Eğitim Yönetimi doktora
programı 2022-2023 bahar yarıyılında ilk öğrencilerini almış olup, 2023- 2024
yarıyılında program enstitü tarafından aktif hale getirilmiştir. Doktora
programının temel hedefi eğitim yönetimi ve denetimi, eğitim politikası
geliştirme ve okul yönetimi alanlarında uzmanlaşmaktır. Bu çerçevede program
özel yada kamu kurumlarında çalışan geleceğin araştırmacılarını yetiştirmektir.
Eğitim Yönetimi doktora programı bu süreçte öğrencilerin eğitim yönetimi alanı
ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki
kuram, modelleri ve araştırma yöntemlerinin kavrama, yorumlama ve uygulama
yeterliliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Dolayısıyla Eğitim Yönetimi ve Denetimi Doktora programı öğrencilerden eğitim
yönetimi ve denetimi alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeleri, bu
gelişmeleri teorik bilgiler ışığında yeniden yapılandırabilmeleri ve ulusal ve
uluslararası düzeyde okulların kapasitesini geliştirmek için pratik öneriler geliştirmelerini
beklemektedir. Bunlara ek olarak öğrencilerden eğitimsel problemleri yeniden tanımlayabilmeleri,
problemleri aydınlatabilmek için özgün araştırma yöntemleri ile özgün çalışmalar
yapabilmeleri, sistem ve örgüt seviyesinde politika geliştirmek ve uygulamak için
bilgi üretebilmeleri de beklenmektedir. Hazır bilgileri sunmaktan ziyade, doktora
programı öğrencilerin iş ortamlarında ileri düzey teori ve uygulama açıklamalarında
ihtiyaç duyabilecekleri bilgiyi üretmek için gerekli olan becerileri kazanmalarına
yardımcı etmeyi amaçlar. Programa Eğitim yönetimi tezli yüksek lisans mezunu olan
öğrenciler kabul edilmektedir. Önkoşul olarak Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi
Giriş Sınavı’ndan (ALES) en az 65 ve Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil Sınavı
(YÖKDİL) veya Yabancı Dil Sınavından en az 55 puan almaları gerekmektedir. Programın
dili Türkçe’dir. Ayrıca Lisansüstü Eğitim Fakültesi yönetmeliğine göre
Ocak 2022 tarihinden sonra kayıt yaptıran tüm enstitü öğrencileri tezden danışmanı
ile ortak üretilen 1 adet SCI / SCI-E / SSCI / AHCI ve/ veya 2 adet uluslararası
indeksli / 2 adet alan
İndeksli / 2
adet TR Dizin / ulusal / uluslararası hakemli makale; ve / veya 2 adet ulusal /
uluslararası basılmış kitap bölümü, ve / veya 1 adet kitap ve / veya 2 adet uluslararası
tam metni basılmış kongre / konferans / sempozyum bildirisi yayımlanmış yada yayım
kabul belgesi almış olmalıdır.
Eğitim Yönetimi doktora programı bu süreçte öğrencilerin eğitim yönetimi alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuram, modelleri ve araştırma yöntemlerinin kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Doktora programının temel hedefi eğitim yönetimi ve denetimi, eğitim politikası geliştirme ve okul yönetimi alanlarında uzmanlaşmaktır. Bu çerçevede program özel yada kamu kurumlarında çalışan geleceğin araştırmacılarını yetiştirmektir.
Bu program doktora seviyesinde eğitim veren bir programdır.
Programa öğrenci kabul etmek için geçerli değerlendirme kriterleri şu şekildedir:
o ALES : %50
o Yabancı Dil: %20
o Lisans Not Ortalaması: %10
o Mülakat/Bilim Sınavı: %20
Doktora programımız, kamu ve özel öğretim kurumlarında görev yapacak yönetici, süpervizör ve eğitim fakültelerinde ilgili alanlarda görev yapacak öğretim elemanları yetiştirmektedir.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Eğitim Yönetimi alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak Eğitim Yönetimi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
3 | Eğitim Yönetimi alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır. |
4 | Eğitim Yönetimi alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır. |
5 | Eğitim Yönetimi alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir. |
6 | Eğitim Yönetimi alanında bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
7 | Eğitim Yönetimi alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
8 | Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır. |
9 | Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur. |
10 | Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir. |
11 | Eğitim Yönetimi alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
12 | Eğitim Yönetimi alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir. |
13 | Eğitim Yönetimi alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir. |
14 | Eğitim Yönetimi alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder. |
15 | Eğitim Yönetimi alanında bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir. |
16 | Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar. |
17 | Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
18 | Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Doktora programını tamamlayanlar, bir üst öğrenim derecesi olan post-doktora eğitimlerine devam edebilirler.
Sınav:
Üniversitemizde yarıyıl içi, yarıyıl sonu, bütünleme, mazeret, seviye tespit ve tek ders sınavları yapılmaktadır.
Değerlendirme:
Öğrencinin başarısı; yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalardaki başarı düzeyi ile yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavı sonuçları değerlendirilerek belirlenir.
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin (ara sınav, kısa sınav, ödev ve uygulama) toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %30’dan az ve %60’tan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
Notlandırma:
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.
Başarı Notu | Katsayısı | Mutlak Sistem Karşılığı |
---|---|---|
AB | 3.70 | 83.67-93.00 |
BA | 3.30 | 76.67-83.66 |
BB | b.00 | 69.67-76.66 |
BC | 2.70 | 60.34-69.66 |
CB | 2.30 | 56.61-60.33 |
CC | 2.00 | 53.33-56.60 |
DC | 1.50 | 49.00-53.32 |
DD | 1.00 | 45.00-48.99 |
FF | 0 | 44.99 and below |
Diğer değerlendirmelerde aşağıdaki notlar kullanılır:
a) DZ notu: Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrenciye verilir. Not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. Öğrenci, DZ notu aldığı dersi tekrar eder.
b) İZ notu: Akademik izinli olduğu için derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları yerine getirmeyen öğrenciye verilir ve not ortalamasına katılmaz. Öğrenci, İZ notu aldığı dersi tekrar eder.
c) YT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarılı olan öğrenciye verilir.
ç) YZ notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.
d) GM notu: Öğrencinin girmediği sınavlara verilir. Yarıyıl içi sınavlarda GM notu alan öğrenci, yarıyıl içi mazeret sınavına girerse, GM notu sayısal nota dönüştürülür. Yarıyıl içi mazeret sınavına girmezse, GM notu sıfıra (0) dönüştürülür. Bütünleme sınavı sonunda aldığı not, yarıyıl sonu sınav notu olarak yarıyıl içi notları ile birlikte değerlendirilerek, öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür. Bütünleme sınavına katılmayan öğrencilerin GM notu, sıfır (0) kabul edilerek öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür.
e) SD notu: Ders planları intibakları sonucunda kaldırılan, öğrencinin sorumlu olmadığı derslere SD notu verilir ve ortalamaya katılmaz. Not dökümünde gösterilir; ancak not durum belgesinde gösterilmez.
Ders Tekrarı:
Öğrenciler, öncelikle ön koşulunu sağlayamadıkları dersler dışındaki notu FF, YZ ve DZ olan veya hiç almadıkları alt yarıyıldaki derslerini almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tekrar alındığında alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır. Genel not ortalamasını yükseltmek amacı ile öğretim süresi boyunca, daha önce başarılı olduğu dersleri tekrar edebilir ve alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır.
Başarı Değerlendirmesi:
Öğrencilerin başarılı olabilmesi için genel not ortalamasının en az 2.00 olması zorunludur. Belirtilen zorunlu genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başarısız kabul edilir. Başarı değerlendirme yönergesine göre öğrenciler, onur ve yüksek onur öğrencisi olarak belirlenir.
27 kredilik ders almış ve hepsinde başarılı olmak
Seminer, yeterlilik ve Uzmanlık Alan dersinde başarılı olmak
Doktora tezi jürisinde başarılı olmak
Tam zamanlı