Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | SBKY337 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | öğrencilere, Psikoloji ve Sosyoloji başta olmak üzere çeşitli disiplinlerin insanların davranışlarını açıklayan temel teorilerini öğreterek, bunların iş hayatında nasıl uygulanacağına dair yol göstermektir. |
Dersin İçeriği | Davranış biliminin tarihsel gelişimi, davranışla ilgili kuramlar, sosyal gruplar, rol ve statüler, kişilik oluşumu, kültür ve değerler, kitle iletişim, kitle mobilizasyonu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. - Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. - Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. - Sosyal grupları, statülerin, kültürün ve değerlerin davranış üzerindeki etkisini analiz eder. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Gelişmesi | |
2. Hafta | Davranış Bilimlerinde Metod | |
3. Hafta | Sosyal Psikolojide Temel Kuramlar | |
4. Hafta | Davranışların Temel Kaynakları Olarak İhtiyaçlar | |
5. Hafta | Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları | |
6. Hafta | Sosyal Gruplar | |
7. Hafta | Sosyal Etki ve Uyma Davranışı | |
8. Hafta | Sosyal Etki ve Uyma Davranışı | |
9. Hafta | Kültürün Tanımı, Çeşitleri ve Kapsamı | |
10. Hafta | Kültür Değişmeleri ve Davranış | |
11. Hafta | Kişilik Kavramı, Kişilik Oluşumu ve Kişilik Teorileri ve Tipleri | |
12. Hafta | Sosyal Tabakalaşma ve Eğitim Yoluyla Sosyal Mobilitenin Sağlanması | |
13. Hafta | Kişiler Arası İletişim ve Kitle İletişim Süreçleri | |
14. Hafta | Davranış Bilimlerinin Genel Bir Değerlendirmesi |
Feyzullah, EROĞLU, Davranış Bilimleri, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2011. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 1 | 15,5 | 15,5 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |