Doktora
programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri
geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni
sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırır.
Bu
öğrenme kademesinde yer alan öğrenci hem Türkçe eğitimi alanında yaşanan gelişme
ve değişmeleri akademik yayınlarla takip edebilme fırsatı yakalayacak hem de
okullarda öğrencilere yönelik yeni uygulamalar geliştirebilecek alt yapı
bilgisini kazanacaktır.
Doktora
programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri
geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni
sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırır.
Doktora.
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türkçe Eğitimi alanında Doktora derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.
Açılması önerilen
doktora programına aşağıdaki şartları yerine getirenler tezli yüksek lisans
mezunları başvurabilir.
· Türkçe eğitimi
lisans ve yüksek lisans programından mezun olmak
·
ALES veya eşdeğer
sınavından Eşit Ağırlık (EA) puan türünden en az 55 puan almış olmak
·
YDS, YÖKDİL veya
eşdeğer yabancı dil sınavlarından en az 55 puan almış olmak
Programa öğrenci kabul etmek için geçerli
değerlendirme kriterleri şu şekildedir:
o ALES : %50
o Yabancı Dil: %10
o Lisans Not Ortalaması: %10
o Bilim Sınavı: %3
Yukarıda yer almayan hükümler Düzce Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Sınav Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uyarınca uygulanacaktır.
Doktora
çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel
yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden
en az birini yerine getirmesi gerekir.
Türkçe eğitimi
lisans ve yüksek lisans programından mezun olmak.
Doktora
programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam
yirmi bir krediden ve 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders,
seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240
AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de
en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez
çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 | Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda yeni öğrenme ortamları tasarlar. |
3 | Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen yeni ve orijinal materyaller geliştirir. |
4 | Öğrenmenin doğasına ilişkin gelişmeleri analiz eder. |
5 | Eğitim sistemlerinin kültürel ve sistem yapılarını araştırır. |
6 | Alanı ile ilgili gerekli literatürü ve araştırma ortamını sağlayarak verileri değerlendirir. |
7 | Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda savunur. |
8 | Yaptığı araştırmaları bilimsel makale olarak düzenler. |
9 | Dili doğru bir şekilde kullanır ve kullanılmasını tavsiye eder. |
10 | Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler. |
11 | Dil uzmanı olarak yalnızca aktarıcı değil bir araştırmacı olarak ilin inceliklerini keşfetmeye çalışır. |
Bu öğrenme kademesinde
yer alan öğrenci hem Türkçe eğitimi alanında yaşanan gelişme ve değişmeleri
akademik yayınlarla takip edebilme fırsatı yakalayacak hem de okullarda
öğrencilere yönelik yeni uygulamalar geliştirebilecek alt yapı bilgisini
kazanacaktır.
Program, Bölüm Başkanı, Bölüm Başkanı Yardımcısı ve AKTS Koordinatörü'nün eşgüdümlü çalışmasıyla faaliyetlerini sürdürmektedir.
Dersler, her dersin sorumlusu olan ilgili Öğretim Elemanı tarafından belirlenen kriterler ve öğretim metotları çerçevesinde işlenmektedir.
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur.
Toplam 27 yerel kredi ve 240 AKTS’den az olmamak koşulu ile en az 9 (dokuz) adet ders, seminer, yeterlilik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer, yeterlilik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.