Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bölgesel Gelişme Politikaları SBKY424 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı; bölgesel kalkınmanın gerekliliğini ve bölgesel kalkınma anlayışının bölgesel gelişme farklılıklarını gidermede ne derece etkili olduğunu ortaya koymaktır. Diğer bir amaç da, ulusal kalkınma planlarında hedeflenen politikaların yerel ihtiyaçlara cevap verebilmesi ve yerel eylemlere dönüştürülmesinde yerel yönetimlere düşen görev ve sorumlulukları tespit etmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Bölge Kavramı ve Bölge Çeşitleri, Bölgesel Gelişme Politikalarının Kurumsal Yapısı, Bölgesel Planlama ve Kalkınma, Bölgeler Arası Dengesizlikler, Bölge Kalkınma Yöntemleri, Kalkınma Ajansları ve Bölgesel Kalkınmada Rolleri, Avrupa Birliğine Uyum sürecinde Bölge Politikaları ve Yerel Yönetimlerin Kalkınmaya Yönelik Uygulamaları gibi hususları içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Bölgesel dengesizlikleri giderici politikalar hakkında bilgi sahibi olur.
- Avrupa Birliğine Uyum sürecinde Bölge Politikaları anlamak için
- Bölgenin sosyo-ekonomik koşullarını geliştirmede yerel yönetimlerin ne gibi katkıları olabileceği konusunda fikir sahibi olur.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Genel giriş
2. Hafta Bölge Kavramı ve Bölge Çeşitleri
3. Hafta Ekonomik Alan ve Üç Bölge Kavramı
4. Hafta Ekonomik Gelişmişlik Derecelerine Göre Bölge Ayrımları
5. Hafta Bölgesel Gelişme Politikalarının Kurumsal Yapısı
6. Hafta Bölgesel Planlama ve Kalkınma
7. Hafta Bölgesel Planlama Modeli
8. Hafta Bölgesel Planlama Modeli
9. Hafta Bölgeler Arası Dengesizlikler
10. Hafta Bölge Kalkınma Yöntemleri
11. Hafta Kalkınma Ajansları ve Bölgesel Kalkınmada Rolleri
12. Hafta Türkiyede Bölgesel Kalkınma ve Planlama
13. Hafta Avrupa Birliğine Uyum sürecinde Bölge Politikaları
14. Hafta Yerel Yönetim ve Bölgesel Kalkınma İlişkisi
Kaynaklar
Gales P. & Lequesne C. (1998) Regions in Europe: The Paradox of Power, London and New York: Routledge
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 -
PY4 3 0 0 0 -
PY5 2 0 0 0 -
PY6 2 0 0 0 -
PY7 2 0 0 0 -
PY8 2 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 30 30
Kısa Sınav 1 1 15,5 15,5
Final 1 40 40
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0