Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Bilimi | SBKY428 | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin kişisel ve profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik strateji ve teknikleri tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, kişilerarası iletişimin pratik ilkelerini öğrenme ve günlük hayata uygulama fırsatı sunmaktadır. Öğrencilere gerek kişisel gerekse profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik çok çeşitli strateji ve teknik tanıtılmaktadır. Ders, öğrencilerin iletişimlerindeki düzen, açıklık, detayların öneminin farkında olmalarını sağlamak üzere sözlü, sözel-olmayan ve yazılı iletişimdeki tuzakların farkına varmalarına yardımcı olacak aktiviteler sunmaktadır. Ders ayrıca iş iletişiminin farklı metotları ve çeşitli iş iletişimi araçları hakkında pratik bilgiler sağlamaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İletişim ve öğrenme kavramlarını, süreçlerini ve önemlerini anlayabilecek - İletişim ve öğrenme becerilerini iş yaşamlarında efektif biçimde uygulayabilecek - İletişimi etkileyen kilit faktörleri anlayabilecek - İçinde bulunulan duruma uygun, açık biçimde iletişim kurmak ve diğerlerini uygun şekilde yanıtlayabilecek |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | İletişim Kavramının Tanımı ve Anlamı İletişimin Amacı ve Önemi | |
2. Hafta | İletişimin Temel özellikleri Simgelerin Oluşumu Türleri | |
3. Hafta | Anlam Kavramının Özümsenmesi İletişim Sınıflandırma Çalışmaları | |
4. Hafta | İletişim Sürecinin İşleyişi ve Ögeleri İletişim Sürecinin Temel Ögeleri | |
5. Hafta | İletişimin Başarısını Belirleyen Etkenleri -İletişimde Ortamın Yorumu -Feedback (Ğeri Bildirim) Tanım ve Önemi | |
6. Hafta | İletişim Sürecinde İletinin Yapısı ve Boyutları İletişim Sürecinin İşleyişi İletişim Modelleri -Shannon ve Weaver -Lasswell | |
7. Hafta | İletişim Kurma Yolları Sözlü İletişim (Dilin İletişimdeki İşlevleri, Soyutlaştırıcı Gücü, Sosyal Gerçeklik İlişkisi, Dünya Görüşü İlişkisi, Toplumsal Çevre İlişkisi) | |
8. Hafta | İletişim Kurma Yolları Sözlü İletişim (Dilin İletişimdeki İşlevleri, Soyutlaştırıcı Gücü, Sosyal Gerçeklik İlişkisi, Dünya Görüşü İlişkisi, Toplumsal Çevre İlişkisi) | |
9. Hafta | Yazılı İletişim Sözsüz İletişim (Sözsüz İletişimin Etkileşimi Yönlendirme, Duyguları Açığa Vurma, İletişimsizliği Olanaksız Kılma İşlevleri) | |
10. Hafta | Sözsüz İletişimde Bedensel Dokunma Yakınlık Yönelme Baş Hareketleri | |
11. Hafta | Yüz İfadeleri Jestler Duruş Göz Hareketi ve Göz Teması Konuşmanın Sözsüz Görünümleri | |
12. Hafta | İletişim Sorunları ve Engelleri İletinin ve İletişim Taraflarının Yapısından Kaynaklanan Sorunları -Alıcının (Hedefin) Kendisi Hakkındaki İmajı -Alıcının (Hedefin) Kaynak Hakkındaki İmajı -Örtülü Anlamlar Olgusu | |
13. Hafta | Dil Engelleri -İçerik Bazında Anlaşamamaya Yol Açan Dil Engelleri -İlişki Bazında Karşılıklı Anlaşamamaya Yol Açan Dil Engelleri Rol ve Statü Farklılıkları Cinsiyet Farklılıkları | |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
Ders Notları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 1 | 15,5 | 15,5 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |