Biyoloji Yüksek lisans Programı eğitim-öğretime 2013 yılında Biyoloji Bölümü’ne bağlı olarak başlamıştır. Programın eğitim dili Türkçe’dir. Bu yıl ilk defa öğrenci kabulü yapılmış olup Biyoloji bilim dalının Mikrobiyoloji, Botanik, Hidrobiyoloji, Genel Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyolojik Mücadele, Ekoloji, Deniz Biyolojisi gibi farklı alanlarında öğrenci yetiştirilerek yüksek lisans eğitimi verilecektir. Bölümün akademik kadrosu 4 Profesör, 4 Doçent, 1 Yardımcı Doçent ve 1 araştırma görevlisi olmak üzere 10 öğretim elemanından oluşmaktadır. Bölümümüzde 8 adet araştırma laboratuvarı, 2 adet öğrenci laboratuvarı mevcut olup, öğrencilerimiz için modern laboratuvarlarımız ve modern dersliklerimiz bulunmaktadır. Biyoloji Bölümü; Genel Biyoloji, Zooloji, Botanik, Hidrobiyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik olmak üzere 6 anabilim dalından oluşmaktadır. Araştırma alanlarımız ağırlıklı olarak su mikrobiyolojisi, antimikrobiyal aktivite, fungal sistematik, gıda mikrobiyolojisi, bakteriyel identifikasyon, popülasyon genetiği, moleküler sistematik ve denizel biyoçeşitlilik, biyolojik mücadele ajanı entomopatojenik nematodlar, ekoloji, Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde etnobotanik ve floristik çalışmalar, ihtiyoloji, istilacı Tatlısu balık türlerinin yaşam döngüleri, bu balıkların ülkemizdeki çeşitli populasyonlarında beslenme, büyüme ve üreme biyolojileri, ekolojik ilişkileri ve popülasyon yapıları, Türkiye bal arılarının mtDNA ve bazı morfolojik özellikleri bakımından karşılaştırılması konularıdır.
Çağdaş eğitim ve araştırma ilkeleri doğrultusunda, modern yaratıcı, üretici, pozitif düşünen; katılımcı, bilgi ve birikimini öğrencileri ve tüm insanlık yararına kullanan bir anabilim dalı olmak.
Biyoloji anabilim dalı uluslar arası çapta deneyimli öğretim üyesi kadrosu ile Botanik, Zooloji, Hidrobiyoloji, Genel Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik bilim dallarında lisansüstü seviyede uzman yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Yüksek Lisans Programına başvuruda bulunacak olan adayların:
•
Bir lisans diplomasına sahip olması,
• Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
(ALES)’ndan başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana sahip
olması veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası
sınavlardan birine sahip olması,
• Mülâkatta/yetenek değerlendirmesinde başarılı olması,
• Değişim öğrencilerinin başvuruları, Düzce Üniversitesi ve
partner üniversite tarafından imzalanan ikili anlaşmada yer alan kayıt kabul
koşullarına göre yapılmaktadır.
• Özel öğrenciler, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının
onayıyla bu programda verilen derslere kayıt yaptırabilirler.
Tezli yüksek lisans programında
öğrenim gören öğrenciler,
• En az 7 ders ve Seminer ile Yüksek Lisans Tezi’ne kayıt olmaları ve 120 AKTS
kredisini tamamlamaları gerekmektedir. Programlarındaki bir dersten başarılı
olabilmek için o dersten en az CB notu almış olması gerekmektedir.
• Programlarında öngörülen en az yedi dersten, Seminer dersinden, Tez çalışması
ve Yüksek Lisans Tez Savunmasında başarılı olmakla yükümlüdürler.
Modern dünyada gelişen bilim ve teknoloji ile paralel olarak önemi artan Biyolojik bilimlerin alt dallarını geliştirebilecek ve yönlendirebilecek uzmanlar yetiştirilmesi, gerek bölgesel gerekse ulusal ölçekte önemli bir ihtiyaçtır. Biyoloji Anabilim Dalı, Biyolojinin çeşitli alt dallarında ihtiyaç duyulan uzman eksiğinin giderilmesine katkıda bulunacaktır. Bu amaçla, öğrencilere ileri düzey teorik, deneysel ve saha çalışmalarını kapsayan dersler verilecek ve uygulamalar yaptırılacaktır.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Biyoloji alanında bilgi birikimini güncel ve uzmanlık düzeyinde geliştirir, bu alanda edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri alanına yenilik getirecek biçimde değerlendirme, yorumlama, uygulama ve özgün tasarımlar geliştirme yönünde kullanabilir. |
2 | Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır. |
3 | Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır |
4 | Fen bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır |
5 | Biyoloji alanındaki yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sentezleme ve kullanabilme becerisi kazanır |
6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, biyoloji alanı ile ilgili yeni düşünce, yöntem ve/veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır; edindiği kazanımlar sayesinde, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz edip yorumlayabilir. |
7 | Biyoloji alanında uzmanlık düzeyinde edindikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. |
8 | Meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki bilgiye sahip olur; lisansüstü eğitim süresince katılınan çalıştay, seminer ve konferans gibi bilimsel etkinliklerde, benzer konularda çalışan meslektaşları ile iletişim kurarak biyoloji alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını bir topluluk içerisinde yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve biyoloji alanında gelişen literatürü takip etme ve kullanabilme yeteneğini edinir. |
9 | Biyoloji alanındaki bilimsel araştırmalarda takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve gerektiğinde liderlik yapabilir; sorumluluk alma becerisi geliştirir ve işbirliğine açıktır. |
10 | Biyoloji alanındaki gelişmeleri takip eder, bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. |
11 | Biyoloji alanında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. |
12 | Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi edinir. |
13 | Biyoloji alanında uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimi sayesinde, uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün fikirler üretebilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. |
14 | Kendi alanındaki bilimsel bilgileri okuyup anlayacak ve ifade edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur; yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. |
15 | Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
16 | Araştırmalarını etik zeminde yürütme bilinci geliştirir, bilimsel çalışmalarının kurgulanması, verilerin toplanması, yorumlanması, yayınlanması süreçlerinde ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği kazanır. |
17 | Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır. |
Tüm akademik alanlarda akademisyen olarak, sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda tıbbi analizlerin yapılmasında, tıbbi araştırma ve destek ünitelerinde, Çevre koruma-kontrol, Ekolojik planlama ile ilgili alanlarda, Biyoteknolojik çalışma yapan kurum ve kuruluşlarda her türlü üretim faaliyetlerinde, Hidrobiyoloji ve Su ürünleri ile ilgili araştırma ve üretim faaliyetlerinde, Milli Park kuruluşu ve Yaban Hayatı Yöneticiliği alanlarında, Biyoloji eğitim-öğretimi faaliyetleri ve Biyoloji programlarının geliştirilmesinde, ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) Raporlarının hazırlanmasında, Tarım ve Ormancılık alanlarında temel bilimci olarak, Gıda Kontrol laboratuarlarında, Arıtma tesislerinde, Biyolojik Ürünlerle ilgili standartların belirlenmesinde, Kriminoloji laboratuarlarında ve Adli Tıpta, Gümrüklerde ülkeye sokulması ve çıkarılması yasak canlı materyallerin denetlenmesinde görevli Gümrük Biyologu olarak, Biyomedikal çalışma alanlarında, İlaç ve ilaç hammaddelerinin, kozmetik ürünlerinin üretimi ve kalite kontrolünde, ilaç ve kozmetik ürünlerinin ruhsatlandırma aşamalarında çalışabilirler.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
* Biyoloji Yüksek Lisans programı toplamda 21 yerel ve 120 AKTS kredisine sahip derslerin örgün öğrenim bazlı olarak öğrencilere aktarılacağı bir program olmak üzere düzenlenmiştir.
* Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin Yüksek Lisans Tezi hazırlamak zorundadırlar.
* Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
* Yüksek lisans öğrencilerinin mezun olabilmeleri için en az bir adet tez konusu ile ilgili üretilmiş ulusal veya uluslararası yayınlanmış veya yayına kabul edilmiş tam metin bildirisi veya makalesi olmalıdır.