Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Şehir Kültürü ve Estetiği SBKY230 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Şehir ve kültür kavramlarını, şehir yaşamına ait kültürel öğeleri öğretmek; şehir estetiği konusunda duyarlılık ve farkındalık oluşturmak, pratik alan örnekleri ile destekleyerek kültür ve estetik bağlamında bir kenti tanımlayabilmek, anlamak ve algılayabilmek.
Dersin İçeriği Şehir, estetik ve kültür kavramlarının tanımları, birbiriyle olan ilişkileri, şehirdeki estetik ve kültürel sorunların tespiti ve bu sorunların çözümü, şehir gezisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci şehir, kültür ve estetik kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
- Şehri estetik ve kültürel açıdan çözümler.
- Kültürel ve estetik sorunları tespit ederek çözüm üretir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin yöntemi ve kaynaklarına ulaşma hakkında bilgilendirme
2. Hafta Şehir, Kültür ve Estetik Tanımları ve Kavramsal çerçeve
3. Hafta Şehir Kültürü teorik yaklaşımlar
4. Hafta Şehir Estetiği teorik yaklaşımlar
5. Hafta Farklı Kültürlerde Şehir ve Medeniyet: Atina, Medine, Kurtuba, Roma vb.
6. Hafta Bir şehrin kentsel yapısı
7. Hafta Kültürel ve Estetik bağlamda kente bakış
8. Hafta Şehir Gezisi
9. Hafta Şehir gezisi (Düzce)
10. Hafta Sorunların tespiti ve analizi
11. Hafta Çözüm önerilerinin tartışılması
12. Hafta Mekan çözümleme sunumları -I
13. Hafta Mekan çözümleme sunumları -II
14. Hafta Tekrar ve Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Turgut Cansever, “Osmanlı Şehri”, Timaş Yayınları, 2010 C. Turley, Urban Culture Exploring Cities and Culture, Pearson Prentice Hall, 2005. Aynur Can, "İnsan Mekan Etkileşimi ve Kent Estetiğine Giriş", edi., R. Bozlağan ve Y. Demirkaya, Türkiye'de Yerel Yönetimler, Nobel Yayınları, Ankara, 2008. Aynur Can, Teori ile Pratik Arasında Mekan, Esenler Şehir Düşünce Merkezi, İstanbul, 2012. Ahmet Davutoğlu, Medeniyetler ve Şehirler, Küre Yayınları, 2016. David Harvey, Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, 2010. Sadettin Ökten, Örselenmiş Osmanlı’dan Medeniyet Umuduna, Hayy Kitap, 2014. İlhan Tekeli, Kent, Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, Tarih Vakfı Yayınları, 2014
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 30 30
Kısa Sınav 1 1 15,5 15,5
Final 1 40 40
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0