Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Metropoliten Yönetimler SBKY432 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Metropoliten yönetim kavramının kuramsal çerçevesi, dünyada metropoliten yönetimlerin tarihi gelişimi, Yeni kentsel tanımlamalar, Türkiye'de metropoliten yönetimler, dünyanın önde gelen metropollerinin (Tokyo, New York, Londra, Mumbai, Kahire, vb.) yönetim yapısının Türkiye’deki metropoliten şehirler ile (İstanbul) karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Dersin İçeriği Yerel yönetimler ve kent tanımları, teorileri, Metropoliten alan ve metropoliten yönetim kavramsal çerçevesi, Türkiye’de metropoliten kent yönetiminin gelişim süreci tarihi, Kentler arası ilişkiler, “küresel kent”, “yarışan kentler / metropoller”, “marka şehirler”, “odak şehir”, “akıllı şehirler” vb. tartışmalar ve yeni kentsel işlevler, Dünyadaki örneklerle İstanbul karşılaştırması bu dersin içeriğini oluşturur.
Ders Öğrenme Kazanımları - Kent ve Metropoliten Kent Kavramlarının öğrenilmesi,
- Metropoliten Yönetim Şekillerinin Öğrenilmesi
- Dünyadaki Metropoliten Yönetim Yapılarının Karşılaştırılarak İncelenmesi
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin yöntemi ve kaynaklarına ulaşma hakkında bilgilendirme
2. Hafta Yerel yönetim ve kent kavramlarının teorik çerçevesi, kent yönetim şekilleri
3. Hafta Metropoliten Alan ve Metropoliten Yönetim Kavramsal Çerçevesi, Metropoliten Yönetimin Gerekliliği
5. Hafta Yerel Yönetimlerin Büyüklüğü, Ölçek Tartışmaları
6. Hafta Türkiye’de Metropoliten Kent Yönetiminin Gelişim Süreci Tarihi -I
7. Hafta Türkiye’de Metropoliten Kent Yönetiminin Gelişim Süreci Tarihi -II
8. Hafta Kentler arası ilişkiler, “küresel kent”, “yarışan kentler / metropoller”, “marka şehirler”, “odak şehir”, “akıllı şehirler” vb. tartışmalar ve yeni kentsel işlevler
9. Hafta Kentler arası ilişkiler, “küresel kent”, “yarışan kentler / metropoller”, “marka şehirler”, “odak şehir”, “akıllı şehirler” vb. tartışmalar ve yeni kentsel işlevler
10. Hafta New York'un yönetim yapısı ve İstanbul ile karşılaştırılması
11. Hafta Londra'nın yönetim yapısı ve İstanbul ile karşılaştırılması
12. Hafta Tokyo'nun yönetim yapısı ve İstanbul ile karşılaştırılması
13. Hafta Mumbai’nin Yönetim Yapısı ve İstanbul ile karşılaştırılması
14. Hafta Paris'in yönetim yapısı ve İstanbul ile karşılaştırılması
Kaynaklar
Yerinden Yönetim ve Siyaset, Prof. Dr. Ruşen Keleş, Cem Yayınevi, İstanbul, 2009.
Dünyada Mahalli İdareler, İçişleri Bakanlığı Yayınları, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 -
PY4 3 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 -
PY6 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 30 30
Kısa Sınav 1 1 15,5 15,5
Final 1 40 40
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0