Eğitim Yönetimi Tezli ve
Tezsiz Yüksek Lisans programı 2012-2013 yılı bahar, Tezsiz Yüksek Lisans İkinci
Öğretim ise 2023-2024 yılı güz döneminde öğrenci alımına başlamıştır. Ön koşul
olarak Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) en az
50 puan almaları gerekmektedir. Programın dili Türkçe’dir. Program süresince
öğrenciler Eğitim Yönetimi, Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri ve Çağdaş
Eğitim Denetimi Yaklaşımları zorun dersleri ve beş seçmeli dersi dahil olmak
üzere sekiz dersi başarılı bir şekilde tamamlamak zorundadırlar. Ders yükünü
başarıyla tamamlayıp 120 AKTS şartını sağlanmalıdır. Tezsiz yüksek lisans
öğrencileri 3 dönem, tezli yüksek öğrencileri ise 4-6 dönem arasında pogramı
tamamlamak zorundadır. Ayrıca Lisansüstü Eğitim Fakültesi yönetmeliği göre Ocak
2022 tarihinden sonra kayıt yaptıran tüm enstitü öğrencileri tezden ya da tez
konusundan üretilmiş 1 adet ulusal/uluslararası tam metin bildiri ve/veya 1
adet ulusal/uluslararası kitap bölümü ve/veya 1 adet kitap ve/veya 1 adet
ulusal/uluslararası makale yayımlanmış ya da yayım kabul belgesi almış
olmalıdır. Daha sonrasında öğrenciler özgün araştırmaya dayalı tezlerini jüri
önünde savunarak yüksek lisans derecesini tamamlayıp “Bilim Uzmanı” ünvanını
almaya hak kazanırlar. Tezsiz yüksek lisans öğrencileri ise mezun olabilmek
için bir proje oluşturmalıdır.
Eğitim Yönetimi yüksek lisans programının temel amacı eğtim yönetimi ve denetimi, eğitim politikası geliştirme ve okul yönetimi alanlarında uzmanlaşmaktır. Bu çerçevede programın hedefleri öğrencileri eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmek, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlara ve uygulama yeterliliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Buna yönelik olarak Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans programı öğrencilerden Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeleri, bu gelişmeleri teorik bilgiler doğrultusunda yeniden yapılandırabilmeleri ve ulusal ve uluslararası düzeyde okulların kapasitesini geliştirmek için kullanışlı öneriler geliştirmelerini beklemektedir.
Eğitim Yönetimi (EYD) Anabilim dalının vizyonu, liderlik özeliklerine ve toplumun gereksinme duyduğu idealist ve üst düzey yeterliliklere sahip uzman, yönetici, denetici ve araştırmacılar yetiştirmek, Türk eğitim sisteminin değişen ve gelişen ihtiyaçlarını karşılayacak, eğitim sisteminin değişim ve dönüşümüne rehberlik edecek araştırma ve geliştirme çalışmaları üretmek ve EYD alanında dünya standartlarında eğitim ve araştırma faaliyetleri gerçekleştirmektir.
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.
Bu program, yüksek lisans düzeyinde öğretim veren bir programdır.
01. 07. 1996
tarihli 22683 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Lisansüstü Eğitim Öğretim
Yönetmeliği, 06.02.2013 tarihli 28551 sayılı Resmi gazetede yayımlanan
Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair
Yönetmelik ile 18.09.2011 tarihli 28058 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Düzce
Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde yer alan esaslar
doğrultusunda yüksek lisans programının önkoşulu 4 yıllık bir üniversiteden
mezun olmaktır. Bununla birlikte aşağıdaki şartları yerine getirenler programa
başvurabilirler.
ü ALES sınavından başvurulan puan
türünden en az 55 puan almış olmak.
ü Düzce Üniversitesi Senato Kararları
doğrultusunda Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından yapılacak olan bilim ve
sözlü sınavlarında başarılı olmak.
Tezli yüksek lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
• En az 7 ders ve Seminer ile Yüksek Lisans Tezi’ne kayıt olmaları ve 120 AKTS kredisini tamamlamaları gerekmektedir. Programlarındaki bir dersten başarılı olabilmek için o dersten en az CB notu almış olması gerekmektedir.
• Programlarında öngörülen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 3,00 genel not ortalamasına sahip olmak ve Seminer dersinden ve Yüksek Lisans Tez Savunmasında başarılı olmakla yükümlüdürler.
DÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, DÜ’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması
Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri DÜ tarafından tanınmaktadır.
ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversite alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.
Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin DÜ’deki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.
Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orijinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.
Yüksek lisans programımız, kamuya bağlı ve özel eğitim kurumlarında
görev alacak yöneticileri, denetmenleri ve eğitim fakültelerinde ilgili
alanlarda görev yapacak öğretim elemanlarını yetiştirmektedir.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Yönetim ve denetim alanının temel kavramlarını tanır ve kullanır. |
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki temel kuramsal temelleri bilir ve yorumlayabilir. |
3 | Ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki güncel uygulamaları ve gelişmeleri izler, takip eder ve değerlendirir. |
4 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile ilgili teori ve yaklaşımları karşılaştırır. |
5 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki varsayım, düşünce, teori, kuram ve modelleri mantıksal, şüpheci, bağımsız ve analitik bakış açısıyla eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi ile eğitim ve sosyal bilimlerinin alt disiplinlerinde yer alan psikoloji, sosyoloji, felsefe, iktisat, işletme, siyaset, yönetim ve ekonomi gibi ilgili disiplinlerle etkileşimi kurar ve disiplinler arası çalışmalar yürütür. |
7 | Eğitim sistemi/sistemlerindeki yönetim, denetim ve mevzuata yönelik sorunları tanır ve olası çözümler üretir. |
8 | Denetimi çağdaş denetim modelleri açısından değerlendirir. |
9 | Denetim modellerine uygun olarak bir denetim modeli tasarlar. |
10 | Yönetim ve denetim sürecini planlar, yönetir ve değerlendirir. |
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalarını toplumsal ve bilimsel araştırma ilke ve etik değerlerine uygun olarak yapar. |
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili nitel, nicel ve karma araştırma yöntemleri ile nitel, nicel ve karma veri analizi yöntemlerini bilir ve raporlaştırır. |
13 | Uluslararası çalışmalarda yeni ortaya atılan yaklaşım, model ve kavramları ulusal eğitim, denetim ve yönetim sistemine yansımalarını değerlendirir ve ölçebilir. |
14 | Araştırma ve uygulamalarda, öğretim materyal, teknoloji ve kaynaklarını etkili kullanır. |
15 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası akademik çalışmalarında işbirliği ve paylaşıma açıktır. |
16 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla veya belirli bir konuya yönelik alanyazını inceleyip araştırma önerileri sunar. |
17 | Araştırma konusuna yönelik alanyazını tarayabilir ve gerekli araştırma desenini planlar. |
18 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili edindiği bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütleri üzerinde uygulayarak örgütleri geliştirir ve etkili yönetim anlayışı geliştirir. |
19 | Eğitim örgütlerinde okul kültürü oluşturma, vizyon ve misyon oluşturma, insanları bir amaca yönelik güdüleme ve insan kaynaklarını etkili kullanma gibi liderlik becerilerinin farkına varır ve bu becerileri geliştirir. |
20 | Okul yönetimine yönelik temel kanun, yönetmelik, mevzuat vb. yasal ve yönetsel konu ve maddeleri bilir ve uygular. |
21 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ve güncel gelişmeleri kurum içi ve kurum dışı kişilerle ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
Mezunlarımız, kamu ve özel kuruluşlarda eğitim yöneticisi ve eğitim denetmeni olarak çalışmaktadırlar.
Yüksek lisans programını tamamlayanlar, bir üst öğrenim derecesi olan doktora eğitimlerine devam edebilirler.
Yüksek lisans programımız, kamuya bağlı ve özel eğitim kurumlarında görev alacak yöneticileri, denetmenleri ve eğitim fakültelerinde ilgili alanlarda görev yapacak öğretim elemanlarını yetiştirmektedir.
Sınav:
Üniversitemizde yarıyıl içi, yarıyıl sonu, bütünleme, mazeret, seviye tespit ve tek ders sınavları yapılmaktadır.
Değerlendirme:
Öğrencinin başarısı; yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalardaki başarı düzeyi ile yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavı sonuçları değerlendirilerek belirlenir.
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin (ara sınav, kısa sınav, ödev ve uygulama) toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %30’dan az ve %60’tan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
Notlandırma:
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir.
Başarı Notu | Katsayısı | Mutlak Sistem Karşılığı |
---|---|---|
AB | 3.70 | 83.67-93.00 |
BA | 3.30 | 76.67-83.66 |
BB | b.00 | 69.67-76.66 |
BC | 2.70 | 60.34-69.66 |
CB | 2.30 | 56.61-60.33 |
CC | 2.00 | 53.33-56.60 |
DC | 1.50 | 49.00-53.32 |
DD | 1.00 | 45.00-48.99 |
FF | 0 | 44.99 and below |
Diğer değerlendirmelerde aşağıdaki notlar kullanılır:
a) DZ notu: Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrenciye verilir. Not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. Öğrenci, DZ notu aldığı dersi tekrar eder.
b) İZ notu: Akademik izinli olduğu için derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları yerine getirmeyen öğrenciye verilir ve not ortalamasına katılmaz. Öğrenci, İZ notu aldığı dersi tekrar eder.
c) YT notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarılı olan öğrenciye verilir.
ç) YZ notu: Not ortalamasına katılmayan derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.
d) GM notu: Öğrencinin girmediği sınavlara verilir. Yarıyıl içi sınavlarda GM notu alan öğrenci, yarıyıl içi mazeret sınavına girerse, GM notu sayısal nota dönüştürülür. Yarıyıl içi mazeret sınavına girmezse, GM notu sıfıra (0) dönüştürülür. Bütünleme sınavı sonunda aldığı not, yarıyıl sonu sınav notu olarak yarıyıl içi notları ile birlikte değerlendirilerek, öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür. Bütünleme sınavına katılmayan öğrencilerin GM notu, sıfır (0) kabul edilerek öğrencinin sınıftaki başarı notu sıralamasındaki yerine göre başarı notuna dönüştürülür.
e) SD notu: Ders planları intibakları sonucunda kaldırılan, öğrencinin sorumlu olmadığı derslere SD notu verilir ve ortalamaya katılmaz. Not dökümünde gösterilir; ancak not durum belgesinde gösterilmez.
Ders Tekrarı:
Öğrenciler, öncelikle ön koşulunu sağlayamadıkları dersler dışındaki notu FF, YZ ve DZ olan veya hiç almadıkları alt yarıyıldaki derslerini almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tekrar alındığında alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır. Genel not ortalamasını yükseltmek amacı ile öğretim süresi boyunca, daha önce başarılı olduğu dersleri tekrar edebilir ve alınan en son not, not ortalaması hesabına katılır.
Başarı Değerlendirmesi:
Öğrencilerin başarılı olabilmesi için genel not ortalamasının en az 2.00 olması zorunludur. Belirtilen zorunlu genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başarısız kabul edilir. Başarı değerlendirme yönergesine göre öğrenciler, onur ve yüksek onur öğrencisi olarak belirlenir.
Tam zamanlı