Millî Eğitim Bakanlığının sınıf öğretmeni ihtiyacını karşılamak üzere kurulan Temel Eğitim Bölümümüz Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi çatısı altında 2011-2012 eğitim-öğretim yılından beri hizmet vermektedir. Bunun yanında, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Sınıf eğitimi tezli yüksek lisans programı açılarak ilk öğrencilerini almaya başlamıştır. Programa eğitim fakültesinden ilgili bölümlerden (Okul Öncesi, Fen Bilgisi, İngilizce öğretmenliği vb.) mezun olmuş ve başvuru şartları karşılaya tüm lisans mezunu öğrenciler başvuru yapabilmektedir. Sınıf eğitimi yüksek lisans programı açıldığı tarihten itibaren her dönem ortalama 5-10 sayıda öğrenciyi mezun etmektedir.
Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Sınıf Eğitimi alanında doktora programı açmak ve öğrenci almak.
Çevre illerdeki Sınıf Eğitimi doktora eğitimi ihtiyacını karşılamak.
Tubitak (1001-2) ve Erasmus+ gibi projeler üretmek.
Ana Bilim Dalı öğretim üyesi kadrosunu zenginleştirmek için öğretim üyesi sayısını arttırmak.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS) ev sahipliği yapmak.
Mezunlarımız Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans alan uzmanı olmaktadır.
Yüksek lisans programına başvuru koşulları, başvuru için gerekli belgeler, kontenjan bilgisi ve öğrenci kabulüne ilişkin usûl ve esaslar, mevzuat hükümlerine uygun olarak Düzce Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü yönetim kurulu kararıyla; öğrenci alımı için gerekli diğer hususlar Senato kararıyla belirlenir ve enstitünün ağ sayfasında ilan edilir. Yüksek lisans programına, lisans diplomasına veya Yüksek Öğretim Kurulunca verilmiş denklik/okul tanıma belgesine sahip olan ve kesin kayıt tarihine kadar mezun olabilecek adaylar başvurabilir.
Tezli yüksek lisans programına başvuran adaylar için başvurulan programın puan türünde ALES (Eşit Ağırlık-EA) ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) puan şartı aranmaktadır.
Yüksek lisans programı, tezli ve tezsiz olmak üzere iki şekilde yürütülebilir. Bu programların hangi enstitü anabilim/anasanat dallarında ve nasıl yürütüleceği ile yükseköğretim kurumlarının yetkisinde olan tezli ve tezsiz yüksek lisans programları arasında geçişe izin hususları senatolar tarafından çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.
Yükseköğretim kurumu içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları ilgili senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir.
Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı 2024-2025 öğretim yılı itibariyle 2 Profesör, 3 Doçent, 1 Doktora Öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisiyle ile öğretmen ve sınıf eğitimi alan uzmanı yetiştirmeye devam etmektedir. Her biri alanında uzman olan bölümümüz öğretim üyeleri tarafından yazılmış, editörlüğü yapılmış, çevirisi yapılmış onlarca kitap; tanınmış dergilerde yayınlanmış pek çok makale, uluslararası ve ulusal katılımlı sempozyumlarda sunulmuş bildiri ve atölye çalışmaları bulunmaktadır.
Mezunlarımız diğer Üniversitelerde Sınıf Eğitimi doktora programına başvuru yapabilmektedir.
Aynı zamanda mezunlarımız uzman sınıf öğretmeni olarak Milli Eğitim Bakanlığında çalışmaya devam etmektedir.
(1) EABD/EASD lisansüstü öğretim planları, lisansüstü programdan mezun olunabilmesi için alınması gereken zorunlu/seçmeli dersler, tez, seminer ve benzeri çalışmaları ile kredi toplamlarıdır. Bu öğretim planları Senato tarafından kararlaştırılan asgari muhtevaya uymak şartı ile EK’da görüşülerek onaylanır.
(2) Bir yarıyılda hangi lisansüstü derslerin açılacağı ve bu derslerin hangi öğretim üyeleri tarafından verileceği, ilgili EABDB/EASDB’nin önerisi üzerine EYK tarafından belirlenir.
(3) Öğrencilerin bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmeleri için; derslerin teorik bölümüne %70, uygulamalarına ise %80 oranında devam etmeleri zorunludur.
(4) Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl proje çalışması değerlendirmesine alınır. Senato tarafından, lisansüstü programlarda bütünleme sınavı veya bütünleme değerlendirmesi yapılabilmesi için karar verilmesi şartıyla yarıyıl sonunda kayıtlı oldukları ders/derslerin yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl proje çalışmasında başarısız olan ya da bu sınavlara veya çalışmalara giremeyen öğrenciler bütünleme sınavına girebilir, proje çalışması için ise bütünleme değerlendirmesi yapılır. Bütünleme sınavı veya bütünleme değerlendirmesi, yarıyıl sonunda DVZ notu ile devamsızlıktan kalmayan öğrencilere uygulanır. Bütünleme sınavına giren veya proje çalışması için bütünleme değerlendirmesi yapılan öğrencilerin, ilgili derse ait başarı notu belirlenirken, yarıyıl sonu veya yarıyıl proje çalışması notu yerine bütünlemede aldığı not geçerlidir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavları, EABDB tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu; ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. EABDB/EASDB tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle ara sınavına giremeyen öğrenciye mazeret sınavı hakkı verilir. Senato tarafından bütünleme sınavı yapılması kararlaştırılmışsa dönem sonu ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı yapılmaz.
(5) Öğrencilere, aldıkları her ders için yarıyıl sonunda öğretim elemanı tarafından ders notu olarak verilecek harf notları şunlardır:
Başarı Derecesi Başarı Derecesi Yüksek Lisans
Başarı Puanı Harf Notu Katsayı Programları Yeterlik Programları
90-100 AA 4,00 Pekiyi Pekiyi
85-89 BA 3,50 İyi İyi
80-84 BB 3,25 Orta Geçer
70-79 CB 3,00 Geçer Geçmez
60-69 CC 2,50 Geçmez Geçmez
55-59 DC 2,25 Geçmez Geçmez
50-54 DD 2,00 Geçmez Geçmez
40-49 FD 1,50 Geçmez Geçmez
39 ve aşağısı FF 0,00 Geçmez Geçmez
Tezli yüksek lisans programı 60 kredi değerinden az olmamak koşuluyla, Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği ve Sosyal Bilimlerde Temel İstatistik konularını içeren bir ders ve seminer dersi dâhil en az sekiz ders, tez hazırlık ve tez çalışması dersleri ile birlikte en az 120 krediden oluşmaktadır.
Tez savunma jürisinin kurulabilmesi için, öğrencinin zorunlu/seçmeli, seminer, teze hazırlık, tez çalışması derslerini başarıyla tamamlaması; tez konusuyla ilgili danışmanıyla birlikte hazırladığı bulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayıma kabul edilmiş/yayımlanmış bir bilimsel makale şartını yerine getirdiğini belgelemesi, AGNO’sunun en az 2,50/4,00 olması ve tez intihal raporunun %20'nin altında olması germektedir. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci, çalışmasından elde ettiği sonuçları Senato tarafından onaylanmış tez yazım kurallarına uygun biçimde yazıp, tez savunma jürisi önünde savunmalıdır. Tez savunma sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezini ve enstitü tarafından istenen diğer belgeleri enstitüye teslim eden öğrenci, enstitü yönetim kurulu kararıyla tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır.
Yüz yüze