Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği ve Türkiye | SBKY329 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şahin ÇAYLI |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Şahin ÇAYLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin AB ve Türkiye ilişkileri konusunda, üyelik başvurusu öncesi dönemden günümüze, önemli tarih ve hadiseleri öğrenmelerini sağlamak; Topluluk-Türkiye ilişkileri konusunda analiz ve öngörülerde bulunabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Türkiye ile AB ilişkilerinin seyri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türkiye- AB ilişkilerinin tarihsel arka planının anlatılması - İlişkilerdeki temel sorunların ortaya çıkışı ve niteliğinin tartışılması - İlişkilerde ortaya çıkan sorunların çözümüne yönelik izlenebilecek politikaların incelenmesi ve tartışılması |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş, Ders tanıtımı ve genel AB Sunumu | |
2. Hafta | Avrupa Birliği’nin gelişimi ve Anayasası | |
3. Hafta | Avrupa Birliği Politik Alanları | |
4. Hafta | Avrupa Birliği ve Enerji Güvenliği | |
5. Hafta | Avrupa Birliği'nin Bölgesel Politikaları | |
6. Hafta | AB'nin Ortadoğu ve Akdeniz Politikası- AB’nin Balkan, Kafkasya Politikası ve ABD ile İlişkiler | |
7. Hafta | AB'nin işleyiş mekanizması: Anlaşmalar ve Kurumlar | |
8. Hafta | Birliğe yeni üye kabulü ve birliğin genişlemesi | |
9. Hafta | Birliğe yeni üye kabulü ve birliğin genişlemesi | |
10. Hafta | Türkiye- AB arasında Resmi Başvurudan Müzakere sürecine ilişkiler | |
11. Hafta | Türkiye- AB İlişkilerinde Adaylık sonrası dönem | |
12. Hafta | AB Türkiye İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu | |
13. Hafta | Ayrıcalıklı ortaklık eleştirisi, Türkiye AB ilişkilerinin Geleceği ve Ayrıcalıklı ortaklık Neden Seçenek Olamaz | |
14. Hafta | Türkiye ve AB İlişkilerinin genel değerlendirilmesi |
Ali Ayata, Murat Ercan, Avrupa Birliği ve Türkiye İle İlişkileri, İlişkilerin Siyasi, Ekonomik ve Kültürel Çerçevesi, Nobel, 2. Basım, 2016, İstanbul. |
Doç Dr. Ahmet Can BAKKALCI, Avrupa Birliği- Türkiye İlişkileri Teorik Temeller-Uygulama-Tartışmalar, Seçkin yayınevi, Ankara |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |