Bu program, dijital pazarlama ortamının temel yönlerini ve pazarlama stratejilerini nasıl etkilediğini keşfetmek için en son teori ve uygulamalardan yararlanmaktadır. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlama teorileri ve uygulamalarıyla nasıl uyum sağladığını ve dijital pazarlamada gelecekteki trendlerin neye benzeyeceğini ele alır. Aynı zamanda, disiplinler arası bir program olarak, gelişmekte olan bilgi teknolojilerinin sunduğu yeni dijital teknikler ve ekonomik yöntemler de ele alınmaktadır. Dolayısıyla müfredat; mühendislik, ekonomi, iletişim ve pazarlama disiplinlerinin bir karışımıdır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler dijital ekonomi ve pazarlama yüksek lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.
Bu program, yüksek lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
⮚ Programa
örgün eğitim veren lisans programlarından mezun tüm bireyler
başvurabilmektedir. İşletme, uluslararası işletmecilik, enformatik, halkla
ilişkiler ve tanıtım, ekonomi, iktisat, yönetim bilişim sistemleri,
sigortacılık ve sosyal güvenlik, uluslararası ticaret ve finans, bilişim
teknolojileri, yazılım ya da bilgisayar mühendisliği bölümleri dışında diğer
bölüm mezunlarının akademik yeterliliklerine göre anabilimdalı başkanı
önerisince bilimsel hazırlık sınıfı oluşturulabilir. Öğrencinin tamamlaması
gereken derslerin belirlenmesi ve tanımlanması ile ilgili kararın bölüm kurulu
ve enstitü yönetim kurulu kararlarınca uygulanması esastır. Ayrıca adaylarda,
⮚ ALES
sınavı puanlarının en az 55 olması,
⮚ Öğrenci
kabulünde başarı değerlendirme notu:
● ALES notunun %50’si,
● Lisans mezuniyet notunun %20’si,
● Bilimsel Değerlendirme Sınavının
%30’u dikkate alınarak 100 üzerinden hesaplanan Başarı Notu ile saptanır.
Öğretim programında yeralan asgari yeterlilikler çerçevesinde ders, seminer ve tez başarı şartı lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirlendiği gibidir. Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl proje çalışması değerlendirmesine alınır. Dersler için geçme notu asgari 70'dir. Öğrencilerin bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmeleri için; derslerin teorik bölümüne %70, uygulamalarına ise %80 oranında devam etmeleri zorunludur.
Programa yatay geçiş hakkıyla gelmek isteyen öğrencilerin daha önceki öğrenimlerinden başarılı oldukları derslerin mevcut programdaki derslerle eşleşme durumuna göre saydırılması, üniversitemiz lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliği çerçevesinde ve program ve enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda sağlanabilmektedir. Yurtdışı programlardan geçiş yapmak isteyenler için ilgili programın uluslararası diploma geçerliliğinin ve eşleniğinin bulunması gerekmektedir. Programımıza yabancı uyruklu öğrenci kabulü yapılmamaktadır.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Etkili segmentasyon, hedefleme, farklılaştırma ve konumlandırma stratejileri yoluyla daha çok müşteri değeri yaratmak için pazarlama stratejilerinin yapısı değiştirilebilir, |
2 | Ürünlerin, hizmetlerin, fikirlerin içeriği, dağıtımı, tutundurulması ve fiyatlandırılması daha etkili bir şekilde planlanabilir ve oluşturulabilir, |
3 | Bireysel müşteriler ve kurumsal müşterilerin amaçlarını tatmin edecek değişimler gerçekleştirilebilir, |
5 | Dijital iletişim teorileri kapsamında etkili ikna yöntemleri geliştirilebilir. |
6 | Dijital medya araçlarının etkin kullanımı ve yönetimi adına planlama yapabilir. |
7 | Arama motorlarının hedeflenen ölçütlerdeki optimum değerlerle sonuçlanabilmesi konusunda yönetim, takip ve analizinin yapılması |
8 | Web tasarımında etkili kullanıcı deneyimi için gerekli analizlerin yapılması ve sonuçların sisteme adapte edilmesi |
9 | Dijital hedef kitle takibi, veri toplama, tanımlama ve sınıflandırma ile persona geliştirme |
10 | Yeni ekonomik dönüşüm ile finansal teknolojilerin kullanımı ve çok değişkenli analizler ile enformasyon geliştirebilir |
11 | Veri madenciliği ve web/mobil tabanlı uygulamaların kullanımı ile davranış analizi ve çözümlemeleri gerçekleştirilebilir. |
12 | Makine öğrenimi teknolojisinin adapte edilmesiyle gerçek zamanlı ve tam kişileştirilmiş pazarlama uygulamalarıyla daha etkili veri toplama, analiz, değerlendirme, çözüm bulma, dönüştürme ve memnuniyet sağlanması |
Bu program mezunları, tüm dijital medya kanalları boyunca çalıştığı firmanın ya da kendi firmasının
markası için hedef pazar ve kitlesini tespit eden, markayı daha tanınır hale
getiren, kitle iletişimini güçlendiren, ekonomik dönüşüm sağlayan, büyük veri
analizi ile enformasyon geliştiren, pazarlama adına stratejik kararlar alabilen
ve geleneksel pazarlama araçlarıyla dijital çözümleri koordineli bir şekilde
yönetebilen bireyler olarak her iş sektöründe faaliyet gösterebileceklerdir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca doktora programlarına devam edebilirler.
Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Lisansüstü Eğitim ve Öğretim
Yönetmeliği Madde 6: Tezli yüksek lisans
programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir
seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması
kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek
lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak
koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere
toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Üniversitemizin ilgili yönetmeliği çerçevesinde asgari koşulları tamamlayan ve başarılı sayılan öğrenciler mezun olabilmektedirler.