Düzce Üniversitesi, Fizyoloji Anabilim Dalı, 1992 yılında Abant İzzet Baysal üniversitesi Tıp Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Tıp Fakültemiz 2006 yılında çıkan 5467 sayılı kanunla yeni kurulan Düzce Üniversitesi’ne bağlı olarak eğitim ve öğretimini sürdürmektedir
Anabilim Dalımız kuruluşundan bu yana Tıbbi Fizyoloji alanında lisansüstü (tıpta uzmanlık, yüksek lisans ve doktora) eğitim programlarını yürütmektedir.
Fizyoloji Yüksek Lisans ve Doktora Programları Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde ve ilgili yönetmelik çerçevesinde yürütülmektedir. Doktora programının amacı; Tıbbi fizyoloji alanında gerekli bilgi birikimi, en az bir araştırma konusuyla ilgili literatür bilgisi ve laboratuar becerisi evrensel düzeye ulaşmış; bilgi ve becerilerini yetişmekte olan bilim insanlarına aktarabilecek eğitim becerileriyle donanmış; bağımsız olarak bir araştırmayı planlayıp gerçekleştirebilen ve elde ettiği verileri bilimin ve insanlığın yararına sunabilen, yeni bilgi üretebilen; evrensel bilim insanının etik ve sosyal niteliklerini taşıyan tıbbi fizyoloji doktoru yetiştirmektir. Doktora programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur. Öğrenim süresi 4 yıldır. Fizyoloji Yüksek Lisans / Doktora Programı mezunları tüm üniversitelerin Tıp Fakülteleri Fizyoloji Anabilim Dallarında akademik kadroda yer alabilirler. Kamu kurumları veya özel sektörde sağlık alanındaki projeleri yürütebilirler. Ayrıca bazı mezunlarımız gibi yurtdışında çeşitli üniversite veya araştırma birimlerinde çalışmalarına devam edebilirler.
Bölümümüzde başlıca kardiyovasküler sistem fizyolojisi, kan fizyolojisi, düz kas fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, elektrofizyoloji, nörofizyoloji, gastrointestinal sistem fizyoloji konularında çalışmalar yapılmaktadır
Lisansüstü eğitim programlarının dili Türkçe'dir.
Genel tıbbi fizyoloji alanındaki bilgisi, en az bir araştırma konusuyla ilgili literatür bilgisi ve laboratuar becerisi uluslararası düzeye ulaşmış; bilgi ve becerilerini yetişmekte olan bilim insanlarına aktarabilecek eğitim becerileriyle donanmış; bir araştırmayı planlayıp gerçekleştirebilen ve elde ettiği verileri bilimin ve insanlığın yararına sunabilen; evrensel bilim insanının etik ve sosyal niteliklerini taşıyan tıbbi fizyoloji doktoru yetiştirmek.
Tıbbi fizyoloji konusunda ve fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer temel tıp bilimlerinde yeterli düzeyde bilgi, Araştırma konularında güncel literatür bilgisi, Tıbbi fizyolojide ve araştırma konusunda gelişmeleri takip etme becerisi, Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi, Temel laboratuar cihazlarını ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazları kullanma becerisi, Sunum yapma ve bilgilerini aktarma becerisi Kendi alanında ders verebilmesi için eğitim becerisi, Konusunda özgün araştırmalar planlama, çalışma yönetme, sonuçlandırma ve verileri yorumlayabilme becerisi, Grup çalışmalarını yönlendirme becerisi, Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurabilme becerisi kazandırmak.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Tıbbi Fizyoloji alanında ileri düzeyde, fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer tıp bilimlerinde yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir, bu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır. |
2 | Alanı ile ilgili güncel literatürü izler, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. |
3 | Alanına yenilik getiren ve/veya farklı bir alana uygulanabilecek özgün araştırmaları bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak planlar, yönetir, sonuçlandırır. |
4 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, doğru istatistik yöntemi seçer, uygular, analizini yapar, yorumlar. |
5 | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. |
6 | Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir, bunun birey ve toplum için önemini kavrar. |
7 | Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgiye ve kullanma becerisine sahiptir, problemlere yaratıcı çözümler getirir. |
8 | Kendi alanında eğitim verme ve bilgilerini sistematik biçimde aktarma becerisine sahiptir. |
9 | Alanı ile ilgili ve/veya farklı alanlardaki ulusal ve uluslararası kişi ve kurumlarla iletişim kurar, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır, özgün görüşlerini savunur, öneriler sunar. |
10 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
11 | Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. |
12 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |