Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama UTF512 3 + 0 3,0 7,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Pazarlamanın uluslararası ortamda nasıl yönetilmesine dair öğrencilerin tam bir yetkinliğe sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Uluslararası pazarlama kavramı, işletmelerin uluslararası pazarlara yönelme nedenleri, uluslararası ekonomik ve ticaret çevresi, sosyo-kültürel, politik, yasal ve teknolojik çevreler, pazarlara giriş stratejileri, uluslararasılaşma süreci, küresel pazarlama ve organizasyonu, uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, fiyatlandırma stratejileri, ürün stratejileri, tutundurma stratejileri, dağıtım stratejileri ve fiziksel dağıtım, uluslararası pazarlama stratejileri, uluslararası pazarlamayı destekleyen kuruluşlar, dış ticaret müsteşarlığı, Türk Eximbank, ihracatçı birlikleri, ithalatçı birlikleri GATT, uluslararası pazarlamada lojistik faaliyetler, gümrük müşavirliği, ihracat ve ithalat pazarlaması, uluslararası lojistikte sigorta.
Ders Öğrenme Kazanımları - Pazarlama Örgütlenmesi
- Ürün ve Müşteri Yönetimi
- Strateji İncelemeleri
- Pazarlamada Doğru Bilgiyi Edinebilme ve Uygulayabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Temel Bilgiler ve Kavramlar
2. Hafta Uluslararası Pazarlama Faaliyetleri
3. Hafta Uluslararası Pazarlama Faaliyetlerinin Planlaması
4. Hafta Uluslararası Tüketici Davranışları
5. Hafta Uluslararası Mal Politikaları
6. Hafta Uluslararası Fiyatlandırma Kararları
7. Hafta Örnek Olay İncelemesi
8. Hafta Genel Tekrar
9. Hafta Uluslararası Ödeme Şekilleri
10. Hafta Uluslararası Pazarlama Dağıtım Kanallarının Seçimi
11. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları ve kararları
12. Hafta Uluslararası Pazarlamada Örgütlenme
13. Hafta Uluslararası Pazarlamada Kontrol
14. Hafta Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
Kaynaklar
Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi (Teori, Uygulama ve Örnek Olaylar), Beta Yayınları
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 20 20
Ödev 1 1 20 20
Ödev 2 1 20 20
Kısa Sınav 1 1 8,5 8,5
Final 1 40 40
Sınıf İçi Etkinlik 14 5 70
Toplam İş Yükü 178,5
Dersin AKTS Kredisi 7,0