi hedeflenmektedir.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının vizyonu; temsil ettiği işyerinin her şeyinden sorumlu olacak, yöneticisini aratmayacak bir donanıma sahip olan, küreselleşen ve büyük ölçüde dijitalleşmeye bağlı olarak değişip gelişen dünyada kendisini yenileyen, bilişim teknolojilerinin takipçisi ve uygulayıcısı, kamu/özel sektörün ihtiyaç duyduğu hizmeti sağlayacak, Çağdaş Büro Yönetimi konusunda bilgili ve bildiklerini uygulayabilen yönetici asistanlarının önemini ve vazgeçilmezliğini daha da arttırmayı sağlamaktır.
Özel
ve Kamu sektöründe büro yönetimi ve organizasyonu, insan ilişkileri,
yazışma-dosyalama, büro otomasyon sistemlerine hakim, modern protokol
bilgilerine sahip, yönetsel karar alma ve analiz becerilerine sahip, yaratıcı,
yenilikçi, değişimlere açık, inisiyatif kullanabilen çağdaş büro yönetiminin
ihtiyaç duyduğu konularda bilgi ve becerileri ile işletme veya ofis
yöneticilerine yardımcı olacak alanında uzman mezunlar yetiştirmeyi
hedeflemektedir. İş dünyasının yönetim ve teknolojik gelişim hızına destek verecek büro yöneticilerini ve yönetici asistanlarını yetiştirmek bölümün hedefidir.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Büro yönetimi ve Sekreterlik önlisans derecesi (associate degree) almaya hak kazanmaktadırlar.
Bu program, ön lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Yükseköğretim
Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa
öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan
sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program
tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez
tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT
gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul
edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul
Yönergesi).
Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Düzce
Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili
anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk
öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi
durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu
aranır.
DÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, DÜ’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması
Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri DÜ tarafından tanınmaktadır.
ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliğinden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversite alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.
Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin DÜ’deki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.
Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orijinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.
Ülkemizde hızla değişen ve gelişen kamu ve özel sektör koşullarında yönetici ve yönetim işlerine destek ihtiyacı gittikçe artmaktadır. Ofis düzeninin sağlanması, çeşitli yazışma ve telefon görüşmelerinin yapılması, toplantı yönetiminin sağlanması, ofis araçlarının kullanımı, gelen/giden evrak takibi gibi işlerin yapılabilen elemanlara ihtiyaç vardır. Büro yönetimi ve Sekreter ünvanına sahip olan mezunlar ‘mesleki yazışmalar, on parmak klavye, güzel ve etkili konuşma, büro teknolojileri, protokol konularında temel bilgi ve becerilere sahip olurlar.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, kamu sektörü ve özel sektör işletmelerinin en önemli fonksiyonlarından biridir. Günümüz iş yaşamının, büro ve ofis hizmetlerinin daha etkin hâle getirilmesi için, yazılı ve sözlü iletişim tekniklerini en iyi şekilde kullanan ve bu alanda gerekli bilgi ve becerilerle donanımlı büro yöneticisi, ofis uzmanı, üst yönetim asistanı gibi pozisyonlarda çalışabilecek nitelikte elemana ihtiyacı vardır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bu niteliklerle elaman yetiştirmeyi hedeflemektedir.No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanına ilişkin temel kavramları tanır ve kullanır |
2 | Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirirler |
3 | Bürolarda yöneticinin ihtiyaç duyduğu zamanlarda toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemesi yapabilirler |
4 | Gerekli Mesleki yazışma ve gelen/ giden evrak takibi yapabilirler |
5 | Büro ortamında bulunan çeşitli araç ve gereçleri kullanabilirler |
6 | Büro yönetimi veYönetici asistanlığı alanı ile ilgili yeterli İngilizce dil yeterliliğine sahip olurlar. |
7 | Gerekli sorumluluk, meslek etiği, iş güvenliği ve işçi sağlığı bilgi ve becerisine sahip olurlar |
8 | Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımları kullanabilirler |
9 | Gerekli iletişim bilgilerini etkili bir şekilde kullanabilirler |
10 | Türkçe Dilbilgisi kurallarını bilerek bunları gerekli çalışmalarında kullanırlar |
11 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olurlar |
12 | Hızlı ve etkin bir şekilde on parmak klavye kullanabilirler |
13 | Temel ve iş / sosyal hukuk alanlarında bilgi sahibidirler |
14 | Yöneticilik kabiliyetlerini kullanarak sorunların çözümlerinde yaratıcı öneriler getirebilirler |
Hızlı değişen ve gelişen iş dünyasında iş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Program, kamu ve özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek, büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yönetsel karar alma ve analiz becerilerine sahip ve yaratıcılık bilincinde büro yöneticileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. kamu Personeli Seçme Sınavı ile personel alan birçok Kurum Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı mezunlarını istihdam etmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlarımız özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir. Bu programda, öğrenciler çağdaş büro yönetimi için gerekli olan bilgisayar ve diğer ofis araçlarını kullanabilecek şekilde eğitilmektedir. Programda sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere de yer verilmektedir.
Büro Yönetimi ve Asistanlık Programı mezunları; büro yönetimi konusunda birikimli, sorumluluk alma yeteneği gösterebilen, alınan karar ve sorumlulukları uygulayan ve kendisine verilen yetki sınırları içinde kararlar verebilen, yönetim kadrosu içerisinde yeri bulunan bir büro elamanı olarak görev yaparlar.Bu bölümden mezun olanlar üniversitelerin aşağıda belirtilen dört yıllık (lisans) bölümlerine başvurabilirler;
Program 39 ders ve 122 AKTS kredisinden oluşur.
· Her yarıyılda en çok 10 ders bulunur.
· Meslek dersleri uygulama ağırlıklıdır.
· 3 ve 4’üncü yarıyıllarda en az 3 seçmeli ders vardır.
· En az 30 işgünü olmak üzere staj zorunluluğu bulunmaktadır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
İki yıl sonunda toplam 122 AKTS nin tamamlanması, mezuniyet ortalamasının en az 2.0 olması ve 30 işgünü zorunlu stajını tamamlaması gerekmektedir.
AKTS kredi miktarı ise 2. dönem 32 diğer dönemler için 30 olmak üzere toplamda 122 olarak belirlenmiştir. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı eğitim süresi 2 yıldır.Öğretim programlarında gösterilen derslere devam edip tamamından başarılı olmuş, Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerinde yer alan bütün çalışmaları tamamlamış olan öğrencinin mezuniyet için 30 iş günü başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Staj mezuniyet ön şartı olmakla birlikte programda ayrıca kredilendirilmemiştir. GANO' larının en az 2.00 düzeyinde olması ve diğer bütün çalışmalarını tamamlamış olmaları gerekir.