Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Siyaset Teorisi SBKY338 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin temel amacı, siyaset felsefesinin temel metinleri ve düşünürlerinin incelenmesi aracılığı ile öğrencilerin, normatif siyasal teoriye ilişkin olarak derin ve eleştirel bir kavrayış edinmelerine ve aynı zamanda adil bir toplumda birey, toplum ve devlet arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiği konusunda kendi düşüncelerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği Eskiçağ'dan Ortaçağ sonuna uzanan dönemde siyaset teorisinin temel kavramlarını ve siyaset felsefesinin tarihsel gelişimini ele alan bu ders,öğrencilere devlet toplum ve birey arasındaki ilişkilere dair somut örnekler sunar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Siyaset felsefesini ve siyaset felsefesiyle siyaset teorisi arasındaki ayrımı kavramsal olarak bilir.
- Siyaset teorisini sosyal bilimler içinde konumlandırabilir.
- Siyaset felsefesinin tarihsel gelişimini çeşitli boyutlarıyla kavrar.
- Siyasal felsefesindeki temel paradigmaları öğrenir.
- Birey, toplum, devlet arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiği konusunda kendi düşüncelerini geliştirir ve analiz yapar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş Dersi: Kavramsal Çerçeve
2. Hafta Neden Siyaset Felsefesi?
3. Hafta Siyaset Felsefesi Siyaset Teorisi Ayrımı
4. Hafta Antik Yunan Uygarlığında Toplumsal ve Siyasal Yapı; Polis Örgütlenmesi
5. Hafta Antik Çağda Demokrasi ve Kurumları
6. Hafta Platon'un Siyaset Felsefesi
7. Hafta Aristoteles'in Siyaset Felsefesi
8. Hafta Helenistik Dönemde Siyaset Felsefesi
9. Hafta Helenistik Dönemde Siyaset Felsefesi
10. Hafta Roma'da Siyasal Düşünce ve Kurumlar
11. Hafta Batı Ortaçağında Kilise Devlet Ayrımı
12. Hafta Doğu Roma ve Sezaro-Papizm
13. Hafta Erken Dönem İslam Siyasal Düşüncesi
14. Hafta Geç Ortaçağ'da Siyasal Düşünce
Kaynaklar
Ağaoğulları M. A. vd. (1997-) Siyasal Düşünceler Tarihi Dizisi (1 ve 2. ciltler), İmge Yayınları, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 30 30
Kısa Sınav 1 1 15,5 15,5
Final 1 40 40
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0