Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi SMB19 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hastanede yatan çocukların eğitimi için gereken bilgi ve becerilere sahip olmaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim oluşturur.
Ders Öğrenme Kazanımları - Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir.
- Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını bilir.
- Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi sağlar.
- Çocuğu tedaviye veya ameliyata hazırlanma sürecini psikolojik açıdan destekler.
- Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlar ve uygular.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Hastanede yatan çocukların eğitimine giriş Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
3. Hafta Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçları, ruhsal durumları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum
4. Hafta Çocuğun hastalık teşhis süreci Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Çocuğu hastaneye yatmaya, tedaviye hazırlama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
6. Hafta Çocuğu ameliyata hazırlama Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
7. Hafta Ameliyat sonrası ihtiyaçlar Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
11. Hafta Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
12. Hafta Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
13. Hafta Hastane okulları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
14. Hafta Genel tekrar Ders Saati
Kaynaklar
Okyayuz, Ü. H. (1999). Sağlık psikolojisi. Basım, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları Baltaş, A., (2008). Sağlık Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul. Herman, J. L. (2007). Travma ve İyileşme. Literatür Yayıncılık: İstanbul Er, M. (2006). Çocuk, hastalık, anne-babalar ve kardeşler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49(2), 155-168. Beytut, D. Ş., Bolışık, B., Solak, U., & Seyfioğlu, U. (2009). Çocuklarda hastaneye yatma etkilerinin projektif yöntem olan resim çizme yoluyla incelenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(3), 35-44. Gökçen, C., & Çelik, Y. İ. (2011). Bir Eğitim Hastanesi'nde Yatan Hastalar İçin İstenen Çocuk Ve Ergen Psikiyatri Konsültasyonlarının Değerlendirilmesi. Sakarya Tıp Dergisi, 1(4), 140- 144. Günay, O., Sevinç, N., & Arslantaş, E. E. (2017). Hastanede yatan çocukların annelerinde durumluk ve sürekli anksiyete düzeyi ve ilişkili faktörler. Türkiye Halk Sağlığı Dergisi, 15(3), 176-186. Arıkan, D., Saban, F., & Gürarslan Baş, N. (2014). Çocuğu hastanede yatan ebeveynlerin hastaneye ve sağlık bakımına yönelik memnuniyet düzeyleri. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hastanesi Dergisi, 4(2), 109- 116. Gündüz, S., Yüksel, S., Aydeniz, G. E., Aydoğan, R. N., Türksoy, H., Dikme, İ. B., ... & Pediatri, Ö. B. H. P. K. (2016). Çocuklarda hastane korkusunu etkileyen faktörler. Cocuk Sagligi ve Hastaliklari Dergisi, 59(4). Akar Gençer, A.,
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY13 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 7 7
Kısa Sınav 1 7 2 14
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0