Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hareketler | SBKY314 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Erdal AYDIN |
Dersi Verenler |
Arş. Gör. Esra GÜLEÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İçinde doğduğumuz toplumları biçimlendiren teknoloji ve kültür düzeyi, endüstrileşme, kentleşme, kırdan kente doğru göçler, bireyleşme, bürokrasinin gelişmesi, medyanın ve internetin hayatımızda gittikçe artan etkisi gibi dinamik güçleri içeren bir süreç olarak toplumsal değişmenin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders, toplumsal hareketlerin yapısı, nedenleri ve sonuçları üzerinde durur. Tarihsel ve güncel örnek olaylar doğrultusunda toplumsal cinsiyet, etnisite ve toplumsal sınıflar bağlamında toplumsal hareketler ele alınır. Yeni toplumsal hareketlerin özellikleri incelenir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Toplumsal hareketlerin ve toplumsal değişmenin doğasına dair bilgi sahibi olmak. - Toplumsal değişmenin genellikle planlı bir şekilde ortaya çıkmadığı ve tartışmalı bir süreç olduğuna dair genel bir bakış açısı edinmek. - Dünyada ve Türkiye’de mevcut olan farklı toplumsal hareketlerin tanınması ve öğrenilmesi - Uluslararası İlişkiler alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme. - Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; uluslararası ilişkiler, siyasi tarih, hukuk, uluslararası hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme. - Uluslararası ilişkiler alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme. - Uluslararası ilişkiler alanı ile ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme. - Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile uluslararası ilişkiler alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme. - Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme. - Uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları takım çalışması halinde etkinliklere dönüştürebilme ve paylaşabilme. - Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Toplumsal hareketlerin tarihsel gelişimi | |
2. Hafta | Toplumsal hareket ve kuramsal yaklaşımlar | |
3. Hafta | Toplumsal değişmeyi etkileyen etmenler | |
4. Hafta | Modernite ve Modernleşme | |
5. Hafta | Küreselleşme | |
6. Hafta | Toplumsal Hareket Biçimleri | |
7. Hafta | Yeni toplumsal hareketler anlayışının gelişimi ve dönüşümü | |
8. Hafta | Yeni toplumsal hareketler anlayışının gelişimi ve dönüşümü | |
9. Hafta | Yeni toplumsal hareketler anlayışına yöneltilen eleştiriler | |
10. Hafta | Yeni toplumsal hareketler ve kimlik | |
11. Hafta | Toplumsal Cinsiyet | |
12. Hafta | Feminizm, Batılı ve Batılı olmayan Feminizmler | |
13. Hafta | Türkiye’de Kadın Hareketi | |
14. Hafta | Tekrar ve Genel Değerlendirme |
Toplumsal Hareketler, Charles Tilly, Babil Yayınları, 2008 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 1 | 15,5 | 15,5 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |