Histoloji ve Embriyoloji Yüksek Lisans Programı 1998 yılında açılmıştır. 1 yüksek lisans öğrencisi eğitimini tamamlamıştır. Ancak uzun süre öğretim üyesi eksikliğinden dolayı öğrenci alınamamıştır. Bugün 2 profesör, 1 yrd doçent ve 6 yüksek lisans öğrencisi bulunmaktadır.
Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu puan türünde Senato tarafından belirlenecek 55 puandan az olmamak üzere ALES puanına sahip olmaları gerekir. Kabul değerlendirmesinde ALES puanı, bilim sınavı, mülakat ve mezuniyet not ortalamalarının hangilerinin hangi oranda uygulanacağı ilgili EABDB/EASDB’nin önerisi, EK onayı ile Senatoda kararlaştırılır. Yüksek lisans program kontenjanları ve başvuru şartları Üniversitenin akademik takviminde belirlenen zamanlarda enstitü internet sitesinde ilan edilir.
Temel Alan Yeterlilikleri (Sağlık Bilimleri Enstitüsü- Histoloji ve Embriyoloji Ad) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 6. Düzey, Lisans Eğitimi) |
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
||||
BİLGİ |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. |
X X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
BİLGİ |
2. Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
||
3. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
4. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
BECERİLER |
1. Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. |
X X |
X |
X X |
X X |
X |
X X |
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
|
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
BECERİLER |
2. Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
X X |
|
X |
X X |
|
|
|
|
|
|
2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
||
3. Deneysel araştırma planlar, yapar. Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X X |
|
|
|
|
|
3. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
||
4. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. |
|
|
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Program Yeterliliklerinin altındaki kutucukların, birinci satırında bulunan mavi X işaretleri Temel alan Yeterlilikleri ile ilişkisi, ikinci satırında bulunan pembe X
işaretleri Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi ile ilişkisini ifade etmektedir.
Temel Alan Yeterlilikleri (Sağlık Bilimleri Enstitüsü- Histoloji ve Embriyoloji Ad) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 6. Düzey, Lisans Eğitimi) |
||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
||||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
X X |
X |
X X |
|
|
X X |
|
X X |
X X |
X X |
|
|
|
|
|
1. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
2. Alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
X X |
|
X |
X |
|
X X |
X X |
X X |
|
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
||||
3. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. |
|
|
X X |
|
X X |
X |
|
X X |
|
X |
|
|
|
|
|
3. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
||||
4. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
1. Alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
X |
X |
X |
X X |
X |
X |
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
|
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Öğrenme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
2. Neyi nasıl öğreneceğini bilir. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
X |
X |
|
|
X |
X X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
2. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
||||
3. Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
3.Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
||||
4. Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6. Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7. Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-PROGRAM YETERLİLİKLERİ-TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ İLİŞKİSİ (Devam)
Temel Alan Yeterlilikleri (Sağlık Bilimleri Enstitüsü- Histoloji ve Embriyoloji Ad) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 6. Düzey, Lisans Eğitimi) |
||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
||||||
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
X |
|
|
|
X X |
X |
X X |
X |
|
|
|
|
|
|
1. Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
YETKİNLİKLER |
2. Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
X X |
|
X X |
|
X |
|
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
||||
3. İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
|
X |
|
X X |
|
X |
|
|
|
|
|
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
||||
4. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
X |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
4. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
||||
5. Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
X |
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
5. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
||||
6. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)(“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7. Alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
1. Alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
|
X X |
|
|
|
X |
|
X X |
X |
X |
|
|
|
|
|
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
Alana Özgü Yetkinlik |
YETKİNLİKLER |
2 alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
||||
3. alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
||||
4. alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
5. alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. |
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|