2025-2026 yılında Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı öğrenci alımına başlamıştır. Eğitim süresi 2 yıldır. Anabilim Dalımızın yüksek lisans programı, gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride akademik ve mesleki yeterliliklere sahip uzman okul öncesi öğretmenleri ve araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerini derinleştirmenin yanı sıra, araştırma yetkinliklerini geliştirmeyi ve alana katkı sağlayacak nitelikte projeler üretmelerini hedeflemektedir. Ayrıca, kişisel gelişimlerini destekleyen ve yaratıcılıklarını teşvik eden etkinliklere katılımlarını da önemsemektedir.
Türk Milli Eğitim Sistemi mevzuatına uygun olarak; okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapabilecek, temel bilgi, beceri ve tutumlara sahip, Atatürkçü, Cumhuriyet ilkelerine bağlı, laik, çağdaş ve demokratik değerlere sahip akademisyen ve uzmanları yetiştirmek. Güncel, ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören ve öğrencileri akademik ve mesleki anlamda başarılı bir kariyere hazırlayan yüksek lisans düzeyinde bir eğitim programı sunmak.
Mezunları, gelişimin sürekliliği ilkesini benimsemiş, yaşam boyu öğrenen, akademik araştırmalarını etkili bir şekilde sürdüren; sosyal, ekonomik, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri takip eden; resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla sürekli iş birliği içinde çalışan bireyler olarak yetiştirmek.
Kendi alanında uzmanlaşmış, çağın gerekliliklerine uygun donanım ve motivasyona sahip, edindiği bilgi birikimini gelecek nesillere yenilikçi yöntemlerle ve teknolojik materyallerle aktarma becerisine sahip akademik ve mesleki liderler yetiştirmek. En iyiyi hedefleyen, çocuğun, ailenin ve toplumun ihtiyaçlarına duyarlı, iş birliği ve çözüm odaklı yaklaşan, hedeflerini gerçekleştirme kapasitesine sahip bireyler yetiştirmek.
Erken çocukluk döneminin niteliğini artırmaya yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde programlar geliştiren, çocuk ve aile programları tasarlama ve uygulama konusunda uzmanlaşmış, alana yenilikçi katkılar sağlayan akademisyen ve profesyoneller yetiştirmek. Öğrencilere, okul öncesi alanında çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim programları hazırlama, uygulama, aile eğitimlerini destekleme ve alandaki araştırma-geliştirme faaliyetlerinde liderlik yapma becerileri kazandırmak.
Ulusal ve uluslararası düzeyde Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nın itibarını en üst düzeye çıkarmak ve alanında tanınan, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir akademik program olmak. Avrupa Birliği uyum süreci çerçevesinde, ülkemizin ihtiyaç duyduğu okul öncesi eğitiminin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesine yönelik projelere aktif olarak katılmak ve bilimsel araştırmalara bilgi, donanım ve akademik katkılar sağlamak.
Yüksek lisans programı aracılığıyla, çağdaş ve demokratik toplumun gerekliliklerini benimseyen; duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen; temel yaşam becerilerini günlük hayata aktarabilen; yaratıcı, araştırmacı, girişimci; özdenetim sağlayabilen; farklılıklara değer veren ve insan haklarına saygılı; öğrenmeye açık; ruhsal ve bedensel yönden sağlıklı bireylerin yetişmesine katkıda bulunacak uzmanlar ve akademisyenler yetiştiren bir anabilim dalı olmak.
Yüksek lisans derecesi
Bu program, yüksek lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Tezli yüksek lisans programına şağıdaki şartları yerine getirenler lisans mezunları başvurabilir.
o ALES (%50),
o Lisans Not Ortalaması (%20),
o Mülakat (%30), (Kontenjan sayısının en fazla 2 katı kadar öğrenci mülakata çağırılır.
Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 120 AKTS kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.
Anabilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu ilgili yönetmelikler kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Yönetmelikte belirtilen şartlara uyulduğu takdirde sınırlı sayıda ders kredileri bölümler arası transfer edilebilmekte veya bir öğrencinin öğrenimine farklı bir bölümde devam etmesi mümkün olmaktadır.
Türkiye'de yuksek öğretimde formal olmayan tipte öğrenimin tanınması henüz çok erken bir safhada olduğundan bu formal öğrenim dışında kalan öğrenim tecrübelerinin YÖK tarafından tanınması henüz mümkün olmamaktadır.
2025-2026 yılında Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı öğrenci alımına başlamıştır. Eğitim süresi 2 yıldır. Anabilim Dalımızın yüksek lisans programı, gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride akademik ve mesleki yeterliliklere sahip uzman okul öncesi öğretmenleri ve araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerini derinleştirmenin yanı sıra, araştırma yetkinliklerini geliştirmeyi ve alana katkı sağlayacak nitelikte projeler üretmelerini hedeflemektedir. Ayrıca, kişisel gelişimlerini destekleyen ve yaratıcılıklarını teşvik eden etkinliklere katılımlarını da önemsemektedir.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 | Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 | Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
5 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
6 | Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
7 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
8 | Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır. |
9 | Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. |
10 | Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olan adaylar yüksek lisans derecesi alırlar. Mezunlar, akademik kariyerlerine devam ederek doktora programlarına başvurabilir ve üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev alabilirler. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ve ilköğretime bağlı anasınıflarında yönetici pozisyonlarında çalışabilir ya da özel anaokulları ve kreşlerde alanında uzman olarak görev alabilirler. Mezunlar, erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası projelerde yer alabilir, araştırma-geliştirme çalışmaları yaparak alana yenilikçi katkılar sağlayabilirler.
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda doktora programlarda öğrenim görebilirler.
Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı, Yüksek Öğretim Kurumu tarafından belirlenen Ulusal Müfredat ve alanın akademik gereklilikleri doğrultusunda tasarlanmış bir programdır. Program, okul öncesi dönemi çocuklarının bakımı, gelişimi ve eğitimi ile ilgili ileri düzey alan derslerinin yanı sıra, akademik araştırma, istatistik ve araştırma yöntemlerine yönelik dersleri içermektedir. Ayrıca, yüksek lisans programına devam eden öğrenciler, kendi ilgi ve uzmanlık alanlarına göre, Anabilim Dalımızdan seçmeli dersler alma fırsatı bulmaktadırlar.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Program tam zamanlıdır.