Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamu Yönetimi Kuramları SBKY404 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Süleyman AĞRAŞ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi AKİF ÇARKÇI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ekonomik, toplumsal ve siyasal açıdan köklü değişikliklerin gerçekleştiği küreselleşme sürecinde kamu yönetiminde gerçekleşmiş olan değişimlerin ve uygulamaya konulan reformların çözümlenebilmesi için bu süreçte geliştirilen yeni kuramsal tartışmaların öğrenilmesi ve çözümlenmesidir.
Dersin İçeriği Bu derste kamu yönetimine ilişkin temel kuramların teorik bilgilerin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Tarihsel bir perspektifle kamu yönetimi kuram ve uygulamasında meydana gelen değişiklikleri ilişkilendirebilme
- Kamu yönetimdeki güncel gelişmeleri sınıflandırabilme
- Kamu yönetiminin temel değerlerini, varlık amacını sorgulayabilme
- Sermaye birikim süreçlerini karşılaştırabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Küreselleşme sürecinin kavramsal çözümlemesi
2. Hafta Fordist yönetim modelinden postfordist yönetim modeline geçiş.
3. Hafta Postfordizmin temel özellikleri; yönetimde esneklik
4. Hafta Fordist dönemde kamu yönetimi modeli: yönetimde bütünlük
5. Hafta Postfordist dönemde kamu yönetimi: yönetimde parçacıllık ve verimlilik
6. Hafta Özelleştirme süreci ve kamu yönetimi
7. Hafta Küreselleşme süreci ve yeni kamu yönetimi yaklaşımları. Kamu tercihleri yaklaşımı ve kamu yönetimi
8. Hafta Küreselleşme süreci ve yeni kamu yönetimi yaklaşımları. Kamu tercihleri yaklaşımı ve kamu yönetimi
9. Hafta Agency kuramı ve Bağımsız İdari Otoriteler
10. Hafta Kamu işletmeciliği yaklaşımı
11. Hafta Kamu Yönetiminde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması
12. Hafta Kamu Yönetiminde toplam kalite yönetimi uygulamasının Türkiye den örneklerle açıklanması
13. Hafta Yeni kamu yönetimi yaklaşımı
14. Hafta Kamu yönetiminde ağ örgütlenmesi ve yönetişim Yönetişim uygulaması olarak Girişimci Hükümet modeli
Kaynaklar
Gencay ŞAYLAN, Değişim Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi, İmge Kitabevi, Ankara, 1995.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 30 30
Kısa Sınav 1 1 15,5 15,5
Final 1 40 40
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0