[] Program Hakkında

Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı 2015-2016 bahar öğretim yılında kurulmuştur. Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ nın amacı okullarda, bakanlık ve kurumların eğitim birimlerinde, Talim ve Terbiye Dairesi' nde uzman ya da uzman yardımcısı yetiştirmektir.

[] Amaç

Programın misyonu, bilginin doğasının anlamlı bir biçimde yapılandırılmasını sağlayacak eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine rehberlik edecek; etkili öğretme-öğrenme süreçlerini tasarlayabilen, üst düzey düşünme becerilerine sahip; bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini yaşamının her alanında işe koşabilen yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirmektir.

[] Hedef

Programın vizyonu,kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yapmak, öğrenciler tarafından tercih edilen, nitelikli ve sürekli kendini yenileyen eğitim programları ve öğretim uzmanları yetiştirme ve ulusal ve uluslararası eğitim politikalarına yön verilmesine katkı sağlamaktır.

[] Eğitim Dili
Türkçe
[] Kazanılan Derece

Bilim İnsanı

[] Kazanılan Derecenin Seviyesi

Bu program doktora düzeyinde eğitim yapan bir programdır.

[] Kayıt Kabul Şartları

Doktora programlarına başvuracak adaylar için Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diplomasına sahip olmak.

Yurtdışı diplomalarda Yükseköğretim Kurulu’nca verilen denklik belgesi gereklidir. 
Adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ ten herhangi bir puan türünde en az 75 standart puana sahip olmaları gerekir.


YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak.



ALES'in %50'si, 
Yüksek lisansYüksek not ortalamasının %50'si toplanarak öğrenciler sıralanır.Adayların 100 üzerinden yapılacak başarı düzeyinin en az 70 olması gerekir. 

[] Dersin Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
  1. Doktora programı, öğrenci ye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemler, veriler geniş ve derin bir bakış açısı le irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli beceriler kazandırır.
  2.   Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve 60 AKTS’ den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur.
  3. Doktora programlarında EABDB/EASDB’ nin önerisi ve EYK onayı le diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir.
  4.  Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yen bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntem yen bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir.

[] Önceki Öğrenmenin Tanınması

Yüksek lisans

[] Programın Tanımı
  1.  Doktora programı, öğrenci ye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemler, veriler geniş ve derin bir bakış açısı le irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli beceriler kazandırır.
  2.   Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve 60 AKTS’ den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur.
  3. Doktora programlarında EABDB/EASDB’ nin önerisi ve EYK onayı le diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir.
  4.  Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yen bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntem yen bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir.

[] Program Yeterlilikleri
[] TYYÇ - Temel Alan Yeterlilikleri - Program Yeterlilikleri
No Program Yeterlilikleri
1 Bilimsel bir araştırma, çalışma ya da proje desenleme, yürütme ve sonuçlandırma
2 Bilimsel bulguları eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme
3 Program geliştirme modellerini analiz etme ve değerlendirebilme
4 Alanıyla ilgili bir konuda eğitim programı tasarısı hazırlayabilme
5 Program standartları geliştirme ve standartlara uygun akreditasyon modeli geliştirebilme ve uygulayabilme
6 Eğitim programlarını değerlendirme ve sonuçlarını yorumlayabilme
7 Öğrenme stil ve stratejilerine uygun öğretim tasarıları hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi
8 Eğitimde program geliştirme alanında yaşanan sorunları tanılayabilme ve uygun çözümler geliştirebilme becerisi
9 Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sisteminin farklı kademelerinde gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarını çeşitli yönleriyle yorumlama ve analiz edebilme becerisi
10 Türkiye’deki öğretmen eğitimi sorunlarına çözüm üretebilme
11 Türk eğitim sisteminin sorunları hakkında bilgili olma ve sorunlara ilişkin çözüm geliştirme becerisi
12 Hayatboyu öğrenmenin bilincinde olma ve bunu bir yaşam biçimi olarak edinebilme
13 Öğrenme ve öğretme süreçleriyle ilgili kazanımlarını etkin bir biçimde kullanabilme
14 Eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünebilme
15 Bilgi, medya, bilim ve teknoloji okuryazarlığı becerilerine sahip olma
16 Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme
17 Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilme
18 Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürünleri ilgili çevrelere sunabilme ve tartışabilme
19 Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme


Dosya için tıklayınız.
[] Mezunların Mesleki Profili

Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin alan ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, öğrenme-öğretme süreçleri, öğretme modelleri, yaşam boyu öğrenme, uzaktan eğitim ve bilimsel araştırma becerilerinin kazandırılmasını öngören derslerle öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık kazandırılması amaçlanmaktadır.

[] Bir Üst Kademeye Geçiş

Doktora programını tamamlayanlar, bir üst öğrenim derecesi olan post-doktora eğitimlerine devam edebilirler.

[] Program Yapısı

Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin alan ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, öğrenme-öğretme süreçleri, öğretme modelleri, yaşam boyu öğrenme, uzaktan eğitim ve bilimsel araştırma becerilerinin kazandırılmasını öngören derslerle öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık kazandırılması amaçlanmaktadır. Anabilim dalında bir profesör, bir doçent ve dört yardımcı doçent görev yapmaktadır.

[] Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

SINAVLAR, DEĞERLENDİRME VE NOTLANDIRMA

Sınav:
Üniversitemizde yarıyıl içi, yarıyıl sonu, bütünleme, mazeret, seviye tespit ve tek ders sınavları yapılmaktadır.
Değerlendirme:
Öğrencinin başarısı; yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalardaki başarı düzeyi ile yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavı sonuçları değerlendirilerek belirlenir.
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin (ara sınav, kısa sınav, ödev ve uygulama) toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %30’dan az ve %60’tan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
Notlandırma:
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.

Öğrencilere, aldıkları her ders için yarıyıl sonunda öğretim elemanı tarafından ders notu olarak verilecek
harf notları şunlardır:
Başarı Derecesi Başarı Derecesi
Yüksek Lisans Doktora ve Sanatta
Başarı Puanı Harf Notu Katsayı Programları Yeterlik Programları
90-100 AA 4,00 Pekiyi Pekiyi
85-89 BA 3,50 İyi İyi
80-84 BB 3,25 Orta Geçer
70-79 CB 3,00 Geçer Geçmez
60-69 CC 2,50 Geçmez Geçmez

55-59 DC 2,25 Geçmez Geçmez
50-54 DD 2,00 Geçmez Geçmez
40-49 FD 1,50 Geçmez Geçmez
39 ve aşağısı FF 0,00 Geçmez Geçmez

Ortalamaya katılmayan notlar ve tanımları şunlardır:
a) EKS: Eksik notu, yarıyıl içinde başarılı olduğu halde hastalık veya geçerli başka bir
nedenle ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere öğretim elemanı tarafından verilir. Öğrenci,
herhangi bir dersten (EKS) notu aldığı takdirde, notların ilgili enstitüye teslimi tarihinden itibaren on beş gün içinde
eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde (EKS) notu kendiliğinden (FF) notu haline gelir. Bu
süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, EABDB/EASDB’nin önerisi ve EYK kararıyla
bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir.
b) YT: Yeterli (YT) notu, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışması gibi genel not ortalamasına katılmayan
derslerden başarılı olma durumunda verilir.
c) YZ: Yetersiz (YZ) notu, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışması gibi genel not ortalamasına
katılmayan dersi başarıyla sürdüremeyen öğrencilere verilir.
ç) S: Sürmekte olan (S) notu, tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere verilir.
d) NK: Not ortalamasına katılmayan (NK) notu, öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not
ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı
olduğu program veya programlarla ilgili ders saydırma işlemlerinde kullanılamaz.
e) DVZ: Devamsızlık nedeniyle başarısız (DVZ) notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya
ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere öğretim üyesi tarafından
verilir. (DVZ) notu, not ortalamaları hesabında (FF) notu işlemi görür.
(7) Yarıyıl sonu ders notları ilgili enstitüye verildiği anda kesinleşir ve enstitü tarafından açıklanır.
(8) Enstitü tarafından açıklanan yarıyıl sonu ders notlarına ilişkin herhangi bir itiraz yapılması halinde;
düzeltme işlemi, öğretim elemanının başvurusu üzerine, ilan tarihinden itibaren 15 günü aşmayan sürelerdeki düzeltme
işlemleri ilgili EABDB/EASDB tarafından, ilan tarihinden 15 günü aşan sürelerdeki düzeltme işlemleri EYK
tarafından karara bağlanır.
(9) Öğrencilerin başarı durumu her dönem sonunda ağırlıklı yarıyıl not ortalamaları hesaplanarak belirlenir.
Ağırlıklı yarıyıl ortalaması, yarıyıl içinde alınmış derslerin harf notu karşılığı katsayılar ile derslerin kredi değerlerinin
çarpılıp toplanmasıyla elde edilen sayının krediler toplamına bölünmesiyle hesaplanır. DVZ notu alınmış derslerin
kredileri de kredi toplamına eklenir. Bu ortalama virgülden sonra iki hane olarak gösterilir. Ağırlıklı genel not
ortalaması, öğrencinin lisansüstü programına kabul edilişinden itibaren aldığı ve bu lisansüstü programda geçerli olan
ders yükü kredi toplamına karşılık gelen dersler dikkate alınarak hesaplanır. Genel not ortalamasına, tekrar edilen
derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir. Bilimsel hazırlık programında
alınan derslerin notları lisansüstü not ortalamalarına katılmaz.
(10) Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersin yüksek lisans
eğitimi sırasında verilmesi zorunludur.
(11) EK tarafından onaylanan dersler içinden hangilerinin öğrencilerin ders programlarında yer alacağına,
öğrenci ile birlikte öğrencinin danışmanı karar verir. Danışmanlık görevi tez danışmanı atanıncaya kadar,
EABD/EASD başkanı tarafından yapılır.

Başarı Değerlendirmesi:
Öğrencilerin başarılı olabilmesi için genel not ortalamasının en az 2.00 olması zorunludur. Belirtilen zorunlu genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başarısız kabul edilir. Başarı değerlendirme yönergesine göre öğrenciler, onur ve yüksek onur öğrencisi olarak belirlenir.

[] Mezuniyet Koşulları

27 kredilik ders almış ve hepsinde başarılı olmak
Seminer, yeterlilik ve Uzmanlık Alan dersinde başarılı olmak
Doktora tezi jürisinde başarılı olmak

[] Eğitim Türü

Tam Zamanlı

[] Müdür ve Müdür Yardımcıları
Müdür
Doç. Dr. Pınar GÜLTEKİN
E-Mail:pinargultekin@duzce.edu.tr

[] Akademik Kadro
  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Abdullah ADIGÜZEL
       abdullahadiguzel@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Filiz EVRAN ACAR
       filizacar@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Şule AY
       suleay@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
       aslihankuyumcu@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Arş. Gör. Eda ÇİÇEK
       edacicek@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK
       beyhanbayrak@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Arş. Gör. Kağan KIRCABURUN
       kagankircaburun@duzce.edu.tr