Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce I | ING101 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Engin DAĞDEVİREN |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Engin DAĞDEVİREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders birinci sınıf öğrencilerinin temel akademik İngilizce becerilerini almalarını, ve kullanmalarını amaçlayarak oluşturulmuştur. |
Dersin İçeriği | Dersin amacı başlangıç düzeyindeki konuların öğretilmesi ve başlangıç seviyesindeki öğrencilerin bir üst seviyeye geçiş yapmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Kendisini İngilizce ifade etme becerisi kazanma - İngilizce öğrenme motivasyonu kazanma - Akademik çalışmalarında İngilizcenin öneminin farkına varır |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Introduction to the structure, material, method and activities of English Course | |
2. Hafta | Simple Present Tense of Be/ Question words How old/ What/Who Talk about him/herself and favourite subject at school. Write descriptions about themselves | |
3. Hafta | Possessive Adjectives/There is/are Talk about their possessions Listen for classroom objects | |
4. Hafta | Family and friends Be+adjective Describe family members Listen and identify family members | |
5. Hafta | Family and friends This,that,these,those / Possessive ‘s Talk about family members | |
6. Hafta | Have/has Listen to conversations about what people have Write a simple e-mail what they have | |
7. Hafta | Count / Noncount nouns / some, any, how much, how many Talk about what they have in their fridge Write a short dialogue about what they buy in a supermarket | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Simple present tense; affirmative and negative forms Talk about their daily routines Listen to a conversation about daily activities | |
10. Hafta | Simple present tense; question form and short answers Talk about their desk mates’ daily activities Write a simple dialogue with their desk mates’ about daily routines | |
11. Hafta | Simple present tense with adverbs of frequency/Object Pronouns Talk about what you always / never/ usually do Write an e- mail about someone’s habits | |
12. Hafta | The body Comparatives Compare themselves with a family member | |
13. Hafta | The body As + adjectives + as Superlatives Compare boys and girl by looking their physical appearances Listen a conversation to identity the comparison between two people | |
14. Hafta | General repeat |
Net Work Get Connected, T. Hutchinson, K. Sherman, Oxford |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Uygulama | 6 | 4 | 24 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |