Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları ve Demokrasi | SBKY213 | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, çağdaş insan hakları alanındaki meselelere ve kavramsal temellere genel bir bakış sunmayı hedeflemektedir. Ayrıca, insan haklarının felsefi kökenlerini, bu konudaki çağdaş tartışmaları, insan haklarının evrimini ve önemli insan hakları vesikalarını inceleyecektir. |
Dersin İçeriği | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- • Çağdaş insan hakları alanındaki meselelere ve kavramsal temellere hakkında bilgi sahibi olmak - • İnsan haklarının felsefi kökenlerini ve bu konudaki çağdaş tartışmaları tanımak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması | |
2. Hafta | Temel hukuk bilgisi ve toplumsal düzen kuralları | |
3. Hafta | İnsan hakları ve vatandaşlıkta geçen temel kavramlar | |
4. Hafta | İnsan hakları ve demokrasinin tanımı | |
5. Hafta | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi | |
6. Hafta | İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi | |
7. Hafta | Farklı demokrasi anlayışları | |
8. Hafta | Farklı demokrasi anlayışları | |
9. Hafta | İnsan hakları ile ilgili düzenlemeler | |
10. Hafta | İnsan hakları ile ilgili temel sorunlar | |
11. Hafta | Okulda ve ailede demokrasi | |
12. Hafta | 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasası | |
13. Hafta | 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasası | |
14. Hafta | Tekrar ve Genel Değerlendirme |
Doğan, İ. (2002). Modern Toplumda Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: PegemA Yayınevi. Kepenekçi, Y.K. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık, Ankara: Ekinoks Yayınevi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 1 | 15,5 | 15,5 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |