[] Program Hakkında

Bu program, dijital pazarlama ortamının temel yönlerini ve pazarlama stratejilerini nasıl etkilediğini keşfetmek için en son teori ve uygulamalardan yararlanmaktadır. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlama teorileri ve uygulamalarıyla nasıl uyum sağladığını ve dijital pazarlamada gelecekteki trendlerin neye benzeyeceğini ele alır. Aynı zamanda, disiplinler arası bir program olarak, gelişmekte olan bilgi teknolojilerinin sunduğu yeni dijital teknikler ve ekonomik yöntemler de ele alınmaktadır. Dolayısıyla müfredat; mühendislik, ekonomi, iletişim ve pazarlama disiplinlerinin bir karışımıdır.

[] Amaç
Bu program farklı disiplinlerde uzman bilim insanlarını biraraya getirerek yaratılan ortak sinerji ile dijital sahanın bilgi teknolojileri, iletişim, pazarlama ve ekonomi gibi her yönden gelişiminin takip edilebilmesini sağlamaktadır.
[] Hedef
Bu programın vizyonu, farklı mesleki gruplarda yeralan bireylerin dijital sahadaki pazarlama çabalarında bilgi ve becerilerini arttırmalarında onlara destek olmak ve böylece benzer başarıya sahip olmak isteyenler arasında en çok tercih edilen program olabilmektir.
[] Eğitim Dili
Türkçe
[] Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler dijital ekonomi ve pazarlama yüksek lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.

[] Kazanılan Derecenin Seviyesi

Bu program, yüksek lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

[] Kayıt Kabul Şartları

            Programa örgün eğitim veren lisans programlarından mezun tüm bireyler başvurabilmektedir. İşletme, uluslararası işletmecilik, enformatik, halkla ilişkiler ve tanıtım, ekonomi, iktisat, yönetim bilişim sistemleri, sigortacılık ve sosyal güvenlik, uluslararası ticaret ve finans, bilişim teknolojileri, yazılım ya da bilgisayar mühendisliği bölümleri dışında diğer bölüm mezunlarının akademik yeterliliklerine göre anabilimdalı başkanı önerisince bilimsel hazırlık sınıfı oluşturulabilir. Öğrencinin tamamlaması gereken derslerin belirlenmesi ve tanımlanması ile ilgili kararın bölüm kurulu ve enstitü yönetim kurulu kararlarınca uygulanması esastır. Ayrıca adaylarda,

           ALES sınavı puanlarının en az 55 olması,

          Öğrenci kabulünde başarı değerlendirme notu:

       ALES notunun %50’si,

       Lisans mezuniyet notunun %20’si,

   Bilimsel Değerlendirme Sınavının %30’u dikkate alınarak 100 üzerinden hesaplanan Başarı Notu ile saptanır.

[] Dersin Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi

Öğretim programında yeralan asgari yeterlilikler çerçevesinde ders, seminer ve tez başarı şartı lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirlendiği gibidir. Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl proje çalışması değerlendirmesine alınır. Dersler için geçme notu asgari 70'dir. Öğrencilerin bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmeleri için; derslerin teorik bölümüne %70, uygulamalarına ise %80 oranında devam etmeleri zorunludur.

[] Önceki Öğrenmenin Tanınması

Programa yatay geçiş hakkıyla gelmek isteyen öğrencilerin daha önceki öğrenimlerinden başarılı oldukları derslerin mevcut programdaki derslerle eşleşme durumuna göre saydırılması, üniversitemiz lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliği çerçevesinde ve program ve enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda sağlanabilmektedir. Yurtdışı programlardan geçiş yapmak isteyenler için ilgili programın uluslararası diploma geçerliliğinin ve eşleniğinin bulunması gerekmektedir. Programımıza yabancı uyruklu öğrenci kabulü yapılmamaktadır. 

[] Programın Tanımı
 Bu eğitimde, dijital medyanın büyüyen işletmelerdeki ayrılmaz ve sürekli büyüyen rolü hakkında bilgi edineceksiniz. Dijital medyanın son on yıldaki hızlı ilerlemesi, şirketlerin müşterileri çekmek için pazarlamayı anlama ve kullanma biçiminde devrim yarattı. Bu durum, bu alandaki oyunlarını hızla geliştirmek isteyen şirketlerin dijital pazarlama uzmanlarına olan talebinde bir artışa neden oldu. İnsanlar artık uyanık oldukları saatlerin dörtte birini mobil cihazlarında geçirdiğinden, markalar artık potansiyel tüketicilere günlük olarak benzersiz bir erişime sahip. Dijital ekonomi ve pazarlama programı  sizi hızla ilerleyen bu küresel endüstrinin ön saflarına yerleştirebilecek bilgiyi sunacaktır.
[] Program Yeterlilikleri
No Program Yeterlilikleri
1 Etkili segmentasyon, hedefleme, farklılaştırma ve konumlandırma stratejileri yoluyla daha çok müşteri değeri yaratmak için pazarlama stratejilerinin yapısı değiştirilebilir,
2 Ürünlerin, hizmetlerin, fikirlerin içeriği, dağıtımı, tutundurulması ve fiyatlandırılması daha etkili bir şekilde planlanabilir ve oluşturulabilir,
3 Bireysel müşteriler ve kurumsal müşterilerin amaçlarını tatmin edecek değişimler gerçekleştirilebilir,
5 Dijital iletişim teorileri kapsamında etkili ikna yöntemleri geliştirilebilir.
6 Dijital medya araçlarının etkin kullanımı ve yönetimi adına planlama yapabilir.
7 Arama motorlarının hedeflenen ölçütlerdeki optimum değerlerle sonuçlanabilmesi konusunda yönetim, takip ve analizinin yapılması
8 Web tasarımında etkili kullanıcı deneyimi için gerekli analizlerin yapılması ve sonuçların sisteme adapte edilmesi
9 Dijital hedef kitle takibi, veri toplama, tanımlama ve sınıflandırma ile persona geliştirme
10 Yeni ekonomik dönüşüm ile finansal teknolojilerin kullanımı ve çok değişkenli analizler ile enformasyon geliştirebilir
11 Veri madenciliği ve web/mobil tabanlı uygulamaların kullanımı ile davranış analizi ve çözümlemeleri gerçekleştirilebilir.
12 Makine öğrenimi teknolojisinin adapte edilmesiyle gerçek zamanlı ve tam kişileştirilmiş pazarlama uygulamalarıyla daha etkili veri toplama, analiz, değerlendirme, çözüm bulma, dönüştürme ve memnuniyet sağlanması
[] TYYÇ - Temel Alan Yeterlilikleri - Program Yeterlilikleri
[] Mezunların Mesleki Profili

Bu program mezunları, tüm dijital medya kanalları boyunca çalıştığı firmanın ya da kendi firmasının markası için hedef pazar ve kitlesini tespit eden, markayı daha tanınır hale getiren, kitle iletişimini güçlendiren, ekonomik dönüşüm sağlayan, büyük veri analizi ile enformasyon geliştiren, pazarlama adına stratejik kararlar alabilen ve geleneksel pazarlama araçlarıyla dijital çözümleri koordineli bir şekilde yönetebilen bireyler olarak her iş sektöründe faaliyet gösterebileceklerdir.

[] Bir Üst Kademeye Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca doktora programlarına devam edebilirler.

[] Program Yapısı

Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. 

[] Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. 

[] Mezuniyet Koşulları

Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Madde 6: Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Üniversitemizin ilgili yönetmeliği  çerçevesinde asgari koşulları tamamlayan ve başarılı sayılan öğrenciler mezun olabilmektedirler.

[] Eğitim Türü
Normal Öğretim, Disiplinlerarası Tezli Yüksek Lisans
[] Müdür ve Müdür Yardımcıları
Müdür
Doç. Dr. Pınar GÜLTEKİN
E-Mail:pinargultekin@duzce.edu.tr

[] Akademik Kadro
  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Yeliz BAŞ
       yelizbas@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Oğuz KARA
       oguzkara@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. İREM DÜZDAR
       iremduzdar@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Barış KANTOĞLU
       bariskantoglu@duzce.edu.tr