[] Program Hakkında

Elektrik-Elektronik Mühendisliği, günümüzde hızla değişen ve gelişen teknoloji alanında topluma değer sağlayan en önemli mühendislik dallarından birisidir.   Elektromanyetik alan teorisinden anten ve mikrodalga tekniklerine, temel elektriksel çözüm tekniklerinden büyük ölçekli tümleşik devre tasarımına, karmaşık değişkenli matematiksel analiz yöntemlerinden bulanık mantık tekniklerine, sayısal sistem tasarımından haberleşme teknolojilerine, güç elektroniğinden yüksek gerilim uygulamalarına, sembolik mantıktan yapay zekaya, biyomedikal mühendislikten mikro elektroniğe kadar geniş bir alanı kapsamaktadır. Bu mühendislik dalı enerjiden iletişime, sağlık sektöründen uzay teknolojisine, askeri haberleşmeden sanayi makinelerine, birçok alanda, diğer programlarla multidisipliner çalışmalar gerçekleştirmektedir. Ayrıca zeka ve yaratıcılık odaklı çözüm ve ürünler geliştiren bir mühendislik dalıdır.

Yüksek Lisans öğrencilerimiz kendi ilgi ve yetkinliklerine göre çalışma alanlarını seçebilmektedirler. Bölümümüzün dersleri araştırma ve projelere dayalı yenilikçi bir yaklaşımla yapılandırıldığından öğrencilere gerçekçi mühendislik ve tasarım problemlerini öğretmeyi amaçlar. Aynı zamanda bölümümüz, öğrencilerin akademik gelişimlerini destekleyici bir çok olanak sunmaktadır.

Bölümde aktif olarak görev yapan çok sayıda Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi ve  Araştırma Görevlisi mevcuttur.  

Akademik kadro için tıklayınız.

https://duzce.edu.tr/akademik/fakulte/mf/eem/0fc9/akademik-kadro

[] Amaç

Programın amacı, Yüksek Lisans ve mesleki iç eğitim  vererek sanayi ve araştırma kurumlarında tasarım, üretim, uygulama ve araştırma-geliştirme çalışmalarında başarı ile görev alabilecek, yaratıcı, problem çözmede sistematik yaklaşıma sahip, ekip çalışmasına yatkın ,çevreye duyarlı, sosyal ,ekonomik ve mesleki etik bilincine sahip ve lider özellikleri taşıyan Elektrik-Elektronik Yüksek Mühendislerini yetiştirmek; uluslar arası düzeyde bilgi ve teknoloji üretimini sağlayan araştırmalar yaparak, ulusal sanayinin problemlerine çözümler üretmektir.

[] Hedef

Elektrik-Elektronik Mühendisliği temel bilgileri doğrultusunda, bilişim teknolojilerinin sağladığı olanaklardan yararlanarak, toplumun ihtiyaçlarını karşılamak ve toplumsal kalkınmaya destek olmak üzere, hızla gelişen Elektrik-Elektronik endüstrisi ve teknolojilerinin yeniliklerine ayak uydurabilecek bilgi birikimi ve bilimsel formasyona sahip; girişimci ve yaratıcı; modern mühendislik araçlarını kullanabilecek; planlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme yeteneği kazanmış; liderlik ve takım çalışması yapabilme yeteneklerine sahip; yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş ve bu doğrultuda mesleki gelişmeleri ve sosyal değişimleri izleyerek ülkemiz ekonomisine ve teknolojisine faydalı Yüksek Mühendisler yetiştirmek en temel hedefimizdir. 

[] Eğitim Dili
Türkçe
[] Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.

[] Kazanılan Derecenin Seviyesi

Bu program, yüksek lisans düzeyinde öğretim veren bir programdır.

[] Kayıt Kabul Şartları

Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak üzere senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir.

Mezun durumda olan/olabilecek adayların başvurusuna ilişkin esaslar, ALES puanının %50'den az olmamak koşuluyla ne kadar ağırlıkla değerlendirmeye alınacağı ve lisansüstü eğitim-öğretime öğrenci kabulüne dair diğer hususlar senato tarafından belirlenir.

 Yükseköğretim kurumları yüksek lisans programlarına yalnız ALES puanı ile de öğrenci kabul edebileceği gibi ALES puanına ek olarak lisans not ortalaması, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunu da değerlendirmeye alabilir.



[] Dersin Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi

Tezli yüksek lisans programında eğitim alan bir öğrenci, elde ettiği sonuçları senato tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.

Yüksek lisans tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir.

Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de kendi yükseköğretim kurumu dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz.

Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını tez danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat/bilim/sanat dalı/program başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir.

Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavı, öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir.

Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Bu karar enstitü anabilim/ana sanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir.

Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.

Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.

Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde, tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olmak kaydıyla kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir.

[] Önceki Öğrenmenin Tanınması

DÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, DÜ’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması

Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri DÜ tarafından tanınmaktadır.

ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversite alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.

Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin DÜ’deki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.

Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orijinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.

[] Programın Tanımı

Yüksek lisans programı, tezli ve tezsiz olmak üzere iki şekilde yürütülebilir. Bu programların hangi enstitü anabilim/anasanat dallarında ve nasıl yürütüleceği ile yükseköğretim kurumlarının yetkisinde olan tezli ve tezsiz yüksek lisans programları arasında geçişe izin hususları senatolar tarafından çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.

Yükseköğretim Kurulu kararı üzerine yükseköğretim kurumlarında; öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı mekânda bulunma zorunluluğu olmaksızın, bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak öğretim faaliyetlerinin planlandığı ve yürütüldüğü lisansüstü uzaktan öğretim programları açılabilir. Uzaktan öğretim programlarının açılabileceği alanlar, uzaktan öğretim yoluyla verilecek dersler ve kredi ile AKTS kredi miktarları, ders materyallerinin hazırlanması, sınavlarının yapılma şekli, yükseköğretim kurumları arasında bu amaçla yapılacak protokoller ile uzaktan öğretime ilişkin diğer hususlar Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir.

[] Program Yeterlilikleri
No Program Yeterlilikleri
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
[] TYYÇ - Temel Alan Yeterlilikleri - Program Yeterlilikleri
[] Mezunların Mesleki Profili

Programdan mezun olan öğrenciler; elektrik, enerji, elektronik sistem tasarımı, elektromanyetik, üretim ve bakım, askeri haberleşme, GSM, tıp elektroniği, bilgisayar, tekstil gibi teknolojinin kullanıldığı her alanda, ilgi alanlarına göre çeşitli kuruluşlarda görev alabilmektedirler. Bu kuruluşlar aşağıda sıralanmıştır;

-   Akademik alanda,

-   Şirketlerin Ar-Ge, Ür-Ge, pazarlama, vs. departmanlarında,

-   Devlet kurumlarının ilgili birimlerinde mühendis veya yönetici olarak,

- Sermaye ile kendi şirketlerini kurarak girişimcilik, buluşçuluk ve yenilikçilik çalışmaları yaparak çalışabilmektedirler.

[] Bir Üst Kademeye Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

[] Program Yapısı
[] Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır.

Öğrencinin alacağı derslerin en çok ikisi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden seçilebilir. Ayrıca enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla iki ders seçilebilir.

 Tezli yüksek lisans programı ikinci lisansüstü öğretim programı olarak yürütülebilir.

[] Mezuniyet Koşulları

Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır.

Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde yükseköğretim kurumunun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.

Yüksek lisans programından süresinden önce mezun olabilecek öğrenciler ile ilgili düzenlemeler senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir.

[] Eğitim Türü

Yüz yüze eğitim.

[] Müdür ve Müdür Yardımcıları
Müdür
Doç. Dr. Pınar GÜLTEKİN
E-Mail:pinargultekin@duzce.edu.tr

[] Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK
E-Mail:aliozturk@duzce.edu.tr
[] Akademik Kadro
  • Anabilim Dalı Başkanı
       Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK
       aliozturk@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Murat KALE
       muratkale@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Salih TOSUN
       salihtosun@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Mehmet Kenan DÖŞOĞLU
       mehmetkenandosoglu@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Filiz BİRBİR ÜNAL
       filizbirbir@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Yusuf ALTUN
       yusufaltun@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Erdem ELİBOL
       erdemelibol@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Yunus BİÇEN
       yunusbicen@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Fatih EVRAN
       fatihevran@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Musa ÇADIRCI
       musacadirci@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. İREM DÜZDAR
       iremduzdar@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Emin YILDIRIZ
       eminyildiriz@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Mustafa DURSUN
       mustafadursun@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Uğur HASIRCI
       ugurhasirci@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. FURKAN AKAR
       furkanakar@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan DEMİRYÜREK
       oguzhandemiryurek@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR
       mehmetucar@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Mustafa ERTAY
       mustafaertay@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI
       emreavci@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DUMAN
       mehmetduman@duzce.edu.tr

  • Öğrenci İşleri Memuru
       Dr. Öğr. Üyesi OSMAN DİKMEN
       osmandikmen@duzce.edu.tr

  • Öğrenci İşleri Memuru
       Arş. Gör. Hamdullah YOKUŞ
       hamdullahyokus@duzce.edu.tr