Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Hakları ve Demokrasi SBKY213 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, çağdaş insan hakları alanındaki meselelere ve kavramsal temellere genel bir bakış sunmayı hedeflemektedir. Ayrıca, insan haklarının felsefi kökenlerini, bu konudaki çağdaş tartışmaları, insan haklarının evrimini ve önemli insan hakları vesikalarını inceleyecektir.
Dersin İçeriği İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
Ders Öğrenme Kazanımları - • Çağdaş insan hakları alanındaki meselelere ve kavramsal temellere hakkında bilgi sahibi olmak
- • İnsan haklarının felsefi kökenlerini ve bu konudaki çağdaş tartışmaları tanımak
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması
2. Hafta Temel hukuk bilgisi ve toplumsal düzen kuralları
3. Hafta İnsan hakları ve vatandaşlıkta geçen temel kavramlar
4. Hafta İnsan hakları ve demokrasinin tanımı
5. Hafta İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi
6. Hafta İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi
7. Hafta Farklı demokrasi anlayışları
8. Hafta Farklı demokrasi anlayışları
9. Hafta İnsan hakları ile ilgili düzenlemeler
10. Hafta İnsan hakları ile ilgili temel sorunlar
11. Hafta Okulda ve ailede demokrasi
12. Hafta 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasası
13. Hafta 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasası
14. Hafta Tekrar ve Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Doğan, İ. (2002). Modern Toplumda Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: PegemA Yayınevi. Kepenekçi, Y.K. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık, Ankara: Ekinoks Yayınevi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 -
PY2 4 0 0 -
PY3 4 0 0 -
PY4 4 0 0 -
PY5 3 0 0 -
PY6 2 0 0 -
PY7 4 0 0 -
PY8 5 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 30 30
Kısa Sınav 1 1 15,5 15,5
Final 1 40 40
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0