Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şehir Kültürü ve Estetiği | SBKY230 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Şehir ve kültür kavramlarını, şehir yaşamına ait kültürel öğeleri öğretmek; şehir estetiği konusunda duyarlılık ve farkındalık oluşturmak, pratik alan örnekleri ile destekleyerek kültür ve estetik bağlamında bir kenti tanımlayabilmek, anlamak ve algılayabilmek. |
Dersin İçeriği | Şehir, estetik ve kültür kavramlarının tanımları, birbiriyle olan ilişkileri, şehirdeki estetik ve kültürel sorunların tespiti ve bu sorunların çözümü, şehir gezisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci şehir, kültür ve estetik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. - Şehri estetik ve kültürel açıdan çözümler. - Kültürel ve estetik sorunları tespit ederek çözüm üretir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin yöntemi ve kaynaklarına ulaşma hakkında bilgilendirme | |
2. Hafta | Şehir, Kültür ve Estetik Tanımları ve Kavramsal çerçeve | |
3. Hafta | Şehir Kültürü teorik yaklaşımlar | |
4. Hafta | Şehir Estetiği teorik yaklaşımlar | |
5. Hafta | Farklı Kültürlerde Şehir ve Medeniyet: Atina, Medine, Kurtuba, Roma vb. | |
6. Hafta | Bir şehrin kentsel yapısı | |
7. Hafta | Kültürel ve Estetik bağlamda kente bakış | |
8. Hafta | Şehir Gezisi | |
9. Hafta | Şehir gezisi (Düzce) | |
10. Hafta | Sorunların tespiti ve analizi | |
11. Hafta | Çözüm önerilerinin tartışılması | |
12. Hafta | Mekan çözümleme sunumları -I | |
13. Hafta | Mekan çözümleme sunumları -II | |
14. Hafta | Tekrar ve Genel Değerlendirme |
Turgut Cansever, “Osmanlı Şehri”, Timaş Yayınları, 2010 C. Turley, Urban Culture Exploring Cities and Culture, Pearson Prentice Hall, 2005. Aynur Can, "İnsan Mekan Etkileşimi ve Kent Estetiğine Giriş", edi., R. Bozlağan ve Y. Demirkaya, Türkiye'de Yerel Yönetimler, Nobel Yayınları, Ankara, 2008. Aynur Can, Teori ile Pratik Arasında Mekan, Esenler Şehir Düşünce Merkezi, İstanbul, 2012. Ahmet Davutoğlu, Medeniyetler ve Şehirler, Küre Yayınları, 2016. David Harvey, Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, 2010. Sadettin Ökten, Örselenmiş Osmanlı’dan Medeniyet Umuduna, Hayy Kitap, 2014. İlhan Tekeli, Kent, Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, Tarih Vakfı Yayınları, 2014 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 1 | 15,5 | 15,5 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |